شناسه خبر : 100033
شنبه 23 ارديبهشت 1402 , 16:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایشگاه کتاب، موثرترین ویترین تبلیغ و ترویج مبانی دفاع مقدس

آینده خواندنی است/ یادداشت
دفاع مقدس از آنجا که آوردگاه عملی مبانی انقلاب اسلامی است، هم دارای جاذبه‌های فراوان و هم افتخارات بسیار است که برای جوامع امروزی که با قهرمانان خیالی محاصره شده‌اند، می‌تواند الگویی بی‌بدیل باشد. از این رو نویسندگان و مسئولان امر می‌باید با نگاه جهانی سراغ مکتوبات و نوشته‌جات رفته و دفاع مقدس را آن طور که باید به جهان معرفی کنند.

نمایشگاه کتاب، موثرترین ویترین تبلیغ و ترویج مبانی دفاع مقدسحامد افروغ؛ اختراع زبان و نوشتن را برخی از معجزات الهی دانسته و معتقدند که این موهبت را خداوند متعال، خود به بشر آموخت تا بتواند منویات عقل و فطرت خویش را به جهان ماده انتقال دهد. زبان و ادبیات با وجود همه پیشرفت‌هایی که بشر کرده همواره جزو جدانشدنی ابداعات و اختراعات و پیشرفت‌های بشر بوده و چه بسا پیشرفت‌های بشر برای روان‌تر کردن زبان و ادبیات بین خودشان بوده است.

کشورهای پیشرفته و تمدن‌های ریشه‌دار همواره سعی کرده‌اند با گسترش زبان و نیل به یک زبان مشترک، هم فرهنگ و امتیازات خود را صادر کرده و تبلیغ کنند هم امتیازات فرهنگ‌ها و تمدن‌های دیگر را کسب کرده و به تقویت خود بپردازند. از این‌رو کتاب و ادبیات را می‌توان یک وسیله بدون انقضا دانست برای انتقال فرهنگ‌ها و آداب و رسوم.

با اختراع سینما برخی بیمناک شدند که شاید جاذبه‌های این صنعت کتاب و کتاب‌خوانی را به محاق ببرد اما با گذشت زمان این ادبیات و کتاب بود که سوار بر صنعت سینما شد و توانست الفاظ خود را متحرک ساخته و ملمومس‌تر کند. پس از آن با ایجاد فضای مجازی و کتاب‌های اینترنتی باز نگرانی‌هایی برای کتاب و کتابخوانی پیش آمد که دوباره ثابت شد هیچ چیز جای کتاب چاپی را نمی‌گیرد لذا امروز همچنان کتاب‌ها صدرنشین تاثیرات دیرپا و عمیق هستند به طوری که عمق وجود مخاطبین را تسخیر کنند.

اگر چه سینما و فضای مجازی اغلب مخاطبشان را در سطح نگه داشته و غالبا قدرت تفکر را از مخاطب می‌گیرند اما کتاب‌ها با تحریک منطق بشری همواره سعی در تعمیق تفکر بشر داشته‌اند از این‌رو بیراهه نرفته‌ایم اگر کتاب دفاع مقدس را بیش از سایر هنرهای دیگر ارج نهاده و بر تقویت صحیح و اصولی آن در جامعه و سپس جهان تاکید کنیم.

در دنیای معاصر علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای زیادی که له یا علیه مسائل مختلف وجود دارد و ذهن مردم جهان زیر بمباران سخت رسانه‌هاست، اما هنوز ذهن‌ها و دل‌هایآماده و تشنه بسیاری هستند که منتظر مبانی و مفاهیم ناب و فطری مانده و برای یافتن‌ آنها از جان و مال مایه می‌گذارند. لذا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بهترین فرصت‌ها برای آشنا کردن جهان با ادبیات دفاع مقدس بوده تا رهین ترویج و تبلیغ آن، بتوانیم مبانی و پایه‌های فکری و سیره‌ای انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم.

دفاع مقدس از آنجا که آوردگاه عملی مبانی انقلاب اسلامی است، هم دارای جاذبه‌های فراوان و هم افتخارات بسیار است که برای جوامع امروزی که با قهرمانان خیالی محاصره شده‌اند، می‌تواند الگویی بی‌بدیل باشد. از این رو نویسندگان و مسئولان امر می باید با نگاه جهانی سراغ مکتوبات و نوشته‌جات رفته و دفاع مقدس را آن طور که باید به جهان معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi