شناسه خبر : 101258
شنبه 03 تير 1402 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی یک شهید واسطه ازدواج جوان‌ها می‌شود

فاش نیوز - علی حاتمی را با واسطه‌هایش برای ازدواج جوان‌ها می‌شناسند، شهیدی که خودش قرار‌هایی برای تشکیل خانواده داشت، اما شهادت او را به قراری دیگر رساند.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادمان باصفای هویزه با شهدایی که درون آن آرمیده و میزبان زائران شهدا در تمام طول سال هستند یک شهید ویژه دارد، شهیدی که این سال‌ها با باز کردن گره ازدواج خیلی از جوان‌ها به شهید ازدواجی معروف شده و هر کاروانی از زائران به ویژه دانشجویان که در این یادمان توقف می‌کند بی درنگ جمعیتی از آن کنار مزار این شهید حلقه می‌زنند. شهید آنقدر معروف است که از همه کشور زائر دارد، از خراسان و تبریز، گرفته تا خوزستان و شیراز و قزوین و همدان، آوازه‌اش به قدر فرمانده شهید کربلای هویزه «سید حسین علم الهدی» به وسعت یک کشور پنهاور پیچیده است و باعث شده قصه دانشجوی شهید اهل تهران «علی حاتمی» را در قلب خوزستان سر زبان‌ها بیاندازد.

وقتی یک شهید واسطه ازدواج جوان‌ها می‌شود

علی حاتمی ۲۸ بهمن سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. پس از کسب رتبه ۲۹ در کنکور وارد رشته دامپزشکی شد و از آنجا که روحیه انقلابی و داشت با پیام امام در خصوص جهادسازندگی همراه چند تن از دوستانش به جهاد سازندگی استان چهارمحال و بختیاری رفت تا در شرایط سخت و با کمترین امکانات به مردم مناطق کشورش خدمت کند و در امر محرومیت زدایی دلسوزانه قدم بردارد.

سال ۵۸ بود که به عنوان یکی از دانشجویان پیرو خط امامی، در اتفاقاتی که منجر به تسخیر لانه جاسوسی شد، شرکت داشت و نهایتاً در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در راس گروهی از دانشجویان وارد سفارت شدند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند. شهید حاتمی از مهمترین افرادی بود که در راه طرح بازسازی و راه اندازی مجدد وزارت فرهنگ و هنر سابق در قالبی جدید و مطابق با ارزش‌های جامعه اسلامی کوشید، وزارت خانه‌ای که امروز آن را با عنوان «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» می‌شناسیم.

بعد از شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به ایران اسلامی او به نیرو‌های شهید علم الهدی در سپاه هویزه پیوست تا سرانجام در عملیاتی سخت مقابل دشمن به همراه ده‌ها همرزم خود و از پاسداران و دانشجویان پیرو خط امام به شهادت رسید.

شهید حاتمی هم مانند فرمانده اش سید حسین علم الهدی در زمان شهادت ۲۲ ساله بود و مجرد و دقیقا مثل فرمانده اش قول و قرار‌هایی برای تشکیل خانواده گذاشته بود که شروع جنگ و بعد هم شهادت در هویزه، وصالی بالاتر و بهتر را برایش رقم زد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi