شناسه خبر : 101099
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح جزئیات آیین‌نامه پرداخت کمک‌معیشت ایثارگران

فاش نیوز - معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 28 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه جزئیات آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور در مورد کمک معیشت ایثارگران را تشریح کرد.
 
تشریح جزئیات آیین‌نامه پرداخت کمک‌معیشت ایثارگران

به گزارش «ایثار»، محمود پاکدل در خصوص موضوع کمک معیشت ایثارگران، گفت: بر اساس قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهک‌های درآمدی پایین‌تر، کمک معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران تعیین شده، پرداخت نمایند.
محمود پاکدل به اشاره به اینکه در حال حاضر 108 هزار نفر از ایثارگران کمک معیشت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد صد هزار نفر از جانبازان و آزادگان عزیز و باقی نیز از خانواده‌های معظم شهدا هستند و در آئین نامه‌ای که اخیراً در هیئت دولت به تصوب رسیده است، ‌دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷) مشمول پرداخت شده‌اند.
وی ادامه داد: هیچ تغییری در پرداختی مشمولان دهک‌های (8) تا (10) صورت نگرفته و همچنان مانند ماه‌های گذشته بدون تغییر کمک معیشت دریافت می‌کنند و آئین‌نامه نیز سه ماه به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح زمان داده تا اطلاعات مشمولین دهک‌های (8) تا (10) را پایش نموده و در مقاطع زمانی سه ماهه به ترتیب از دهک‌های بالاتر حذف و منابع حاصل را صرف تحت پوشش قرار دادن افراد در نوبت مشمول دهک‌های (1) تا (7) نمایند.
پاکدل به اشاره به اینکه حدود 75 درصد از این آمار جزو دهک‌های یک تا هفت هستند، گفت: بر اساس آیین‌نامه افزایش کمک معیشت دهک (1) تا (4) بیشتر از دهک (5) تا (7) است، خاطرنشان کرد: در این میان 1500 نفر شناسایی شدند که دهک آنها مشخص نیست و ما پیگیر وضعیت آنها هستیم تا دهک آنها را به دست بیاوریم و سپس کمک‌معیشت را با تغییرات خدمت این عزیزان پرداخت خواهیم کرد.

اینستاگرام
سلام لطفا دهک شخص خود رزمنده معسر را از سایراعضای خانواده جدا کنید تا دهک ایثارگر معسر با بقیه اعضای خانواده جدا باشد که حق رزمندگان وایثارگران معسر با بالا رفتن دهک ها ضایع نشود
فاش نیوز توضیح دهید لطفا یعنی همه ی دهکهای ۸ تا ۱۰ کلا حذف خواهند شد؟ ؟؟ ما دهک ۸ شدیم اما فرزند شاغل مجرد هستیم تکلیف ما چه خواهد شد؟ اگر کمک معیشت قطع شود پدر م و بقیه خانواده از هیچ جا درآمدی ندارند چه قانون مسخره ای هست؟ این کار اشتباهه ، یعنی بنیاد نباید بفهمد که دهک بندی ها ربطی به معسر بودن جانباز ندارد؟ لااقل ما فرزندان شاغل را فاکتور بگیرند بعد دهک باقی خانواده مشخص کنند .. کلا بلاتکلیف هستیم رفتیم فرمانداری گفتن راهی برای جداسازی فرزند مجرد از خانواده نیست سردرگم و نگرانیم خواهش میکنم جواب بدهید چه کار کنیم؟
یک مشکل در کمک معیشت ها هست که خیلی مهمه ، وجود فرزندشاغل که هنوز ازدواج نکرده ند درآمدشان با کل خانوار حساب میشود چرا فکر اساسی نمیکنید برای این گروه؟ خود جانباز و رزمنده معسر و فاقد شغل هستند بعد از اونور میگن باید دهک بندی هشت تا ده حذف بشن !؟ بعد همسر و فرزندان بیکار چی؟ نباید حمایت شوند؟؟؟ چه کار دارید میکنید؟ خجالت بکشید مسئولان غیرتتان کجا رفته؟ اصلا متوجه هستید که دارید ظلم میکنید؟ خدا جوابتون بده یک انسان عاقل به این مسئولان بی خرد توضیح دهد ما دیگه کم آوردیم .....‌
کاش این بنیاد پیشنهادهاشو برا خودش نگه می داشت و الکی حرف نمی زد، یک نفر نبود اونجا بهشون بگه هر کس دهک ۸ و ۹ شد الزاما ثروتمند نیست؟؟؟؟؟ ! فکر کردید از ی بدبخت کم کنید بودجه زیاد میشه؟ جمع کنید این بازی ها رو از حقوقهای نجومی خودتون و کارمندان بیکاری که استخدام کردید کم کنید تا حق به حق دار برسه /.
دهک فرزند شاغل را جدا کنید .0 جرا حرف بی منطق بنیاد را باید قبول کنیم؟ چرا خود جانباز معسر را دهک بندی نمیکنند؟ بنیاد مریضه و از عمد داره این کارها را میکنه کاملا مشخصه فقط مسیولان خجالت بکشید که به جانباز معسر زور میگید چه کار به زن و فرزند بیکار دارید؟دهک اونا باید جدا مشخص بشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi