شناسه خبر : 100962
پنجشنبه 25 خرداد 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالان حقوق بشری در اروپا:

رژیم صهیونیستی باید در دادگاه لاهه محاکمه شود

فاش نیوز - سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا در طوماری به امضای ده‌ها شخصیت حقوقی و دانشگاهی، از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواست که به اوضاع فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی رسیدگی شود. 
سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس در طوماری که ده‌ها شخصیت سیاسی، حقوقی و دانشگاهی آن را امضا کرده‌اند، از کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستند که پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را که از ۹ سال پیش به این دادگاه ارجاع شده، به جریان اندازد.
به گزارش ایرنا به نقل از عربی ۲۱، در این طومار آمده است که «فاتو بن سودا» دادستان سابق دیوان کیفری بین‌المللی پرونده تحقیقات رسمی درخصوص اوضاع فلسطین را باز کرده و علی‌رغم اینکه دادگاه اعلام کرده بود که اوضاع تمام سرزمین‌های اشغالی از جمله غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را بررسی خواهد کرد، اما دادستان کنونی برای این پرونده هیچ اقدامی اتخاذ نکرده است. در این طومار تحت عنوان «فلسطین پیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت است» آمده که در سال جاری، بیشترین کشتارها در فلسطین انجام شد؛ در این سال حداقل ۱۴۵ نفر به دست صهیونیست‌ها کشته شدند که ۲۸ نفر از آنها کودک بودند و این آمار نشان می‌دهد که رویکرد دادگاه کیفری بین‌المللی درخصوص فلسطین نگران‌کننده است. امضاکنندگان این طومار نسبت به جنایت‌های اخیر در غزه و شهید شدن ۳۳ فلسطینی که نام ۶ کودک و ۴ زن در بین آنها به چشم می‌خورد، ابراز نگرانی کرده و افزودند بیشتر مجروحان این جنایت از قشر ضعیف، زنان، کودکان و کهنسالان هستند. 
سازمان عربی حقوق بشر به نادیده گرفتن مسئله فلسطین علی‌رغم افزایش جنایت‌ها در سایه روی کار آمدن کابینه نتانیاهو اشاره و تاکید کرد که نباید از چنین جنایت‌هایی گذشت زیرا زندگی و آزادی مردم فلسطین به اندازه مردم دیگر کشورها مهم است. این سازمان همچنین خواستار پایبندی دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به اصول این دادگاه و مبارزه با پدیده فرار از مجازات شد. در این طومار از دادستان کل خواسته‌شده که موضع شجاعانه علیه کسانی اتخاذ کند که خواستار سنگ‌اندازی در تحقیقات دادگاه هستند و از جنایتکاران در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کنند که در رأس آنها آمریکا و انگلیس قرار دارند. براساس این گزارش، در حالی ‌که جنایات و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ماه‌های اخیر تشدید شده، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به‌دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از این رژیم، حتی قادر به صدور یک بیانیه نیستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi