شناسه خبر : 101187
چهارشنبه 31 خرداد 1402 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای خواندن خطبه عقد خواهر شهید قربانخانی توسط رهبر انقلاب

فاش نیوز - قام معظم رهبری هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت و فاطمه(س) در دیدار جمعی از خانواده شهدا، علی رغم سال‌های اخیر، خطبه عقد خواهر شهید مجید قربانخانی را جاری کردند.

ماجرای خواندن خطبه عقد خواهر شهید قربانخانی توسط رهبر انقلاب

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، هم‌زمان با در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت و فاطمه(س) جمعی از خانواده شهدا با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در این دیدار آیت الله خامنه‌ای علی رغم سال‌های اخیر که دیگر خطبه عقد برای کسی جاری نمی‌کردند، تصمیم گرفتند خطبه عقد خواهر شهید مجید قربانخانی را بخوانند. 

مادر شهید مجید قربانخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اتفاق مبارکی که امروز در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای دخترش عطیه افتاد، گفت: همچون هفته‌های قبل که آقا با خانواده شهدا دیدار دارند، دو روز قبل هم از دفتر ایشان با ما تماس گرفتند که برای دیدار این هفته آن هم در این روز فرخنده خدمت ایشان برسیم. 

 

وی افزود: آن شخصی که از دفتر رهبری زنگ زد، سراغ فرزندان دیگرم را گرفت که گفتم دختر بزرگم ازدواج کرده و دختر کوچکم نیز نامزد دارد و قرار است عقد کند. دوباره روز گذشته همان فرد تماس گرفت و گفت احتمالا آقا عقد عطیه خانم را بخوانند. با شنیدن این صحبت ما شوکه شدیم. دیگر نمی‌دانم یک روزه چطور خدا خواست و برگه از محضر گرفتند و تازه ساعت ۹ شب رفتیم چادر سفید برایش خریدیم. 

مادر شهید قربانخانی می‌گوید: موقع دیدار آقا از من پرسید چرا شما لباس مشکی تنتان هست؟ گفتم آقا قرار بود مجید را داماد کنم، اما او شهید شد. من هم هشت سال است که لباس مشکی‌ام را در نیاوردم. ایشان از من خواستند لباس مشکی را دیگر نپوشم.

وی ادامه داد: حتی برخی از کارکنان خود بیت رهبری وقتی فهمیدند آقا قرار است خطبه بخوانند، تعجب کرده بودند. چون مدتی بود ایشان برای کسی خطبه نخوانده بود حتی کارکنان بیت می‌گفتند درخواست ما هم قبلا رد شده است. 

مادر این شهید مدافع حرم با بیان اینکه گویا مجید می‌دانست چون من در مراسم جشن شرکت نمی‌کنم اینطور برایم رقم زد، گفت: عطیه می‌خواست مهریه‌اش ۶۹ سکه باشد به نیت اسم ابجد حضرت زینب(س) یا تاریخ تولد برادرش. حتی موقع عقد، عطیه این نیتش را در مورد مهریه به آقا گفت، اما سرانجام به پیشنهاد ایشان با ۱۴ سکه و یک حج، عقد توسط مقام معظم رهبری جاری شد.

سپس آیت‌الله خامنه‌ای انگشتر خودشان را از دستشان در آوردند و دست دامادم کردند و انگشتر دیگری هم به عنوان هدیه به عطیه دادند. 

 

گفتنی است رزمنده مدافع حرم مجید قربانخانی، سال ۱۳۹۴ در ۲۵ سالگی در خانطومان سوریه شهید شد و پیکر مطهرش سه سال بعد از شهادت به کشور بازگشت. جوانی از منطقه یافت‌آباد در جنوب تهران که به برکت ارادت به اهل‌بیت (ع) و سفر کربلا تحول روحی و شخصیتی‌ یافت و در نهایت به درجه رفیع شهادت رسید.

پایان پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi