شناسه خبر : 101156
سه شنبه 30 خرداد 1402 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کنگره شعر با حضور شاعران کشورهای فارسی زبان و جبهه مقاومت

فاش نیوز - حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با بیان اینکه در دوره بیست و پنجم کنگره شعر دفاع مقدس موضوعات جدیدی اضافه شده است، گفت: در بخش بین‌المللی کنگره شعر عربی با هدف پرداختن به شاعران جهان اسلام اضافه شده است.

 

دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس: برگزاری  کنگره شعر با حضور شاعران کشورهای فارسی زبان و جبهه مقاومت/ در بخش بین‌الملل نگاه ویژه به شاعران جهان اسلام شده استحجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس اظهار داشت:با بیان اینکه کنگره شعر دفاع مقدس سال گذشته سعی داشت تفاوت و رویکردهای جدیدی را دنبال کند لذا دبیر علمی کنگره در همه استان‌ها از میان شاعران خوب و شاخص منصوب شد و یک شورای داوری با حضور سه داور و مدیریت دبیر علمی سروده‌های در استان‌ها را با دقت نظر داوری کردند. 

وی با بیان اینکه در کنگره سال گذشته بیش از هشت هزار شعر به دبیرخانه رسید، افزود: بیش از 500 اثر به عنوان آثار شاخص و درخشان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد درحالی که برگزیدگان استانی در هر استان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند و تجلیل از چند تن از پیشکسوتان شعر انقلاب و دفاع مقدس در استان‌ها اتفاق افتاد که انشالله این رویه امسال پررنگ‌تر دنبال خواهد شد. 

دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس از اضافه شدن دو محور «ایران قوی» و «شهدای شاه‌چراغ» به موضوعات کنگره بیست و چهارم پرداخت و با بیان اینکه این دو محورها بعد از اتفاقات سال گذشته و پس از انتشار فراخوان کنگره افزوده شد که خوشبختانه مورد استقبال مجموعه‌های فرهنگی قرار گرفت و آثار بسیار خوبی دریافت شد که یک فصل از کتاب کنگره را شامل شد. 

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد گفت: امسال در فراخوان بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس دو محور شهدای روحانی و شهدای مدافع امنیت را به موضوعات اضافه کرده‌ایم. ما امسال در هر محور دو داور قرار داده‌ایم و مجموعاً 20 داور از پیشکسوتان شناسانامه‌های شعر انقلاب و دفاع مقدس هستند و همراهی شاعران جوان را خواهیم داشت. در حوزه مقاومت بین‌الملل امسال طرح تازه‌ای خواهیم داشت و کارگروه ادبیات عرب دانشگاه شیراز در این همکاری خواهند کرد و فراخوان کنگره به کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه ارسال خواهد شد تا بخش باشکوهی از شعر عربی را امسال در کنگره میزبانی کنیم که از دستاوردهای کنگره صورت گیرد.

وی با طرح پیشنهادی عنوان کرد: تولید نماهنگ یکی از پیشنهادهای اصلی ماست؛ ما هرساله شعرهای فاخری در کنگره داریم اما تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای در آن مغفول مانده است. طرح و پیشنهاد فیلم شعرخوانی اساتید و شاعران پیشکسوت سال گذشته مطرح شد و امسال انشالله این موضوع را به صورت اجرایی دنبال خواهیم کرد. همچنین تولید مستند از پیشکسوتان شعر دفاع مقدس و بزرگانی همچون استاد اسرافیلی و گرمارودی جای خالی این کنگره است. برگزاری میزگردهای حوزه شعر دفاع مقدس که به جریان‌سازی شعر دفاع مقدس بپردازد را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. 

دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس عنوان کرد: کنگره شعر دفاع مقدس برای جریان‌سازی باید در تمام شهرستان‌ها و مراکز استان برگزار شود لذا برنامه‌های شعرخوانی نباید تنها در مراکز استانی باشد بلکه استان‌های زیادی بخاطر ظرفیتی که از شاعران دارند می‌تواند میزبان کنگره باشند و شب شعرهای دفاع مقدس و مقاومت را برگزار کنند و تجلیل از شاعران هر شهرستان صورت گیرد. 

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد تاکید کرد: امسال با حمایت مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای علمی کنگره اتفاقات بسیار خوب و مانا و تاثیرگذاری در حوزه شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را شاهد باشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi