شناسه خبر : 102292
یکشنبه 08 مرداد 1402 , 13:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگینامه شهید «یعقوب آهوز»

فاش نیوز - «یقوب آهوز» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و سرانجام در سال ۱۳۶۶ در دهلران شهید شد.

کد خبر: ۶۰۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴ - 30July 2023
 

مروری بر زندگینامه شهید «یعقوب آهوز»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «یعقوب آهوز» سال ۱۳۴۸ در روستای بزرگ آباد ارومیه به دنیا آمد. تا پنجم ابتدایی درس خواند و به علت وضعیت مالی نامناسب تحصیل را ترک و در مخارج خانواده کمک حال پدر شد.

با عنایت به فرمایشات امام (ره) و اینکه امام خواسته بودند که همه در جنگ شرکت کنند وی عاشقانه راهی دیار نور شد. در اولین اعزامش تنها ۱۶ سال داشت. وی در ۱۹ فروردین سال ۱۳۶۴ به خدمت سربازی رفت.

یعقوب آهوز که راه خدا، اسلام و قرآن را انتخاب کرده بود خدا نیز او را به حق پذیرفت و سرانجام ۲۶ اسفند ۱۳۶۶ در دهلران به شهادت رسید و طبق وصیت وی ۳ روز در همان جا ماند و بعد از یک هفته پیکر پاک شهید در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۶۷ تشییع و تدفین شد. مزار شهید در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه است.

شهید این چنین وصیت کرده بود: «اگر شهید شدم بگذارید ۳ روز در خاک بمانم که به این خاک علاقه مندم چرا که این خاک بوی کربلا را می‌دهد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi