شناسه خبر : 91387
دوشنبه 20 تير 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر وصیت‌نامه شهید «سیاوشى»

شهید یارحسین سیاوشی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «یادتان نرود درس و شغل براى شما بت نشود بلکه تا می‌توانید با کفر مبارزه کنید.»

 

مروری بر وصیت‌نامه شهید «سیاوشى»

«شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید یارحسین سیاوشی

«بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد و ثناى پروردگار، سلام بر امام زمان (عج) و سلام بر نایب بر حقش امام خمینى و سلام بر تمام شهدا از صدر اسلام تا کنون.

آنچه راه شهدا را براى دیگران روشن می‌کند پیام شهداست که همان پیام قرآن است. یا ای‌ها الذین آمنوا هل ادلکم على تجاره تنجیکم من عذاب الیم تومنون بالله و رسوله و تجاهدون فى سبیل الله باموالکم و انفسکم ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون. قرآن کریم

اى اهل ایمان آیا شما را به تجارتى سودمند که شما را از عذاب دردناک آخرت نجات بخشد دلالت کنم؛ آن تجارت این است که به خدا و رسول خدا ایمان آورید و با مال و جان در راه خدا جهاد کنید، این کار از هر تجارت اگر دانا باشید براى شما بهتر است آرى پدر و مادرم قرآن مرا هدایت کرد که راه حسین (ع) را ادامه دهم. اگر چه سن من کوچک بود، اما از على اصغر امام حسین (ع) کوچکتر نبودم زمان ما همان زمان امام حسین (ع) است. امروز اسلام مورد تجاوز کفر جهانى قرار گرفته است. ابراهیم زمان بت‌شکن زمان خمینى عزیز نور چشم مظلومان یار مى طلبد مثل حسین، کیست که به نداى امام حسین (ع) لبیک گوید؟

شما عزیزان اهالى دهلق! لبیک بگوئید همچنانکه تا بحال بین روستاهاى اطراف نمونه بوده‌اید خداوند شما را لایق می‌داند پس کوتاهى نکنید.

دشمنان اسلام که همان دشمنان امام هستند بدانند که سرانجام آنان جهنم است، اما من براى آن‌ها دعا می‌کنم که خداوند آن‌ها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند آن‌ها را ریشه‌کن کند انشاءالله.

پدر و مادرم و خواهران و برادرانم مرا حلال کنید، اما به تقاضاى من هم جواب دهید. لابد مى پرسید تقاضاى یک شهید چیست؟ این است که احکام اسلام را رعایت کنید؛ با سجده‌هاى طولانى و با نمازهاى با اخلاص براى من افتخار بیافرینید؛ برادرانم علاوه بر درس راه مرا وقتى بزرگ شدید ادامه دهید انشاءالله.

یادتان نرود درس و شغل براى شما بت نشود بلکه تا می‌توانید با کفر مبارزه کنید. اقوام و خویشان و همسایگان کل روستا بشنوند مرا حلال کنند و مسجد‌ها را پر کنند، زیرا شیطان.‌ها از نماز و مسجد می‌ترسند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار.»

منبع: فارس

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi