شناسه خبر : 95994
چهارشنبه 16 آذر 1401 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌جمهور کره جنوبی:

کامیونداران اعتصاب‌کننده فرقی با دشمن ندارند با آنها برخورد می‌کنیم

رئیس‌جمهورِ محافظه‌کارِ کره جنوبی اعتصاب کامیوندارانِ این کشور را به تهدید اتمی کره شمالی شبیه دانسته و گفته چشم‌ پوشی از این اقدامات غیرقانونی تنها به یک چرخه معیوب منجر خواهد شد. یعنی از آن چشم پوشی نخواهیم کرد!
«یون سوک یول»، رئیس‌جمهور محافظه‌کار کره جنوبی، گویا اصلاً صبر و تحمل همتای پیشین خود در این کشور را ندارد. او که از زمان به قدرت رسیدنش سیاست تند و جدی‌تری را نسبت به همسایه شمالی خود پیش گرفته است، گویا برخی از مخالفان داخلی را هم با همان دشمنِ خارجی قیاس می‌گیرد. به نظر می‌رسد آقای رئیس‌جمهور چندان قصد تحمل این مخالفان را نداشته باشد. برای آشنایی مختصری با روحیه این رئیس‌جمهور کره جنوبی خوب است بدانیم که او در سمت پیشین خود به عنوان رئیس‌دفتر دادستانی ناحیه مرکزی سئول نقشی مهم در محکومیت رئیس‌جمهورهای اسبق، «پارک گون-هه» و «لی میونگ باک»، به خاطر سوءاستفاده از قدرت داشت.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در جریان نشست غیرعلنی با معاون‌هایش این اظهارنظر مقایسه‌ای را مطرح کرده و گفته است: «اقدامات اعتصابی کامیونداران کره جنوبی شبیه به تهدید اتمی کره شمالی است. اگر ما در برابر این اقدامات غیرقانونی و خشونت سر خم کنیم، این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.» رئیس‌جمهوری کره جنوبی رویکرد تحمل صفر را در برابر اعتصاب کامیونداران که روز دوشنبه وارد دوازدهمین روز خود شد، اتخاذ کرده است.
آن‌طور که ایسنا نوشته، وی پیشتر دستور اجرایی برگشت به کار را برای رانندگان کامیون‌های حمل سیمان داده است و روز یکشنبه نیز به مقام‌های کره جنوبی فرمان داده تا برای دومین دستور در مقابل کامیونداران صنایع سوخت و فولاد آماده شوند. امتناع از اجرای این دستور اجرایی از سوی رئیس‌جمهوری مشمول حبس تا سه سال یا جریمه نقدی تا ۳۰ میلیون وون (۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار) می‌شود.
این اظهارات در حالی از سوی یون سوک یول مطرح شده که حزب اصلی اپوزیسیون کره جنوبی، وی را به داشتن دیدگاهی خصمانه در مقابل کارگران متهم کرده است. نماینده حزب اپوزیسیون کره جنوبی در این باره گفته است: «ما نگرانیم که رئیس‌جمهوری شاید بخش کارگری را دشمن بداند و تلاش کند تا آن خاموش و با آن مقابله کند.»
باید افزود که اعتصاب کامیون داران در کره جنوبی در اعتراض به برنامه دستمزد حداقلی که از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ (3 آذر 1401) آغاز شد و به دو نشست با اتحادیه و دولت منجر شد اما نتیجه‌ای در پی نداشت. اعتصاب سراسری از سوی کامیونداران کره جنوبی باعث شده تا حدود ۱۰۰ پمپ بنزین در سراسر این کشور بنزین نداشته باشند. اعتصاب‌ها باعث شده تا زنجیره تامین کالاها در کره جنوبی با اختلال رو‌به‌رو شود و در این مدت ضرر ۳.۲ تریلیون وونی (۲.۴۶ میلیارد دلاری) بابت عدم این نقل و انتقال به دولت متحمل شود. همچنین یک اتحادیه تجاری ملی نیز دیروز (سه شنبه) در حمایت از کامیونداران دست به اعتصاب سراسری ‌زد.
برخورد غیرمستقیم، اما نظامی دو کره
خبر دیگر از شبه جزیر کره آن‌که ستاد کل ارتش خلق کره شمالی دیروز اعلام کرد، نیروهای این کشور در پاسخ به رزمایش‌های کره جنوبی، به سمت منطقه تماس و مرز بین دو کره گلوله‌های واقعی شلیک کرده است. ستاد کل ارتش خلق کره شمالی گفت: «کره جنوبی روز سه‌شنبه چندین بار با راکت و توپخانه مناطق مرزی دو کره را در ساعت ۰۹:۱۵ به وقت محلی هدف قرار داده است.» خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به «کی.‌سی.‌ان.‌ای» به نقل از ستاد کل ارتش این کشور اعلام کرد: «ستاد کل ارتش خلق کره شمالی زنگ خطری را برای وضعیت اضطراری و آمادگی نیروهایش به صدا در آورد و همچنین دستور داد تا نظارت بر وضعیت «دشمن» در تمامی سطوح تقویت شود. از طرفی، ارتش کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های کره جنوبی، دستور شلیک‌ گلوله‌های واقعی به سمت دریا را صادر کرد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi