شناسه خبر : 96714
شنبه 10 دي 1401 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۲ هزار نفر از خانواده ایثارگران خراسان رضوی نیاز به اشتغال دارند

معاون رئیس‌جمهور: 12 هزار نفر از خانواده ایثارگران در خراسان رضوی نیاز به اشتغال دارند

معاون رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از خانواده ایثارگران در استان خراسان رضوی نیاز به اشتغال دارند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۲.۷ دارد.

 سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان رضوی، اظهار داشت: جامعه هدف نیازمند به خدمات درمانی خانواده ایثارگران مسن‌تر شده‌اند و به همین دلیل نیاز به ارائه خدمات بهتری هستند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعد از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سومین دستگاه حقوق دهنده به شمار می‌رود و سعی شده است تا در این موضوع کوتاهی صورت نگیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح جامع توانبخشی به جانبازان در دولت سیزدهم با افزایش چشمگیر در 28 استان کشور آغاز شده است، عنوان کرد: استان خراسان رضوی باید عقب ماندگی خود را در این موضوع برطرف کند و این در حالی است که به واسطه حضور جانبازان نخاعی در شهر مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی، باید در سطح کشور نمونه باشد.

وی گفت: مشاوران ایثارگران در دستگاه‌ها محل رجوع و پناهگاه خانواده ایثارگران محسوب می‌شوند تا به عنوان یک عامل اجرایی در آن مجموعه بتوانند در خدمت به خانواده ایثارگران علاوه بر هماهنگی بین دستگاهی تلاش کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این سازمان به دانشگاه‌های مختلف بدهی دارد که به‌زودی این مبلغ با آنها تسویه خواهد شد و نباید این طلب موجب اخلال در فرایند تحصیل و یا جلوگیری از حضور خانواده ایثارگران در امتحان شود.

وی ادامه داد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به موجب قانون تشکیل شده است و رئیس آن نیز عالی‌ترین مقام دولت است و دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات آن هستند و این در حالی است که یک درصد از بودجه جاری سازمان‌ها برای اجرای مصوبات این شورا در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف، از سوی دستگاه نظارتی مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: بیش از 12 هزار نفر از خانواده ایثارگران در استان خراسان رضوی، نیاز به اشتغال دارند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 2.7 دارد و باید از ظرفیت قوانین کشوری در ایجاد اشتغال و یا استخدام آنها استفاده شود، همچنین امسال غیر از منابع ملی 10 درصد از اعتبارات اشتغال استانی نیز باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هزار و 459 گلزار در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد که 644 مورد آنها ساماندهی شده‌اند و این در حالی است که مبلغ 15 میلیارد تومان نیز در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان برای موضوع ساماندهی گلزار شهدا در نظر گرفته شده است که فقط پنج میلیارد تومان آن اختصاص یافته است، از سوی دیگر 65 میلیارد تومان برای تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیاز است و امیدواریم در طول این دولت، ساماندهی گلزار شهدا به پایان برسد.

معاون رئیس جمهور افزود: به دلیل داشتن زیرساخت قوی و ظرفیت مناسب، استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ و هنر شاخص است و باید این استان در سایر حوزه‌ها و از جمله موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز پیشتاز باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi