شناسه خبر : 101032
دوشنبه 05 تير 1402 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتخابات سرنوشت ساز برای اصلاح‌طلبان

فاش نیوز - کمتر از 9 ماه به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شواری اسلامی در تاریخ 11 اسفند امسال باقی مانده است و در بیشتر شهرستان ها در سرتاسر کشور شاهد آغاز فعالیت های بسیار گسترده کاندیداهای احتمالی مجلس هستیم.

این دوره از انتخابات برای جریان های سیاسی چپ می تواند سرنوشت سازترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باشد، در شرایطی که دولت و مجلس کنونی در اختیار جریان اصولگرایان، نیروهای جریان انقلابی مانند جبهه پایداری می باشد، جریان های اصلاح طلب بیشتر تمرکز خود را در شهرستان های کوچک قرار داده اند تا بتوانند با پیروزی در این شهرها اکثریت تعدادی نمایندگان این دوره در مجلس شورای اسلامی را داشته باشند.

جریان چپ تندرو که بعد از فتنه سال 88 در تمامی انتخابات پس از آن با تحریم انتخابات، بصورت کامل خود را از صحنه سیاسی کشور خارج کرده اند، با ایستادن چهره های اصلی آنان مانند خاتمی، موسوی و کروبی در مقابل اصل نظام و رهبری و مخالفت آنها با اصل ولایت فقیه، تا قبل از حوادث سال گذشته هیچ امیدواری نداشتند تا یتوانند باز هم به عرصه قدرت برگردند.

محمد خاتمی(ریئس جمهور اسبق) سعی دارد با جلب نظر عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان و دادن امتیازاتی به او نظرش را جهت همراهی با جریان اصلاحات در انتخابات مجلس جلب کند.

بعد از انتشاز خبر ممنوعیت سفر عبدالحمید به حج توسط نهادهای امنیتی به خاطر بعضی موضعگیری های این شخص علیه نظام و رهبری، بعد از حوادث سال گذشته در کشور، این فرد که خود را رهبر کل اهل سنت کشور قلمداد می کند و با سخنان تحریک‌آمیز خود اتفاقات جمعه خونین زاهدان را رقم زد، که بعضی کوتاهی های بعضی افراد و نهادهای تصمیم‌گیر در برخورد با این فرد باعث شده است که جریان اصلاح‌طلب این فرد را بهترین گزینه به عنوان سخنگوی خود انتخاب بنمایند و از طریق او به نظام فشار بیاورند.

برخی خبرها حکایت از این دارد که بعضی از چهره های اصلاح‌طلب در حال رایزنی با بعضی نهادهای امنیتی و تصمیم‌گیر هستند تا مجوز خروج از کشور عبدالحمید را از شورای امنیت ملی بگیرند.

یک هشدار به نهادهای امنیتی با نزدیک شدن به سالگرد حوادث شهریور و مهر گذشته امکان اینکه نیروهای ضدانقلاب به بهانه حمایت از به اصطلاح انقلاب(زن، زندگی، آزادی) در استان های کردستان و سیستان و بلوچستان دست به اقدامات خراب‌کارانه بزنند بسیار زیاد است؛ مشابه اقدام گروهک جیش الظلم در برنامه ریزی ترور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد آیت ا. . . سید احمد علم الهدی، که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ناکام ماند.

طی چند روز گذشته بعضی جریانات اصلاح‌طلب میانه‌رو با برنامه ریزی جهت نزدیک کردن اصولگرایان سنتی، کارگزارانی ها و جریان موتلفه به محوریت رئیس جمهور سابق (حسن روحانی)، با معرفی افراد شاخص و نامدار دولت قبل در مراکز استان ها بیشترین تمرکز خود را جهت به دست آوردن یک اقلیت پر نفوذ در صورت پیروزی در انتخابات پیش روی مجلس داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، بعضی افراد تمایل چندانی به مشارکت در انتخابات ندارند، که همین امر می تواند زنگ خطر برای جریان اصولگرا و نیروهای انقلابی باشد که در صورت عدم مشارکت حداکثری مردم، احتمالا پیروزی نیروهای جریان چپ و بخصوص نیروهای تندرو اصلاحات در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شاهد باشیم.

|| مرتضی پارسی 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi