شناسه خبر : 101935
یکشنبه 25 تير 1402 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیوارنگاره ۵۰۵ شهید مدافع حرم در موزه دفاع مقدس همدان نصب شده است

فاش نیوز - سردار «فرجی» با بیان اینکه خروجی کنگره اول شهدا، ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بود، گفت: دیوارنگاره ۵۰۵ شهید مدافع حرم کشور در این موزه نصب شده که در نوع خود اقدامی قابل تحسین است.

کد خبر: ۶۰۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ - 15July 2023
 

دیوارنگاره ۵۰۵ شهید مدافع حرم در موزه دفاع مقدس همدان نصب شده استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: ۲۳ کمیته ستاد اجرایی کنگره شهدا به خوبی در حال انجام وظایف هستند که قدردان همگی هستیم. چند کار محوری در دستور کار داریم و بیشترین تلاش کنگره تمرکز روی قشر جوان و نوجوان به عنوان جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه تا به حال دو هزار یادواره شهدای مدرسه‌ای برگزار شده که در آنها خود دانش‌آموزان درگیر کار بودند، افزود: بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز هم از باغ موزه دفاع مقدس به صورت رایگان بازدید کردند که آثار معنوی قابل توجهی داشت.

سردار فرجی با اشاره به برگزاری یادواره‌های متعدد اقشاری عنوان کرد: اولین ‌بار یادواره شهدای مهندس و سرباز را برگزار کردیم. همچنین یادواره شهدای کارمند، هلال احمر، ورزشکار و … را برگزار و در تمامی آنها سعی به مستندسازی داشتیم.

مشاور عالی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین سوژه را در حوزه دفاع مقدس دارند، اضافه کرد: تنها استانی هستیم که نماز جمعه در آن بمباران شده که این خود یکی از سوژه‌های جالب توجه در حوزه ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

سردار فرجی با اشاره به اجلاسیه کنگره تصریح کرد: همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی اجلاسیه کنگره را برگزار خواهیم کرد و در حال رایزنی هستیم تا یکی از سران قوا به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه اجلاسیه حاضر شود.

وی با بیان اینکه خروجی کنگره اول شهدا، ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بود، ادامه داد: دیوارنگاره ۵۰۵ شهید مدافع حرم کشور در این موزه نصب شده که در نوع خود اقدامی قابل تحسین است.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به نمایش فصل شیدایی گفت: تسطیح و آسفالت‌ریزی پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی همدان (محل اجرای نمایش فصل شیدایی) در دستور کار است. ضمن اینکه جانمایی در محوطه نمایشگاه برای دفن یک شهید گمنام انجام شده تا هشت هزار میهمان و تماشاگر این برنامه که هر شب در نمایشگاه بین‌المللی حاضر می‌شوند، این شهید والامقام را هم زیارت کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi