شناسه خبر : 91587
سه شنبه 28 تير 1401 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین همایش ملی لاله‌های سپید برگزار شد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۲۶ تیرماه در نخستین همایش ملی لاله‌های سپید که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برگزار شد، گفت: زندگی و فداکاری شهدا باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شود.
 
نخستین همایش ملی لاله‌های سپید برگزار شد/ زندگی و فداکاری شهدا با ابزار هنر به جامعه معرفی شود

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش که به منظور پاسداشت مجاهدت‌های بیش از دو سال و صد روزه کادر سلامت برای مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، ضمن گرامی داشت مقام شامخ شهدای مدافع سلامت و تبریک عید غدیر خم، گفت: اعتبار این همایش به خاطر جمعی از مردم غیرت مند کشورمان است که غیرت و ازخودگذشتگی خود را نشان دادند.
معاون رئیس جمهور افزود: جمعی از شیرمردان و شیر زنان در عرصه‌ای که ملت نیاز به کمک و فداکاری داشتند از جان خود گذشتند و این عزیزان با وجود اینکه ابعاد این بیماری شناخته نشده بود و راه پیشگیری و درمان این بیماری فراهم نبود؛ با احساس مسئولیت فداکاری کردند و در کنار افرادی که نیاز به کمک داشتند ایستادند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بر همه مسئولان واجب است که قدرشناس مدافعان سلامت باشند، گفت: اگر شکرگزار و سپاسگزار این فداکاری نباشیم از این نعمت محروم خواهیم شد و اگر صحنه دیگری مثل دفاع مقدس به وجود بیاید این فداکاری‌ها را شاهد نخواهیم بود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شهدای ما نیاز به برگزاری این مراسم‌ها ندارند زیرا آنها غرق رحمت الهی هستند و خداوند مزد آنها را داده است. جامعه نیاز به قهرمان و حماسه دارد و ما باید حماسه و قهرمانی شهدا را نشان دهیم تا این اسطوره‌ها چراغ راهنما و راهگشای آینده باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بسیاری از شهدا هرچند گمنام اما قهرمان بودند، ادامه داد: افراد مشهور اندکی بین شهدا وجود دارند و عمده آنها در قبل از شهادت گمنام بودند. شهدا قلبی به عظمت یک ملت داشتند که برای آنها دلسوزی و فداکاری کردند‌.
معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأکید بر ضرورت ثبت خاطرات و زندگی شهدا گفت: این چهره‌ها باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شوند. ما در حوزه شهدای دفاع مقدس کارهایی انجام دادیم اما کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر ملتی تاریخ خود را ننویسد دیگران با تحریف آن را خواهند نوشت.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، گفت: خداوند علو درجات و صبر به خانواده شهدا عطا فرماید و امیدوارم در این مسیر از خدمتگزاران آنها باشیم.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت همه شهدا به ویژه شهدای سلامت گفت: تاریخ را ما می‌سازیم و آن چیزی جز عملکرد خوب و بد ما نیست. تاریخ گذشته ما دست ابرقدرت‌ها بود و بعد از اینکه سرنوشت ما با انقلاب و توسط امام خمینی (ره) رقم خورد نقاط برجسته‌ای در تاریخ ما مانند ایثار و شهادت فرزندان این سرزمین به وجود آمد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهادت مثل نوری همه دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد زیرا جهان فقط قدرت مادی نیست. شهید گوهر گرانقدری است که باید قدر آن را دانست. باید نام شهدا بر زبان‌ها باشد و نام شهید فراموش شدنی نیست. موسسه سلامت به عنوان مجموعه‌ای برای نگهداری خاطرات شهدای سلامت تشکیل خواهد شد زیرا نسل جوان ما نیاز به این خاطرات دارند.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به ازخودگذشتگی شهدای مدافع سلامت در مقابله با ویروس کرونا گفت: گرامی داشت و تجلیل شهدا امر مهمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و برای همین ایشان در کتاب‌های شهدا تقریظ داشته‌اند. شهدای مدافع سلامت فرصتی هستند که دانشجویان پزشکی می‌توانند آنها را الگو قرار دهند و اگر این امر را جدی بگیرند کار آنها تضمین شده است.
 در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای به منظور حمایت‌های معنوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.
همچنین با آغاز فعالیت بنیاد «روایت شهدای مدافع سلامت» به عنوان مرجع خاطرات و آثار شهدای سلامت از پایگاه اطلاع‌رسانی آیه‌های سپید با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
در پایان این مراسم از جمعی از مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi