شناسه خبر : 94525
چهارشنبه 04 آبان 1401 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل ازخانواده شهدای مسیحی در اجلاسیه شهدای وحدت

سردار «اشعری» گفت: شهید شوشتری در عرصه وحدت صاحب ایده بود و خدمات این سردار شهید تنها محدود به منطقه سیستان و بلوچستان نبود بلکه در مناطقی که پیروان مذاهب اهل سنت، تشیع و مسیحیت در آنجا زندگی می‌کنند حضور داشت و مایه وحدت، همبستگی و همدلی بود، به عبارت دیگر سردار شوشتری در عرصه وحدت عملی پیشتاز بود.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی در مشهد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای وحدت اظهار داشت: سیزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت با محوریت سرداران شهید «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» و همچنین سایر شهدای وحدت پنجشنبه پنجم آبان در مجموعه فرهنگی آیه‌ها در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی ویژه برنامه‌های اجلاسیه سیزدهم شهدای وحدت را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت عنوان کرد و افزود: امسال نزدیک به ۵۰۰ نفر از اقوام، روسای طوائف، نخبگان، مولوی‌ها و بزرگان اهل سنت و تشیع و همچنین خانواده‌های شهدا از سراسر کشور به این مراسم دعوت شده‌اند. علاوه بر آن؛ هریک از اقوام، طوائف و مذاهب موجود در کشور علائم و نمادهای طایفه خود را همچون کپرها و چادرهای محلی در محوطه برگزاری اجلاسیه در معرض دید عموم به نمایش خواهند گذاشت.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران درباره میهمانان ویژه این مراسم گفت: در این مراسم ماموستا «عبدالسلام کریمی» مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و سرلشکر پاسدار سردار «سید یحیی رحیم صفوی» مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در ادامه یادآور شد: در این اجلاسیه همچنین خدمات سردار شهید شوشتری در ایجاد، حفظ و تقویت وحدت در استان سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

اشعری با بیان اینکه در اجلاسیه سیزدهم شهدای وحدت از قطعه سرود وحدت و سردار شهید شوشتری رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این اثر هنری را برادران اهل سنت در شهرستان تربت جام تهیه کرده‌اند که خواننده آن؛ نوجوان هنرمند «مبین دُرپور» از برگزیدگان برنامه تلویزیونی استعدادیابی عصر جدید است.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های یک ماه گذشته در سطح کشور گفت: به رغم تلاش رسانه‌ای دشمن برای ایجاد ناآرامی‌ در کشور اما ان‌شاءالله در این اجلاسیه شاهد حضور هرچه بیشتر اقوام و مذاهب مختلف اهل تشیع و تسنن خواهیم بود به طوری که در این مراسم برای نخستین بار از خانوادگان شهدای مسیحی و ارمنی دعوت بعمل آمده و از شهدای آن‌ها نیز تجلیل خواهد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمن باید بداند ایران اسلامی با وجود تنوع اقوام و مذهب در سایه هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبعیت محض مردم، انقلاب اسلامی حرکت پرشتاب خود را در گام دوم انقلاب ادامه خواهد داد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران بیان داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی استانی از جمله اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شهرداری مشهد، رده‌های سپاه و صداوسیمای خراسان رضوی؛ پای کار برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت هستند و به نوعی نسبت به سردار شهید شوشتری احساس دین دارند.

سردار اشعری با بیان اینکه سردار شوشتری از یک شخصیت فرامنطقه‌ای و بین‌المللی برخودار بود، تأکید کرد: با توجه به شخصیت شهید شوشتری می‌طلبد تا اندیشه این شهید والامقام در عرصه وحدت به خوبی تبیین شود چراکه ایشان در این عرصه صاحب ایده بود و خدمات این سردار شهید تنها محدود به منطقه سیستان و بلوچستان نبود بلکه ایشان در مناطقی چون آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط کشور که پیروان مذاهب اهل سنت، تشیع و مسیحیت در آنجا زندگی می‌کنند حضور داشته و مایه وحدت، همبستگی و همدلی بود، به عبارت دیگر سردار شهید شوشتری در عرصه وحدت عملی پیشتاز بود.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین درباره نحوه پوشش رسانه‌ای سیزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت گفت: با توجه به نقش سردار شهید شوشتری در برقراری امنیت پایدار و تحکیم وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف ایران اسلامی، از همه اصحاب رسانه‌های استانی و همچنین صداوسیمای استان و شبکه خبری العالم دعوت شده است.

وی ادامه داد: جمع کثیری از مولوی‌های اهل سنت از استان‌های مختلف کشور در اجلاسیه شهدای وحدت حضور خواهند یافت به همین جهت از اصحاب رسانه تقاضا داریم در قالب گروه‌هایی مشخص از آن‌ها مصاحبه کرده و نظراتشان را در رسانه‌ها منعکس کنند.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi