شناسه خبر : 90814
شنبه 28 خرداد 1401 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط رزم بهتر با دشمن از دیدگاه شهید «همت»

شهید همت در جمع لشکریان ۲۷ حضرت رسول (ص) گفت: «ما برای تاکتیک بهتر و جنگیدن بهتر با دشمن خود و آمادگی روحی برای خلوص بیشتر و پاکی بیشتر در ذات و در درونمان، به خودسازی جسمی نیاز داریم.»

 
در کتاب کارنامه عملیات سپاهیان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آمده است که سه ماه پس از انجام ناموفق عملیات والفجر مقدماتی، عملیات «والفجر ۱» در منطقه شمال غربی فکه، تا بلندی‌های «حمرین» برنامه‌ریزی شد.

این عملیات در روز ۲۰ فروردین ۱۳۶۲، ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با رمز «یا الله» توسط یگان‌های سپاه و ارتش به فرماندهی سرهنگ صیاد شیرازی اجرا شد و شش روز به طول انجامید. در پایان شش هزار و ۷۵۰ نفر از نیرو‌های دشمن، کشته، زخمی یا اسیر شدند. مکان عملیات، در جبهه میانی منطقه عمومی شمال غربی فکه اجرا شد. اهداف این عملیات، سرکوب نیرو‌های دشمن و بازپس گیری مناطق تحت اشغال از نیرو‌های رژیم بعثی بود.

روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۱، زمانی که نیرو‌های لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) برای عملیات والفجر ۱ در پادگان دوکوهه گرد هم جمع شده بودند، شهید حاج ابراهیم همت خودسازی جسمی و روحی را از ارکان اصلی در آغاز یک حرکت نظامی دانست. وی نظم را در ساختار سازمانی نظام، ضروری و نبود آن را حرکت به طرف منجلاب دانست.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، به مناسبت عملیات والفجر ۱، صوت این فرمانده میان نیرو‌های لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) را منتشر کرد.

 متن کامل این بخش از سخنان شهید همت، بدین شرح است:

«ما امروز در شروع یک حرکت نظامی مان نیازمند خود سازی جسمی و روحی خود هستیم. ما برای تاکتیک بهتر و جنگیدن بهتر با دشمن خود و آمادگی روحی برای خلوص بیشتر و پاکی بیشتر در ذات و در درونمان، به خودسازی جسمی نیاز داریم؛ لذا «اوصیکم بتقوی الله و نظم بینکم»، شما این سفارش علی (ع) را باید بپذیرید.

امروز نظم اگر حاکم نباشد، ما به طرف منجلاب می‌رویم. همه اصول زندگی انسان و همه معیار‌های اسلام و حتی ریزه کاری‌های اسلامی از نظم پی نهاده شده‌اند.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi