شناسه خبر : 100834
یکشنبه 21 خرداد 1402 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال تعامل با ایران

گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای رئیسی و ماکرون

فاش نیوز - «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مکالمه تلفنی با آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه فرانسه به ‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفت‌وگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فیمابین را خواستار شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بعد از ظهر دیروز شنبه در تماسی تلفنی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کرد.
رؤسای جمهور دو کشور در این گفت وگوی تلفنی که 90 دقیقه به طول انجامید، علاوه‌بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند.
رئیسی در رابطه با توسعه روابط دو جانبه، با ‌اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین با ‌اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد.
موضوع جنگ در اوکراین نیز بخشی از گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور در موضوعات منطقه‌ای بود که رئیسی ضمن اعلام سیاست قاطع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ، بهترین راه‌حل در این زمینه را دیپلماسی دانست.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با تاکید بر اینکه فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفت‌وگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فیمابین را خواستار شد.
رئیس‌جمهور فرانسه با تاکید بر تداوم مذاکرات رفع تحریم تا رسیدن به نتیجه، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از راه‌حل بحران اوکراین دانست و ایفای نقش بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.
تاکید رئیسی بر ساماندهی نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها
رئیس‌جمهور همچنین در هشتمین جلسه شورای‌ عالی مسکن در دولت سیزدهم، با تاکید بر ضرورت شتاب گرفتن اعطای تسهیلات به طرح‌های ساخت مسکن، استانداران را مکلف کرد، تسریع در نو‌سازی بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهند.
رئیسی در این جلسه همچنین از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضی را که بیش از 10 سال بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده، شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره‌گیری از ساز و کارهای قانونی که در شورای ‌عالی شهر‌سازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و سازهای مسکن کشور اضافه کنند.
ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت ‌سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه دیروز شورای عالی مسکن بود.
آیت‌الله رئیسی با ‌اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هر چه بیشتر برطرف شود.
در این جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به شرط اخذ نتیجه مطلوب در اجرای آزمایشی، به شکل سراسری در کل کشور اجرا شود. همچنین ایجاد درگاه سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که آخرین وضعیت پروژه‌های نو‌سازی بافت فرسوده را نشان می‌دهد، به تایید اعضا رسید.
رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از استقبال گرم و صمیمانه مردم غیور استان آذربایجان شرقی از کاروان دولت مردمی، این حضور دلگرم‌کننده را در شرایط جنگ ترکیبی و تلاش مستمر دشمن برای یأس‌آفرینی در کشور، معنادار خواند و با تمجید از موقعیت‌شناسی و هوشمندی مردم استان آذربایجان شرقی، افزود: این حضور حماسی، مسئولیت دولت مردمی را در پیگیری و رفع مشکلات استان سنگین‌تر می‌کند.
آیت‌الله رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مصوبات سفر اخیر در ارتقای زندگی مردم استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دور اول سفرهای استانی، شاهد شکستن طلسم برخی مشکلات مزمن و به سرانجام رسیدن برخی پروژه‌ها با سابقه بیشتر از دو دهه در آذربایجان شرقی بودیم، با همت و تلاش دولتمردان و مسئولان محلی ان‌شاءالله دومین سفر استانی هم منشاء آثار خیر برای مردم غیرتمند و وفادار آذربایجان شرقی خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi