شناسه خبر : 100792
شنبه 20 خرداد 1402 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خرمشهر ۲ مدال افتخار دارد

فاش نیوز - سردار «ملکی» گفت: شهید روح الله سلطانی پرورش یافته مکتب عاشورایی امام خمینی (ره) بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دانه بلند مازندران است و باید این جمله را بزرگ ببینیم.

 

لزوم معرفی درست شهدا، مفاخر و مشاهیر شهرستان آمل/ «دانه بلند مازندران» را بزرگ ببینیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران شب گذشته (پنجشنبه) در هشتمین یادواره شهید مدافع وطن «روح الله سلطانی» فرمانده عملیات لشکر ۲۵ کربلا در روستای کچپ کلوا بخش دابودشت شهرستان آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خرداد را ماه شادی‌ها و غم‌های ملت ایران دانست و با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از رویداد‌های این ماه است که شادی و نشاط را به ملت ما هدیه داد، اظهار داشت: خرمشهر دو مدال افتخار مقاومت و آزادی را با خود دارد.

وی افزود: خرمشهر در طول تاریخ چهار بار به اشغال دشمنان درآمد و هر بار شاهان گذشته برای آزادی آن، بخش‌هایی را تقدیم کردند، اما در هشت سال دفاع مقدس خرمشهر با جانفشانی‌های رزمندگان اسلام پس از ۵۷۶ روز اسارت در عملیات بزرگ بیت المقدس از چنگال رژیم بعثی عراق آزاد شده است.

سردار ملکی با اشاره به دستاورد‌های آزادسازی خرمشهر گفت: به اسارت درآوردن ۱۹ هزار اسیر دشمن بعثی و آزادسازی بیش پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر خاک وطن بخشی از دستاورد‌های عملیات فتح خرمشهر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار جانباز و ۶ هزار شهید در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیم شده است، بیان کرد: باید این حماسه بزرگ را به جوانان و نسل‌های آینده تبیین کنیم.

سردار ملکی گفت: سی‌ و چهارمین سالگرد ارتحال امام با شکوه و عظمت در سراسر استان مازندران برگزار شد و هزاران نفر از این استان با حضئر در مراسم مرقد مطهر امام (ره) با آرمان‌های آن امام فرزانه تجدید بیعت کردند.

وی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و بیان اینکه ۱۵ خرداد یکی از روز‌های مهم تاریخی و مبدأ و منشأ انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ به شمار می‌آید، گفت: قیام الهی، مومنانه و شجاعانه مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که در دفاع از مرجعیت صورت گرفت به ملت ایران عزت بخشید.

سردار ملکی بیان اینکه در راهپیمایی ۱۵ خرداد شهر (بانه) کردستان در سال ۱۳۶۳نیز قریب به ۶۰۰ شهید در بمباران رژیم بعثی تقدیم کردیم، گفت: همچنین در ۳۰ و ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در تهران در جنگ مسلحانه شهدایی را تقدیم کردیم که سند جنایت‌های منافقین به شمار می‌آید.

وی با اشاره به حمایت‌های کشور‌های غربی، اروپایی و آمریکا از صدام در جنگ تحمیلی، گفت: ملت ایران برای حفظ این خاک مقدس شهدای زیادی را تقدیم کرد و ما سربازان امام زمان و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و برای امنیت این مردم حاضریم جان خودمان را فدا کنیم.

سردار ملکی با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان آمل و بیان اینکه نسبت به آمل غفلت بزرگی کردیم، گفت: باید این شهر را با مفاخر ارزشمند، شهدا و مشاهیر آن به درستی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نام آمل در وصیتنامه امام ذکر شد، تصریح کرد: باید روی وصیتنامه امام مانور بدهیم و برای ایجاد موزه شهدای آمل اهتمام ویژه داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه باید به شهدا پاسخگو باشیم گفت: قریب به ۲۵ درصد یادواره‌های کشور در مازندران برگزار می‌شود.

سردار ملکی با اشاره به اینکه منافقین، ضدانقلاب، گروه‌های تروریستی پژاک، کومله و دموکرات از ابتدای انقلاب در داخل ایران دست به جنایت‌هایی زدند، گفت: این اقدامات تروریستی نشان از ددمنشی و عمق خباثت و ناجوانمردی آن‌هاست و ایران با تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید ترور یکی از بزرگترین کشور‌های قربانی تروریسم است.

وی همچنین عنوان کرد: امروز استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار که نقش بارزی در مدیریت تروریسم در دنیا دارد، مدعی حقوق بشر هستند درحالیکه بزرگترین ظلم و ستم را به بشریت کردند.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از ضعف‌های بزرگ یاد کرد و اذعان داشت: در اغتشاشات اخیر دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و یأس در بین مردم بودند و به روحانیت نیز بی‌احترامی کردند و باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف خود برسد.

سردار ملکی بر لزوم تبیین جنایت‌های دشمنانی، چون انگلیس به جامعه تأکید کرد و افزود: در جنگ ترکیبی دشمنان نیازمند امید هستیم که نکات مهم آن در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است و باید به آن توجه کنیم.  

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: موشک فتاح از قدرت دستاورد‌های نظامی ایران به شمار می‌آید و باید این افتخارات و اقتدار را برای جوانان و نسل آینده تبیین کنیم.  

سردار ملکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلطانی و بیان اینکه شهدا برای حفظ انقلاب از جان و مال و لذت‌های دنیوی خود گذشتند و در جبهه‌ها جان‌فشانی‌ها کردند، افزود: شهدا به درجه کمال رسیده بودند و باید شهدا را به درستی به جوانان تبیین کنیم.

وی با اشاره به شهادت شهید «روح الله سلطانی» در ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ به ویژگی‌های این شهید پرداخت خاطرنشان کرد: شهید سلطانی پرورش یافته مکتب عاشورایی امام خمینی بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دانه بلند مازندران است و باید این جمله را بزرگ ببینیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi