شناسه خبر : 101105
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناگفته‌های یک خبرنگار از دوران دفاع مقدس در «همه چیز از تیرماه شروع شد»

ناگفته‌های یک خبرنگار از دوران دفاع مقدس در «همه چیز از تیرماه شروع شد»

فاش نیوز - کتاب «همه چیز از تیرماه شروع شد» نوشته علی حاجی‌پروانه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «همه چیز از تیرماه شروع شد» نوشته علی حاجی‌پروانه است این کتاب ناگفته‌های یک خبرنگار از حدود چهار دهه کار رسانه‌ای است که با عنوان «همه چیز از تیر ماه شروع شد» توسط انتشارات سرو به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب روایتی از تلخ و شیرینی‌های کار خبرنگاری در پهنه وسیعی از حوادث از جنگ کردستان، آزادی خرمشهر، مأموریتی پرحادثه در پاریس تا گشت‌وگذاری در آمریکای لاتین را در بر می‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«خدمت سربازی در دفترچه خاطرات نوشته و نانوشته کسانی که این دوره را سپری کرده‌اند مملو از تلخ و شیرین‌های فراموش‌‌ناشدنی است که آن را در داستان زندگی متمایز و برجسته می‌کند، اما وقتی حوادث این ایام به کانون و محور رخدادهای بعدی زندگی تبدیل‌ شود و آدمی را به درون گردابی از اتفاقات عجیب و غریب و سرنوشت‌ساز پرتاب‌کند آن وقت دیگر ماجرا متفاوت می‌شود و این دقیقاً همان چیزی است که برای من اتفاق افتاد. تجربه تلخ جنگ‌ داخلی در کوچه پس‌کوچه‌های سنندج تا ورود به دنیای خبرنگاری، و از لمس غربتِ یک ملت در جنگی نابرابر تا مشاهده از نزدیک سازوکارهای نامردی در پاریس‌ و لندن.

همه و همه از سربازی و از تیرماهی داغ در کردستان کلید خورد...»

این کتاب با شمارگان 300 نسخه و بهای 100 هزار تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌شماره 88657026 داخلی (656 و 657) تماس حاصل فرمایند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi