شناسه خبر : 101924
یکشنبه 25 تير 1402 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف بی‌سابقه فرستاده سازمان ملل به یمن

کشورهای شورای امنیت به جنگ یمن به عنوان بازار اسلحه نگاه می‌کردند

فاش نیوز - فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن در جدیدترین اظهارات خود گفته است، کشورهای بزرگ شورای امنیت به جنگ یمن به‌عنوان فرصت برای فروش تسلیحات نظامی نگاه می‌کردند.
با سپری شدن بیش از هشت سال از جنگ در یمن، اکنون مسائل پشت‌پرده جدید از این جنگ خانمان‌برانداز علنی می‌شود. روز گذشته «جمال بن‌عمر»، فرستاده سابق سازمان ملل به یمن گفت که کشو‌رهای اصلی در شورای امنیت از ابتدای جنگ؛ به این جنگ به‌عنوان فرصتی برای فروش اسلحه نگاه می‌کردند و بین این کشورها رقابت بود تا قراردادهای خیلی بزرگ و خارج از تصور امضا کنند. 
فرستاده سابق سازمان ملل در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اظهار داشت: «پیش از جنگ شاهد بودیم که منصور ‌هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، تمایلی به اجرای نتایج گفت‌وگوی ملی نداشت و درصدد تشکیل دولتی بدون اجماع ملی بود که توسط حوثی‌ها [انصارالله] و جنبش جنوب پذیرفته نشد.» بن‌عمر در ادامه تاکید کرد: «کشورهایی که در امور یمن دخالت می‌کنند باید از دخالت در این کشور دست بردارند تا یمنی‌ها خودشان مشکلات خود را حل کنند.»
اکنون جنگ در یمن در حال آرام گرفتن است و پس از توافق ایران و عربستان چشم‌انداز مثبتی از توقف این جنگ به چشم می‌خورد، اعترافات مقام سابق سازمان ملل درباره نگاه سوداگرانه برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل به جنگ، گویاترین دلیل را برای حمایت کشورهای غربی و آمریکا از جنگ در یمن به تصویر می‌کشد. از همان ابتدای آغاز جنگ یمن، کشورهای غربی و اروپایی از بمباران این کشور فقیر عربی حمایت کردند و بی‌جهت نیست که اکنون اعلام شده درواقع هدف غرب از ادامه جنگ در یمن، خرید و فروش تسلیحاتی و کسب درآمد از خون مردم یمن بوده است. این سوداگری غرب در جنگ را اکنون در جریان جنگ اوکراین نیز می‌توان دید و شاید با توجه به اعتراف دیپلمات سازمان ملل درباره جنگ یمن، بهتر بتوان درک کرد که چرا کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا در حال حاضر بر طبل ادامه جنگ و خونریزی در اوکراین می‌کوبند، گویی با آرام شدن جنگ در یمن، غرب سفره درآمد خود از فروش اسلحه را در میدان جنگ اوکراین پهن کرده است.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi