شناسه خبر : 101274
شنبه 03 تير 1402 , 16:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محرومیت جانبازان نیروهای مسلح از خدمات توانبخشی در سایه یک تعلل

محرومیت جانبازان نیروهای مسلح از خدمات توانبخشی در سایه یک تعلل

 

محرومیت جانبازان نیروهای مسلح از خدمات توانبخشی در سایه یک تعلل

اکنون با پایان یافتن مدت قرارداد بیمه نیروهای مسلح با شرکت توانبخشی متُد، این قراداد از سال ۱۴۰۰ تمدید نشده و جامعه ایثارگران وابسته به نیروهای مسلح را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه کرده است.

 یکی از خدماتی که بنیاد شهید به واسطه شرکت اقتصادی خود به نام «کوثر» و زیرمجموعه این شرکت به نام «شرکت مِتُد» به جانبازان ارائه می‌دهد، تأمین لوازم توانبخشی تحت بیمه تکمیلی نیروهای مسلح است. شرکت متد، اختصار عنوان «مرکز تصویرنگاری درمانی» با مرکز تصویربرداری کوثر و سه مرکز ارتز و پروتز (در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد) است که با گذشت زمان و توسعه شرکت، مرکز امداد آمبولانس کوثر، مرکز تصویربرداری شاهد، دو مرکز ارتز و پروتز(در شهرستان‌های رشت و ارومیه) و درمانگاه شاهد نیز در مدار خدمت‌رسانی آن قرار گرفت. از سال 97 مدیریت چندین بیمارستان روانپزشکی و درمانگاه در شهرهای مختلف، به زیرمجموعه‌های مِتُد افزوده شد که با تمرکز بر ساخت انواع قطعات یدکی ویلچر، قطعات ارتز و پروتز و همچنین با عقد قراردادهای مختلف با شرکت‌های توانمند داخلی، موفق به تولید بسیاری از قطعات شده است.

اکثر مراجعان به شرکت مِتُد را جانبازان تحت بیمه دی تشکیل می‌دهند و پذیرش آزاد هم دارند. در این بین، یکی از طرف‌های قرارداد بیمه‌ای این شرکت، بیمه نیروهای مسلح بود. به این صورت که جانبازان می‌توانستند با ارائه بیمه تکمیلی نیروهای مسلح به صورت رایگان از خدمات توانبخشی این شرکت استفاده کنند. بیمه تکمیلی نیروهای مسلح معمولاً توسط شرکت بیمه کوثر ارائه می‌شود. شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح و افراد تحت تکفل آن‌ها نیز با طرح آرامش شرکت بیمه کوثر تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات‌درمانی نیروهای مسلح قرار می‌گیرند. در هر حال، اکنون با پایان یافتن مدت قرارداد بیمه نیروهای مسلح با شرکت متد، این قراداد از سال 1400 تمدید نشده و جامعه ایثارگران وابسته به نیروهای مسلح را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه کرده است.

یکی از جانبازان عزیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: با توجه به اینکه تعداد بالایی از رزمندگان بر اثر جراحات جنگی قطع عضو هستند، نیاز بیشتری به استفاده از تسهیلات ارتز و پروتز پیدا کرده‌اند. شرکت مِتد که از جمله شرکت‌های تأمین ارتز و پروتز است، از بهمن ماه سال گذشته خدمات خود را به بیمه‌شدگان نیروهای مسلح قطع کرد و بیمه نیز ما را به شرکت‌های خصوصی ارجاع می‌دهد، اما این شرکت‌ها یا تازه‌تأسیس هستند و به اندازه شرکت متد توانمند نیستند و یا اینکه تخصص لازم را ندارند. ضمن اینکه این رفت‌وآمدها و پاسکاری‌ها، سبب اذیت شدن جانبازان به ویژه جانبازان قطع عضو می‌شود.

 

وی افزود: در کنار این موضوع، ما وقتی وارد شرکت‌های خصوصی می‌شویم،‌ با وضعیت پوشش خارج از عرف برخی از بانوان مواجه می‌شویم و این امر برای ما غیر قابل تحمل می‌شود. از این جهت ما خواستاریم بیمه تکمیلی نیروهای مسلح با این شرکت به تفاهم برسند.

بنا بر این گزارش، در این مسئله اخیر آنچه که باید اتفاق بیفتد،‌ به تفاهم رسیدن بیمه نیروهای مسلح با شرکت مِتُد برای از سرگیری خدمات توانبخشی به جانبازان عزیز است. اخباری حاکی از آن است که بیمه نیروهای مسلح جلسات متعددی را با شرکت مذکور برگزار کرده‌اند، اما این جلسات تاکنون گره‌ای را نگشوده است.

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
با عرض سلام و احترام خدمت مسئولین و دست اندرکاران پرتلاش سایت وزین فاش‌نیوز .
حالا که صحبت در مورد خدمات بیمه ای نیروهای مسلح می‌باشد ، بنده نیز از فرصت استفاده می‌کنم و در مورد جانبازان عزیزی که درصد جانبازی در ارتش دارند، و تحت پوشش بیمه تکمیلی نیروهای مسلح هستند اما برای انجام آزمایشات در بیمارستان «خانواده ارتش» باید پول پرداخت نمایند، صحبت کنم .
روز شنبه ۱۷ تیر جاری، سازمان محترم ایثارگران نزاجا - بهداشت و درمان - اینجانب را برای انجام سی‌تی‌اسکن ریه به بیمارستان خانواده ارتش معرفی نمود ، به بیمارستان مربوطه مراجعه نمودم و مرا به پذیرش ارجاع دادند . پذیرش بیمارستان ابتدا از بنده مبلغ ۷۰هزار تومان دریافت نمود ، سپس برای انجام سی‌تی‌اسکن به بخش مربوطه ارجاع داده شدم ، بخش سی‌تی‌اسکن از بنده مبلغ ۲۷۰هزار تومان مطالبه نمود، بنده عرض کردم که خودم جانباز ۲۰درصد ارتش هستم ، و توان پرداخت ۲۷۰هزار تومان را ندارم .
در جوابم فرمودند، باید حتما این مبلغ را پرداخت کنید، سوال بنده از مسئولین محترم بیمارستان خانواده ارتش اینه که: چرا از جانبازان ارتش که تحت پوشش بیمه تکمیلی ارتش هم هستند، برای ارائه خدمات، پول دریافت می‌کنید؟؟ کسی که دارای درصد جانبازی ارتش می‌باشد، چرا برای دریافت خدمات از بیمارستان خانواده ارتش، باید پول پرداخت نماید؟؟؟ با تشکر و سپاس از پاسخگویی شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi