شناسه خبر : 101452
شنبه 10 تير 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرغامی در گفت‌وگو با کیهان خبر داد

افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور

فاش نیوز - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمار ورود گردشگران خارجی با رقم 850 هزار نفر نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته 55 درصد افزایش پیدا کرده است.
عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با کیهان درباره وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور اظهار داشت: آمار ورود گردشگران خارجی با رقم 850 هزار نفر نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته 55 درصد افزایش پیدا کرده است. 
ضرغامی در مورد مبدأ کشور گردشگران خارجی نیز بیان داشت: این گردشگران از همه کشورها هستند و این در شرایطی است که بعضی از کشورها مثل کشور آذربایجان که رقم دوم گردشگران خارجی کشور ما را تشکیل می‌دهند، به علت عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن مرزهای زمینی خود با ایران، موجب کاهش قابل توجه ورود گردشگران این کشور به ایران شده است. وی با ‌اشاره به تاثیر منفی اغتشاشات سال گذشته در ورود گردشگران خارجی به ایران افزود: علی رغم این‌که ما در سال گذشته شاهد اغتشاشات بودیم، در حال حاضر و به سرعت روند افزایشی جذب گردشگر را طی کرده‌ایم و همان‌طور که‌اشاره شد در دو ماه ابتدایی امسال 850 هزار نفر و در خردادماه نیز رقم ورود 550 هزار نفر گردشگر به کشور را تجربه کردیم که رقم خوبی بعد از دوران شیوع کرونا محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد اگر با همین روند جلو برویم، می‌توانیم به اعداد متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برسیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi