شناسه خبر : 101440
پنجشنبه 08 تير 1402 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قتل یک نوجوان به دست پلیس فرانسه را به آتش کشید

اعتراضات خشونت‌بار در فرانسه چهارشنبه شب برای دومین شب متوالی در پی قتل یک نوجوان در تیراندازی پلیس ادامه داشت.

دومین شب پرآشوب فرانسه در اعتراض به  قتل یک نوجوان توسط پلیس+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، آشوب در فرانسه چهارشنبه شب برای دومین شب متوالی ادامه داشت و هزاران نیروی امنیتی برای سرکوب اعتراضات خشونت‌آمیز در پی قتل یک نوجوان ۱۷ ساله در تیراندازی پلیس در حومه پاریس مستقر شدند. 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تیراندازی مرگبار پلیس به این نوجوان را نابخشودنی خوانده و در عین حال از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند. 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، حدود ۲۰۰۰ نیروی پلیس ضد شورش چهارشنبه شب به حومه پاریس فراخوانده شدند. پلیس اندکی بعد از نیمه‌شب چهارشنبه اعلام کرد حدود ۱۶ نفر دستگیر شدند.

چهارشنبه شب معترضان خشمگین در «نانتر» محل تیراندازی مرگبار به پسر نوجوان و همچنین بخش‌های دیگر منطقه «او-دو-سن» در حومه غربی پاریس و همچنین شهر شرقی «دیژون» سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و به آتش بازی در مقابله با پلیس پرداختند.

پلیس اعلام کرد در منطقه «اسون» در جنوب پایتخت فرانسه گروهی از معترضان پس از پیاده شدن همه مسافران، اتوبوسی را به آتش کشیدند. در شهر جنوبی «تولوز» هم چند خودرو به آتش کشیده شد و در این شهر و شهر شمالی «لیل» پلیس با معترضان درگیر شد.

خشم فرانسوی‌ها نسبت به این قتل توسط پلیس سه‌شنبه شب آغاز شد که به گفته «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در اعتراضات سه‌شنبه ۳۱ نفر بازداشت شدند، ۲۴ مامور پلیس زخمی شدند و ۴۰ خودرو از سه‌شنبه تا ساعات اولیه چهارشنبه در آتش سوختند. 

وزیر کشور فرانسه شب اعتراضاتی که حمله برخی معترضان به ساختمان‌های دولتی، مدارس و ایستگاه‌های پلیس را در پی داشته «شب خشونت‌های تحمل‌ناپذیر» خوانده است. 

قربانی جدید پلیس فرانسه اصالت آفریقای شمالی داشته و گروه‌های حقوق بشری معتقدند نژادپرستی نظام‌مند در سازمان‌های مجری قانون در فرانسه وجود دارد، اتهامی که ماکرون رد می‌کند. 

سال گذشته، ۱۳ نفر در فرانسه به دلیل امتناع از دستور توقف پلیس کشته شدند. این قتل‌ها به دنبال تغییر قانونی در سال ۲۰۱۷ است که به ماموران پلیس اختیارات بیشتری برای استفاده از سلاح‌های خود می‌دهد و اکنون تحت بازبینی است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروی این نوجوان ۱۷ ساله که از وی با عنوان «نائل ام.» نام برده شده، سه‌شنبه به دلیل نقض قوانین رانندگی در منطقه «نانتیر» در حومه پاریس توسط پلیس متوقف شد. پلیس ابتدا گزارش داد یکی از ماموران به این نوجوان تیراندازی کرد زیرا او قصد زیر گرفتنش را داشت اما این روایت با ویدئویی که از این حادثه منتشر شده و به تایید خبرگزاری فرانسه رسیده، نقض شد. 

در این فیلم دو مامور پلیس در کنار خودرو دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها اسلحه را به سمت راننده نشانه رفته و صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید «به سرت شلیک خواهد شد». 

به نظر می‌رسد در حالی که خودرو ناگهان شروع به حرکت می‌کند، مامور از فاصله نزدیک به راننده شلیک می‌کند. خودرو چند متر حرکت و بعد به دلیل تصادف متوقف می‌شود. راننده کمی بعد بر اثر شدت جراحات ناشی از گلوله جان خود را از دست می‌دهد. 

مامور پلیس ۳۸ ساله که به این فرد غیرمسلح شلیک کرده در بازداشت است. دفتر دادستانی پاریس گفته این مامور در پی اقدام به تیراندازی مرگبار تحت بازجویی قرار دارد. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi