شناسه خبر : 100868
دوشنبه 22 خرداد 1402 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید تازه تفحص شده مسجد امام موسی بن جعفر(ع)

فاش نیوز - مراسم بزرگداشت شهید «یوسف سرلک»، شهید تازه تفحص شده مسجد امام موسی بن جعفر(ع) اهواز شامگاه جمعه ۱۹ خرداد با حضور مسئولین استان در این مسجد برگزار شد.
 
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید تازه تفحص شده مسجد امام موسی بن جعفر(ع)

به گزارش «ایثار خوزستان»، مراسم گرامیداشت شهید یوسف سرلک، شهید تازه تفحص شده مسجد موسی بن جعفر(ع) حوزه مقاومت بسیج ۵ شهری ناحیه امام حسین (ع) اهواز شامگاه جمعه، ۱۹ خرداد با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان، استاندار خوزستان، مدیرکل بنیاد شهیددو امور ایثارگران استان و فرمانده ناحیه امام حسین (ع) اهواز برگزار شد. 
مدیرکل بنیاد شهید و اموردایثارگران خوزستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایثار خوزستان گفت: شهدا از حیث منزلت و جایگاه مقام والایی نزد خداوند دارند و بعد از پیامبر اکرم (ص) که اسوه جامعه اسلامی است و ائمه معصومین (ع)، شهدا بعنوان صالحین اهمیت والایی در نزد پروردگار دارند و الگو و اسوه مردم در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه یادواره شهدا نشانه‌ها و مراسماتی هستند که باید از آنها استفاده کرد و در جامعه بسیار با اهمیت هستند افزود: گاها بعضی‌ها تصور می‌کنند که اینگونه مراسمات تکراری هستند و اثر کمی در جامعه دارند، درصورتی که اینگونه نیست، شهدا جایگاه والایی در نزد پروردگار تبارک و تعالی دارند و در زندگی ما جاری و ساری هستند.
نورانی با تأکید بر آیه‌ای از قرآن کریم «هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» گفت: شهدا در نزد خداوند زنده‌اند و حیات شهید، حیاتی مخصوص نزد خداوند است، نه از نوع حیات در دنیا، پس باید چشم‌ها و گوش‌های خود را از زنگار بزدایم و به حرفهای آنان گوش فرا دهیم و آنها را الگو قرار دهیم و از برکات و فیض شهدا که نورهای الهی هستند استفاده کافی و وافی در زندگی ببریم.
گفتنی است، شهید یوسف سرلک متولد یک آذر سال ۱۳۴۶ در شهر الیگودرز است که در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در شرق دجله در عملیات بدر به شهادت رسیده بود. پیکر پاک این شهید پس از حدود ۴٠ سال تفحص و شناسایی شد.
این شهید والامقام از بسیجیان پایگاه جعفر طیار(ع)_ مسجد امام موسی بن جعفر(ع) اهواز و گردان کربلا بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi