شناسه خبر : 101054
دوشنبه 05 تير 1402 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاوت کارکرده ها با کارنکرده ها در چیست!

فاش نیوز - باسلام خدمت مهندس آقا یوسف عزیز شرمنده جناب بنده به عنوان یک آزاده بیش از8 سال اسارت و 55درصد جانبازی که سال 78 خود بنیاد بنده را به کمیسیون معرفی کرد و طی این 23سال دیگه هیچ وقت نرفتم و الان سوالم این است که امثال بنده حتما زیاد هستند که متوجه این قانون جدید پرداخت پاداش بازنشستگی نشده اند. ما آزادگان بعد از ورود به کشور خیلی سریع وارد بازار کار شدیم. خیلی ها در ادارات دولتی منجمله بانک ها و هواپیمایی و نفت و غیره.

هنوز مدتی نگذشته بود ما یک فرمی امضاء کردیم که سنوات کارما دوبله محاسبه شد و اکثریت آزادگان بالای 7 - 8 سال اسارت هنوز محل کارمان دولتی بود. بازنشسته شدیم و اواخر دهه هشتاد خصولتی و خصوصی ها شروع شد. ناگفته نماند تمام قوانین خدمات‌دهی به قشر ایثارگران با توجه به ابلاغیه ها، همه از اوایل سال 90 به این سمت هست؛ و به همین دلیل شامل حال ماها نشده. مثل 25درصد فوق العاده ایثار و غیره. و از طرفی هم جایگزین فرزند به دلیل خصولتی شدن بانک ها، اینگونه قوانین که همه در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 تصویب شده ولی حدود 20 سالی داخل کشوءها خاک می خوردند.

کافی‌ست شما به تاریخ تصویب و ابلاغ در ادارات نگاه کنید... به هرحال این هم از شانس اسرای سنوات بالا و یا جانبازان با درصد بالا! زود بازنشسته کردند. بعدسال 92گفتند آزادگان می توانند تاسن 65 سالگی مشغول باشند؛ که این قانون را هم بانک ها قبول ندارند. به هرحال قسمت اینگونه بود که امتیازات ایثار و جنگ و اسارت هم برحسب شانس باشد.

اما الان امثال بنده که اواخر خدمت از طرف خود بنیاد حالت اشتغال شدم و چهار سال طول کشید تا سی سال پرشد و بازنشسته شدم و 30 برابر حقوق حدود 25 میلیون گرفتم. الان سوال اینجاست که افراد امثال بنده فقط همان پاداش بابت کارکردن گرفتیم دیگر بنیاد پاداش نمی دهد. چند بار این بخشنامه دیوان عدالت را مطالعه کردم ولی متوجه نشدم افرادی که در مکانی کار کردند پاداش پایان خدمت از آنجا مثل دیگر بازنشستگان ادرات گرفتند ولی از بنیاد چیزی نگرفتند، الان تفاوت کارکرده ها با کارنکرده ها در چیست! البته حق تمام دوستان بیش از این مبالغ است. بنده جهت روشن شدن سوال کردم. ممنون.

|| ع . قاسمی

اینستاگرام
سخن درست و حق است،تفاوت جانبازان کار کرده نکرده درچیست؟؟؟عدالت کجاست؟
نظر جالب وپسندیده یه عده از جانبازان حقوق ایثارگری مگیرن ویه حقوق بازنشستگی وقت به یه عده بنده هم مشابه انها کار دولتی کردم ودارای رای از کار افادهکلی نیز میباشم میکن بما تعلق نمیگیره این چه قوانینی ایا از لحاظ شرعی و عرفی درسته نه اینجور بی عدالتی در بنیاد زیاده وقت جیب مسئولین بنیاد پر بشه بسه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi