شناسه خبر : 101177
سه شنبه 30 خرداد 1402 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند شهید ترور مهمان برنامه «پروانه» می‌شود

فاش نیوز - عشرت اسکندری یکی از زنان شهید و قربانی ترور منافقین است که برنامه «پروانه» سه‌شنبه 30 خرداد حوالی ساعت 15:45 به نمایش مستندی از زندگی فرزندش معصومه اسکندری می‌پردازد.

فرزند شهید ترور مهمان برنامه «پروانه» می‌شود

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، شهید عشرت اسکندری در سال 1335 در یکی از روستاهای فیروزکوه به دنیا آمد. در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، در کنار سایر زنان مسلمان حضور می‌یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار همسر خود در فعالیت‌های اجتماعی حضوری فعال داشت. شهید عشرت اسکندری مادر چهار فرزند به نام‌های مهدی، منصوره، معصومه و محمدجواد داشت.


گزارش مطبوعاتی درباره ترور شهید اسکندری

«پروانه» که مجالی است برای معرفی و شناخت بیشتر بانوان موفق و ایثارگر، امروز سه‌شنبه میزبان معصومه اسکندری فرزند شهید ترور به دست منافقین است که سال‌هاست به عنوان حامی و تسهیل‌گر خانواده شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول به فعالیت است. 

او در خصوص مادر خود گفته است: مادرم ارادت زیادی به امام خمینی (ره) داشت. مادرم روز شهادت دکتر بهشتی بسیار منقلب شده بود و با تعدادی از منافقین چند بار بگومگو داشت. پدرم هم سپاهی بود، در کردستان مجروح شده بود و نیاز به عمل داشت؛ برای همین مدتی نتوانست در جبهه حضور یابد. منافقین سه مرتبه ما را تهدید کردند و نامه‌ای در منزل ما می‌انداختند. مادرم عاشق شهادت بود و در این مسیر بی‌انگیزه و بی‌هدف نبود. اگر منافقین سراغ ما آمدند، این طور نبود که ترور کور باشد.


گزارش روزنامه جمهوری اسلامی

برنامه «پروانه» علاوه بر نمایش مستندی از زندگی مهمان این قسمت معصومه اسکندری پژوهشگر و فعال اجتماعی، در تلفیق داستان زندگی این بانوی موفق با نقاشی شن، از هنرمندی فاطمه عبادی و روایت لعیا زنگنه استفاده شده است.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی مونا اورعی و کارگردانی سحر اسلامی و فاطمه کتاوند است که دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۵:۴۵ روانه آنتن می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi