شناسه خبر : 101620
چهارشنبه 14 تير 1402 , 16:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در عملیات استشهادی صورت گرفت

انتقام جنین در قلب تل‌آویو؛ ۳ صهیونیست هلاک و ۷ نفر زخمی شدند

فاش نیوز - عملیات جوان 23 ساله فلسطینی در تل‌آویو علیه اشغالگران پاسخی به یورش صهیونیست‌ها علیه جنین بود. این عملیات موفق درست در همان زمان اتفاق افتاد که مقامات صهیونیستی در مورد روند عملیات نظامی علیه جنین در حال برگزاری جلسه امنیتی بودند، غافل از آنکه مقامات صهیونیست حتی قادر به تامین امنیت خود در چند خیابان دورتر از محل جلسه امنیتی هم نیستند.

 

جنین طی سه روز گذشته زیر شدیدترین حملات ارتش رژیم صهیونیستی از زمین و هواست. هواپیماهای بدون سرنشین از هوا منازل مسکونی فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهند و روی زمین بولدزرها کوچه به کوچه اردوگاه جنین را شخم می‌زنند. آنچه در جنین می‌گذرد، مانند یک شهر زلزله‌زده است که همه‌چیز در آن زیر و رو شده. صهیونیست‌ها با این تصور غلط که در جنین می‌توانند با مقاومت فلسطین مقابله کنند، حملات‌شان را به جنین با سنگین‌ترین ادوات و لشکرکشی نظامی از چند روز پیش آغاز کردند، غافل از آنکه پاسخ شلیک گلوله در جنین، در خیابان‌های تل‌آویو داده خواهد شد. از همین‌رو نیز در دومین روز یورش به اردوگاه جنین و درست در همان لحظه که کاروانی از خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان نابلس در شهر جنین در کمین مقاومت بودند، تل‌آویو دچار ناامنی شد. براساس گزارش شبکه عبری‌زبان کان شهروند فلسطینی با نام «حسین خلایله» 23 ساله با خودرو خود یک اسرائیلی را در خیابانی زیرگرفته و مجروح کرده و پس از آن از خودرو خارج شده و با سلاح سرد به چند نفر دیگر در یک کافه حمله کرده و 6 نفر از آنها را زخمی کرده است. منابع عبری‌زبان اعلام کردند که به نظر می‌رسد عملیات تل‌آویو در دو نقطه انجام گرفته است، نخست زیرگیری با خودرو انجام گرفته و پس از آن عملیات تیراندازی و حمله با سلاح سرد که طی آن 7 نفر زخمی شدند و حال 3 نفر از آنان وخیم است. دقایقی پس از حادثه منابع دیگری تلفات صهیونیست‌ها در عملیات تل‌آویو را حداقل 3 کشته و 10 زخمی عنوان کردند.
تصاویر از صحنه عملیات تل‌آویو نشان می‌داد که یک شهرک‌نشین اشغالگر یهودی در حالی که مجری عملیات تل‌آویو مجروح شده و بر زمین افتاده، با بی‌رحمی و قساوت قلب تمام چند گلوله به سمت او شلیک کرده و او را به شهادت می‌رساند. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پس از عملیات تل‌آویو اعلام کرد که حسین خلایله ساکن شهرک السموع در الخلیل و از اعضای جنبش حماس در این شهر بوده است. البته خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز پس از عملیات موفق تل‌آویو اعلام کرد که این عملیات اولین پاسخ مقاومت به حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه جنین است.
شکست در خیابان تل‌آویو
عملیات جوان 23 ساله فلسطینی در تل‌آویو علیه اشغالگران پاسخی به یورش صهیونیست‌ها علیه جنین بود. این عملیات موفق درست در همان زمان اتفاق افتاد که مقامات صهیونیستی در مورد روند عملیات نظامی علیه جنین در حال برگزاری جلسه امنیتی بودند، غافل از آنکه مقامات صهیونیست حتی قادر به تامین امنیت چند خیابان دورتر از محل جلسه امنیتی خود هم نیستند. درواقع یورش به جنین برای صهیونیست‌ها بسیار پرهزینه خواهد بود و احتمالا آنها بعد از این با موجی از عملیات‌های شهادت‌طلبانه و آزادی‌خواهانه شهروندان فلسطینی در تل‌آویو و دیگر شهرهای اشغالی رو‌به‌رو خواهند بود. مقامات مقاومت فلسطین نیز از هم‌اکنون درباره عملیات‌های بیشتر علیه اشغالگران هشدار داده‌اند، از جمله داود شهاب از رهبران جهاد اسلامی گفته است که مقاومت فلسطین هنوز پاسخ اصلی خود به عملیات اشغالگران در جنین را نداده است. از این‌رو به نظر می‌رسد که روزهای آتی برای اشغالگران سرنوشت‌ساز خواهد بود. «ابوعاصف»، سخنگوی گردان‌های العاصفه، شاخه نظامی جنبش فتح انتفاضه در اردوگاه جنین نیز هشدار داده است که صهیونیست‌ها منتظر اتفاقات غیرمنتظره‌ای در روزهای آینده باشند.
جنین با خاک یکسان شده است
ساکنان اردوگاه جنین روایت‌های مختلفی از گستردگی ویرانی‌های بجامانده در پی حمله اشغالگران را مطرح کرده‌اند. «محمد ابوطلال»، یکی از ساکنان این اردوگاه، به میدل‌ایست‌آی گفت که بولدوزرهای صهیونیستی اکثر خیابان‌های اطراف اردوگاه را با خاک یکسان کرده‌اند. انبوهی از آوار بعد از اتمام کار بلدوزرها برجای مانده و علاوه‌بر این زیرساخت‌های کمپ، شبکه‌های آب و برق ویران شده است. جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 20 مرتبه مناطقی را در اردوگاه جنین از جمله تئاتر و میدان مشهور آن، که مراسم‌های مختلف در آنجا برگزار می‌شود، بمباران کردند. صهیونیست‌ها همچنین مناطق مسکونی را زیر آتش سلاح‌های خود گرفتند که طی آن تا این لحظه 10 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند. اشغالگران مسجد انصار را هم محاصره کردند و اقدام به تخریب گسترده خیابان‌های مرکزی اردوگاه جنین کرده و خسارت زیادی به ساختمان‌ها و اماکن عمومی وارد کردند. این تخریب‌ها تنها محدود به خیابان‌ها و شبکه‌های آب و برق نبوده است، بلکه حتی به بیمارستان‌ها نیز کشیده شده است. خطوط تلفن و اینترنت نابود شده و نیوعرب می‌گوید که هدف از این تخریب‌ها جلوگیری از ارتباط ساکنان اردوگاه و منزوی کردن آنها با دنیای خارج است. درواقع صهیونیست‌ها با تخریب جنین تلاش دارند تا به نوعی این اردوگاه را تحت محاصره قرار دهند، اما همه تجربه‌های قبلی ثابت می‌کند که سیاست محاصره علیه فلسطینی‌ها هیچ‌گاه جواب نداده است و همواره فلسطینی‌ها توانسته‌اند محاصره اشغالگران را دور بزنند.
چرا صهیونیست‌ها به جنین حمله کردند؟
تاکنون دلایل مختلفی درباره علت عملیات نظامی اشغالگران در جنین مطرح شده است، اما بیش از هر چیز به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با توجه به اهداف سیاسی و نظامی خود به‌دنبال ایجاد معادلاتی جدید در کرانه باختری هستند. از زمان روی کار آمدن کابینه تندرو نتانیاهو، طرح‌های شهرک‌سازی در این منطقه شدت گرفته و همزمان زمزمه‌های تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به گوش می‌رسد. صهیونیست‌ها برای پیگیری این اهداف خود ناگزیر به مقابله با مقاومت هستند و آنها می‌دانند که اردوگاه جنین یکی از مهم‌ترین مراکز مقاومت در کرانه باختری است. از این‌رو حمله به اردوگاه جنین با هدف تضعیف مقاومت در راستای اجرای طرح‌های اشغالگران در دستورکار آنها قرار گرفته است. با این حال بعید است که حمله به جنین بتواند خللی در توانایی نیروهای مقاومت ایجاد کند و انتظار می‌رود که روند گرایش به سلاح و تقویت گروه‌های مقاومت بعد از حمله به جنین با شدت بیشتری در فلسطین دنبال شود.
از سوی دیگر مقامات صهیونیست از جمله «بنی گانتز»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که حمله به جنین با هدف بازگرداندن بازدارندگی به ارتش تل‌آویو در برابر نیروهای مقاومت فلسطین صورت گرفته است. درواقع دشمن صهیونیستی تلاش زیادی می‌کند تا بازدارندگی خود در برابر جامعه فلسطین را تقویت کند و زیرساخت‌های گروه‌های مقاومت را تضعیف و نابود کند و جلوی تلاش‌های آن برای تقویت توان سیاسی و نظامی خود را بگیرد، اما بعید است که حمله به جنین به تضعیف گروه‌های مقاومت منجر شود.
همچنین کابینه تندرو نتانیاهو برای نجات خود از بحران‌های داخلی ناگزیر به ایجاد بحران در کرانه باختری از طریق حمله به جنین است. شهرک‌نشینان هر روز به مقامات سیاسی تل‌آویو برای سخت‌گیری و انجام عملیات علیه فلسطین فشار وارد می‌کنند و از این‌رو نتانیاهو در پاسخ به فشار گروه‌های تندرو حمله به جنین را برای کسب رضایت آنها در دستورکار قرار داده است. با این حال، روزنامه معاریو به نقل از مقامات امنیتی صهیونیست هشدار داده است که اگر ارتش عملیات خود را در اردوگاه جنین عمیق‌تر کند، با درگیری شدید رو‌به‌رو خواهد شد.
شکست هیمنه اشغالگران
برخلاف آنکه صهیونیست‌ها انتظار داشتند با حمله جنین بازدارندگی خود در برابر مقاومت فلسطین را تقویت کنند، اما اردوگاه جنین صحنه شکست اشغالگران شده است. تصویر منتشرشده از لحظه انهدام خودوری زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه جنین نشانه بارزی از این شکست است. تصاویر متعددی از عقب‌نشینی خودروهای نظامی منهدم‌شده در رسانه‌ها دست به دست می‌شود و به نظر می‌رسد که مقابله نیروهای مقاومت در جنین با ارتش رژیم صهیونیستی، شکل مواجهه و درگیری مسلحانه در مناطق کرانه باختری را تغییر داده است. درواقع نحوه مقابله مقاومت فلسطین در جنین با اشغالگران، رویداد کم‌نظیری است که رویکرد جدید مقاومت برای گسترش سطح مقابله با تجاوزات را نشان می‌دهد. در همین ارتباط نیز، شبکه المنار گزارش داده است که نیروهای صهیونیستی با مقاومت شدیدی رو‌به‌رو هستند و پس از گذشت دو روز از عملیات، تهاجم به اردوگاه جنین به کندی پیش می‌رود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi