شناسه خبر : 92979
چهارشنبه 16 شهريور 1401 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل توجه مجلس و بنیاد شهید

۵۰ درصد قوانین حوزه ایثارگران اجرایی نمی‌شود!

متاسفانه بسیاری از قوانین در حوزه تحصیلات تکمیلی خانواده معظم شهدا، اعمال مواد ۴۵ و ۳۸ قانون برنامه ششم و اکثر قوانین مرتبط با حوزه‌ی ایثارگران چه در بحث استخدام‌ها و چه تحصیلاتشان، حق پرستاری و خودروی جانبازان و بکارگیری فرزندان ...

فاش نیوز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستار ورود مجلس و نهادهای نظارتی به موضوع استنکاف مسئولان از اجرای قوانین حوزه ایثارگران شد.

به گزارش فاش نیوز، علی اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی قوانین ایثارگری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه حدود 50 درصد قوانین موضوعه کشور که به تایید مجلس و شورای نگهبان رسیده است، اجرا نمی‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها نیز در حوزه ایثارگران است.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رجاء واثق دارم که هم مجلس شورای اسلامی به طور اعم و هم کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران به طور اخص به دنبال این هستند که از طریق مبادی ذیربط و حوزه‌های اجرایی، قوانین حوزه ایثارگری را به طور کامل و دقیق اجرایی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به این موضوع که 50 درصد قوانین حوزه ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اجرا نمی‌شوند تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور تورم قوانین است و اجرای قانون همیشه وجه المصالحه بسیاری از مسئولان اجرایی کشور می‌شود. اگر ما قوانین را در کشور به درستی اجرا می‌کردیم، هم مبتنی بر عدالت بود و هم رضایت عمومی جلب می‌شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم متذکر شد: متاسفانه بسیاری از قوانین در حوزه تحصیلات تکمیلی خانواده معظم شهدا، اعمال مواد 45 و 38 قانون برنامه ششم و اکثر قوانین مرتبط با حوزه‌ی ایثارگران چه در بحث استخدام‌ها و چه تحصیلاتشان، حق پرستاری و خودروی جانبازان و بکارگیری فرزندان اجرا نمی‌شود؛ که مشکلاتی را به همراه داشته است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور یادآور شد: آنچه مسلم می باشد این است که دولتمردان در قبال اجرای قوانین حوزه‌ی ایثارگران مسئول هستند. به همین دلیل جلسات بسیاری را به ویژه در حوزه‌ی تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، هم در کمیسیون اجتماعی و هم فراکسیون ایثارگران برگزار کردیم؛ چرا که بخش‌هایی از دولت و حوزه‌های اجرایی در این زمینه همراهی نکرده و از اجرای قانون استنکاف می‌کنند.

بسطامی در خصوص پیگیری شکایت فراکسیون ایثارگران مجلس از نحوه‌ی اجرای قوانین حوزه ایثارگری اظهار داشت: ما مصمم هستیم در فراکسیون ایثارگران مجلس و کمیسیون اجتماعی که یکی از وظایف ذاتی آن نظارت بر نظام پرداخت‌ها، سیستم حقوق و مزایا، نحوه‌ی استخدام‌ها و پیگیری مطالبات جامعه ایثارگران است، اجرای قوانین حوزه ایثارگری در برنامه‌های توسعه کشور، اسناد بالادستی، احکام دائمی برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی را پیگیری کنیم تا به درستی اجرا شوند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان‌های ناظر را در این خصوص درگیر کردیم. همچنین به کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردیم تا به موضوع استنکاف مسئولان اجرایی کشور از اجرای قوانین حوزه‌ی ایثارگری ورود پیدا کنند.

بسطامی با انتقاد از تفسیر به رأی قوانین ایثارگری از سوی بررخی از دستگاه های دولتی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اجرای قوانین حوزه ایثارگران وجود دارد این است که گاه دولت مفسر قانون می‌شود. این در حالی است که تفسیر قانون برعهده مجلس بوده و دولت مجری قانون است. اما متاسفانه بین مجری و ناظر خلط مبحثی شده است؛ به گونه‌ای که ما گاه از بُعد نظارتی استفساریه‌هایی در این حوزه می‌دهیم؛ اما باز هم دیوان عدالت اداری استفساریه داده و نظر خود را اعمال می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: یکی از کارهایی که در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران دنبال می‌کنیم، این است که در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور ریل‌گذاری‌های جدیدی را ایجاد کنیم تا خلاءهایی که در حوزه‌ی اجرای قوانین ایثارگری وجود دارد، رفع شود تا بتوانیم حق واقعی جامعه ایثارگران را که همگی مدیون رشادت‌های آنها هستیم، محقق سازیم.

*معرفی

اینستاگرام
خیلی خیلی جالب شد ،هر کجا مسئولان و مدیران مصلحت می دانند ، قانون فصل الخطاب محسوب شده و درخواست و نیاز ایثارگران ، فراقانونی و زیاده خواهی تلقی میگردد!
اینجاست که ما می گوییم جانبازان و ایثارگران ، چوب دو سر سوز شده اند ، در یک قسمت قوانین ایثارگری زیر پا گذاشته میشود و در جای دیگر مردم عادی نگاه می کنند که این همه قوانین برای ایثارگران وضع شده ، حالا اینجا پاسخگو کیست و ایثارگران باید حق قانونی خود را پس از گذشت سه دهه از پایان جنگ ازکجا طلب کنند؟! سه دهه دیگر صبوری کنند کافیست؟ بخصوص اینکه گروهی از مدیران ارزشی به موزه دفاع مقدس ، علاقه خاصی داشته و دارند ...!!
سلام جناب نماینده این هنر نمایی های شما مثل بارور کردن ابرها توسط دولت قطر وبحرین وعمان است که البته سودش عاید افغانستان می شود چون اونجا تازه شروع به باریدن میکنند حتی المکان خانواده شهدا را دیگه چوب چندسر طلا نفرمائید از مظلومیتشان سوء استفاده نکنید تحصیلات خانواده شهدا کدوم واژه است قوانین بنام ایثارگران وبکام خود شماست کاش میتوانستید مقبولیت ونمره خود را جلو مردم ببینید.
بعد از این همه جلسه و محاسبه هایی که کردین و هر جا نشستین گفتین در دست پیگیری هست حالا که به اخرای سال نزدیک میشویم میگین واگذاری خودرو اجرایی نمیشه
سلام چه کسی با قوانین جانبازان مخالف است جانبازانی که برای آسایش وامنییت وطن اسلامی نصفی از بدنشان در منطقه خاک شده ما از تمامی نمایندگان محترم مجلس فقط امیدوارم هستند موتعسفانه بعضی‌ها انگار دل خوشی از جانبازان ندارند مثل آقای عزیز.محترم جعفر احدی واقای وفایی به هیج وجه از این قشر دفاع نمی کنند ما فقط دلسوزان نمایندگان محترم هستند
فقط و تنها مگر خدا درست کند او خدایی است که از رگ گردن به ما نزدیک تر است دیگه چی میگردیم (( نحن اقرب الیه من حبل الورید)) در عجبم از انسانی که تصوراتی دارد که العیاذ باالله فکر میکند ذات لایزال الهی را به چالش بکشد عده ای واقعا خالصانه صرف برای رضای خدا کار میکنند ،عده ای با وعده کذایی آینده نمایندگی خود را تضمین میکنند، عده ای میخواهند چهره شوند تا مردم به آنها چه چه و به به بگویند ،عده ای ظاهر سازی میکنند،،عده ای آب به آسیاب دشمن میریزند، عده ای هم بی تفاوت هر پیش آمد خوش آید رفتار میکنند،، هشت سال دفاع مقدس داشتیم و تحریم و همه دیدند رزمندگان در مقابل ماشین پیشرفته دشمن چنان ضربه ای به آنها ک ۸۶ کشوری که پشت حزب بعث بود زدند که تاریخ به خود ندیده و همه خوب میدانند تمام نیروها ی مسلح آن زمان ارزنی نفاق بینشان نبود و چه زیبا درس آزادگی باعث بیداری اسلامیردر سرتاسر جهان شد و این درخت روز به روز تنومندتر میشود گرچه عده ای خائن سعی میکنند این انقلاب را در اذهان عمومی بد جلوه بدند اما در روح و فکر جهانیان این انقلاب و مردم حماسه ساز سخت حضور دارند و پوزه کفتارهای داخلی و خارجی را به خاک میمالند تا انقلاب منجی ( عج)
جناب نماینده محترم چرا با این مصاحبه ها خودتان را محکوم می کنید! مگر وظیفه ذاتی نماینده چیست ؟ نظارت بر حسن اجرای قانون ! اگر دولت یک مصوبه مجلس که به تایید اکثریت نماینده گان مجلس می رسد وشوای محترم نگهبان تایید می کند وبه قانون تبدیل می شود ودولت آن اجرا نمی کند .وظیفه شما نماینده این است که با ابزارهای قانونی وپرسش وپاسخ وسوال که قانون به شماها اجازه داده از وزرای دولتی خواستار حسن اجرای تک به تک قوانین طرح جامع ایثار گران باشید.
جالبه که هیچکس هیچ کاری رو گردن نمیگیره همه دارن میگن که چرا اجرایی نمیشود مشکله خوده شما مسئولین هستین اگه یکم درست پیگیری نمیکنید همه مسئولین میان گلایه میکنن پس دسته که این ها چرا هیچ کاری نمیکنن
ازشما تمنا دارم بنیاد شهید رل تعطیل مجلس و جاهای دیگر را هم تعطیل کنید بدون شما ما راحتریم چون از ناممان استفاده میکنید
واقعا درست است مجلس در قانون جامع کسر خدمت همسران جانباز را هنوز معلوم نکرده دولت هم ایین نامه‌ای ندارد.والا ماشالله.
من جانباز 45درصد که هیچ وقط نتونستم ی کار مناسبی از حکومت مطالبه کنم تی این سالها باپرورش ونگهدار زنبورعسل امورات را گزاندم حالا مردم بگید همه چی برای ماست
چرا قانون تصویب شده مجلس حالت اشتغال بنیادشهید خودش کرده معیشت بگیر قانون سال ۷۲ کجا رفت
سلام کی میخوان حق جانبازان زیر پنجاه درصد بدن مگر ما ادم نیستیم

از مسئولان ارشد بنیاد شهید ، درخواست داریم اگر میخواهند قانونی عمل کنند ، به صورت فراگیر قانونمند باشد ، نه اینکه هر کجا به سودشان است به قانون استناد کنند و هر کجا که قانون به ضررشان است ، زیر قانون بزنند!
زمانی که می گویند : قانون ، فصل الخطاب است ، دیگر نیاید قانون را به سود خود و به ضرر جانبازان تفسیر کنید و سلیقه ای از قانون برداشت کنید ، در آن صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و دیگر اگر در جایی بگویید اینجا منع قانونی دارد برای فرد جانباز ، قانون برایش محلی از اعراب نخواهد داشت.
پس لطفاً یا قانونی عمل کنید یا قیدش را زده ، خودتان تصمیم بگیرید و اجرا کنید و پس از آن جانبازان ایثارگران هم از طرق دیگر ، به دنبال حق استحقاقی خود ، خواهند رفت! چون از قدیم گفتند : حق گرفتنی است نه دادنی ...!!
باسلام به خدمت نمایندگان محترم مجلس وبا سلام به کارکنان فرمادها ن محترم سپا آیا کسی هست از حق حقوق جانبازان ماده 38,دفاع کند چرا سپا حکم حقوقی ما جانبازان را اجراه نمیکند مجلس هم که تسبیب کرده وما الان حکم نداریم وچون متاسفانه سپا ه پایبند به مقررات قوانینی که برای ماجانبازان درنظر گرفته‌اند نیست وله همین دلیل جانبازم سربازم بسیجم سپاهی. سالهاست ندارم افتادم گدایی
از همه مسعولان نمایندگان محترم از رعیس جمهور محترم صاف اول عدالت میخواهیم قوانین را اجرا کنند مخصوصا ما جانبازان ماده 38 احکام حکم حقوقی خودرو و پاداش
باسلام به. تمامی نمایندگان محترم مجلس بلعخص نماینده محترم ایلام جناب آقای علی اکبر بسطا می هزاران بار دورود سلام بر همه شما ها به لطف خداوند این دوره واقعا نمایندگان دلسوزی داریم اصلیترین خودرو احکام حقوقی ما الان هیچ حکم حقوقی که باید برادران عزیزان سپاهی باید حکم بزنند و پاداش بر اساس شفاف ومزای قانونی که قانون وضع کرده باید باشد با تشکر از همه مسعولان محترم وما با.دستان خالی ولبیک به امام عزیزمان ره مال دادیم دست پا دایم شهید وایبر دادیم اما یک وجب خاک ندادیم
واقعا که اقای هاشمی نمی دونم چی بگم لایق ان رو داشته بلش من جانباز حالت اشتغال وبرادرشهید هستم لین همه ما و انیدوارمردی بلری پاداش پایان خدمت بعد گفتی شصت سال به بالا دل زن وبچه ما را اتش زدی ما بیکار نمی نشینیم تا پای جان برای گرفتن حق اخه میرسیم بهم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi