شناسه خبر : 102055
پنجشنبه 29 تير 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس ‌سرویس جاسوسی انگلیس و ناله از اقتدار روزافزون ایران

فاش نیوز - رئیس‌سرویس جاسوسی انگلیس در اقدامی ناشیانه و گل درشت مدعی شد بر سر فروش سلاح به روسیه در راس حاکمیت ایران اختلاف افتاده است!
ریچارد مور گفته است: ارسال تسلیحات به روسیه به اختلاف در بالاترین سطح حکومت ایران دامن زده است. او ایران را به « دامن زدن به درگیری‌های بیشتر در اوکراین از طریق ارسال پهپاد و دیگر تسلیحات به روسیه» متهم کرد و ضمن «خلاف وجدان» خواندن این کار گفت: این اقدام جمهوری اسلامی حتی مشاجرات داخلی در بالاترین سطح رژیم تهران را برانگیخته است. ایران خود را به شریک جرم متجاوز تقلیل داده است.
مور در ادامه این سخنرانی (عملیات روانی)، از روس‌های ناراضی از جنگ اوکراین خواست برای پایان دادن به جنگ دست در دست این سرویس جاسوسی بگذارند و برای بریتانیا جاسوسی کنند(!)
ریچارد مور در ادامه جملات القایی گفت که برخی از روس‌ها پیشتر با سازمان او تماس گرفته‌ و برای توقف اقدامات ارتش روسیه همکاری می‌کنند.
او گفت: من از روس‌هایی که از تهاجم روسیه به اوکراین نگران هستند می‌خواهم با ما دست در دست هم دهند تا به خونریزی‌ها در اوکراین پایان داده شود. من از آنها دعوت می‌کنم تا کاری را که دیگران در این ۱۸ ماه انجام داده‌اند انجام دهند. درهای ما همیشه باز است. اسرار آنها نزد ما محفوظ خواهد بود.
رئیس‌MI6 همچنین در سخنرانی خود که در اقامتگاه سفیر انگلیس در پراگ، پایتخت جمهوری چک ایراد شد، گفت: جاسوسان این آژانس از هوش مصنوعی برای مختل کردن انتقال تسلیحات به روسیه استفاده می‌کنند.
سخنان رئیس ‌سرویس جاسوسی انگلیس در حالی است که اولا دولت متبوع وی در نوع جنگ‌های دویست سال گذشته از جمله علیه ملت ایران، سمت متجاوزان و ‌اشغالگران بوده است. ثانیا ایران اعلام کرده پهپاد‌های فروخته شده مربوط به قبل از آغاز جنگ اوکراین بوده؛ هرچند که کشورمان برای معاملات خود از دولت‌های بی‌صلاحیت غربی اجازه نمی‌گیرد. ثالثا این همان ایرانی است که انگلیس خبیث به همراه آمریکا و دیگران تحریمش کرده بودند که نتواند سلاح ابتدایی بخرد اما حالا باید برای صادرات سلاح‌های پیشرفته همان کشور حرص و جوش بخورند. رابعا جنگ اوکراین، به اعتراف مقامات بسیاری در آمریکا و اروپا، جنگی است که آمریکا به راه‌انداخت وحتی منافع متحدان اروپایی را هم قربانی مطامع خود کرد. با این حال غرب نگران است موفقیت روسیه از طریق جذب کمک کشورهایی مانند ایران و چین، روند فروپاشی نظم جهانی غربی را تسریع کند. خامسا در میان مسئولان جمهوری اسلامی هیچ اختلافی بر سر صادرات کشور وجود ندارد و متاسفانه یا خوشبختانه آقای مور آرزوی خود را به شکل خبر باسمه‌ای و القایی عنوان کرده است. او البته نمی‌تواند بگوید که بر اساس رصد‌های دقیق، کجای‌شان به درد آمده و سوخته، اما در عوض روزنامه تلگراف به بخشی از درد واقعی انگلیس ‌اشاره کرده است.
این روزنامه از قول «جان جنکینز» سفیر پیشین انگلستان در عربستان اذعان کرد: « نفوذ منطقه‌ای پیچیده ایران، به یکی از تهدیدات علیه منافع انگلیس تبدیل شده و تا دیر نشده باید جلوی جمهوری اسلامی را گرفت. ما درباره جنگ اوکراین، قدرت هدف‌مند خود را نشان داده‌ایم، اما در مورد خاورمیانه، آفریقای شمالی و در نزدیکی اروپا نیز منافع ملی و هم‌تراز با بحران اوکراین وجود دارد. ایران، عامل اصلی بی‌ثباتی و درگیری‌های خاورمیانه است و این کشور، خواستار گسترش سیاست‌های خود در سراسر جهان و حتی انگلیس است. نفوذ دیپلماتیک و سیاسی انگلیس در خاورمیانه و همکاری با کشورهای واقع در حوزه خلیج‌فارس، یکی از نیازمندی‌های اساسی اهداف لندن در منطقه هند-آرام است. این مسئله، تقابل با ایران را الزام‌آور ساخته است. ایران از کشوری آزاردهنده، به عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه تبدیل شده و با نفوذ منطقه‌ای و پیچیده خود، در حال ایجاد برنامه موشکی قدرتمندی است. ایران خواستار انقلابی در سطح جهان است. با رشد قدرت ایران، سیاست‌های مخرب و اظهارات‌ستیزه‌جویانه این کشور آشکارتر و جسورانه‌تر از گذشته می‌شود.»
یادآور می‌شود رئیس‌سرویس جاسوسی MI6 دسامبر دو سال قبل هم گفته بود: سه کشور چین، روسیه و ایران در صدر تهدیدهایی هستند که انگلیس با آنها مواجه است. ایران از شبه‌نظامیان حزب‌الله برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در منطقه استفاده می‌کند. تهران این حزب‌ را به«دولتی درون دولت» در لبنان تبدیل کرده است. ایران یک تهدید عمده است... چین توانایی به دست آوردن داده‌ها از سراسر جهان را دارد و همچنین تلاش می‌کند از نفوذ خود از طریق سیاست‌های اقتصادی‌اش استفاده کند چین اولویت اصلی سازمان اطلاعاتی بریتانیا است. بریتانیا همچنان با تهدید جدی روسیه مواجه است.. آنها حملات سایبری و تلاش برای مداخله در فرآیندهای دموکراتیک در کشورهای دیگر را انجام می‌دهند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi