شناسه خبر : 102498
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح شد

تأکید رئیسی بر اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری به اجرای قانون عفاف و حجاب

فاش نیوز - رئیس‌جمهور با تاکید بر اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری درباره قانون عفاف و حجاب، خواستار فعال شدن معاونت پرورشی آموزش و پرورش در حوزه کلان و مدارس با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی کشور حضور منظم و همراه با ایده مسئولان ارشد دستگاه‌ها در جلسات شورا و اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری درخصوص قانون عفاف و حجاب را از اولویت‌های شورای اجتماعی کشور دانست و بیان کرد: اگر شورای اجتماعی بخواهد به صورت معمول کار کند، کار به جایی نمی‌رسد. این شورا باید به صورت چابک خود را تعریف کند و اگر سازمان خود را پهن کند درگیر کار سازمانی، تشکیلات و حقوق و دستمزد خواهد شد و دیگر به ماموریت اصلی خود که رفع آسیب‌های اجتماعی است کمتر توجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور ادامه داد: زمان گزارش دادن به شورای اجتماعی از سوی دستگاه‌ها باید بسیار محدود باشد تا این سازمان بتواند رصد بهنگام کند و ببیند دستگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه‌شان چگونه عمل کرده‌اند و اگر آنچنان که باید عمل نمی‌کنند، مشخص شود مشکلشان چیست.
وی با بیان اینکه بودجه دستگاه‌های مسئول برای رفع آسیب‌های اجتماعی بودجه‌ای جدا از منابع و اعتبارات عمومی آنها نیست، یادآور شد: همه از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های مشابه باید رفع آسیب‌های اجتماعی را در متن همه برنامه‌هایشان دنبال کنند و سازمان برنامه و بودجه هم موظف است نحوه هزینه‌کرد بودجه این بخش را با دقت پیگیری و رصد کند.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر مشارکت دادن مردم به‌خصوص در مناطق حاشیه‌ای در شناسایی آسیب‌ها بیان کرد: دوستان در بعضی جاها خیلی خوب کار کرده‌اند. ما باید مسئله حاشیه‌نشینی را جدی بگیریم و از همکاری مردم هم بهره ببریم و بودجه و اعتبارات مناسب هم تخصیص پیدا کند.
رئیس‌ دولت سیزدهم همچنین اظهار کرد: تشکیل بخش پرورشی یک کار ضروری است که تاکید حضرت آقا هم هست و آقای وزیر آموزش و پرورش باید این موضوع را دنبال کند. باید معاونت پرورشی در آموزش و پرورش فعال شود چه در بخش کلان و چه در مدارس و بخش‌های مختلف.
 ایجاد امید سرلوحه اقدامات دولت است
رئیس‌جمهور گفت: ایجاد امید سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات دولت است چرا که معتقدیم وجود نشاط و امید، مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را به همراه دارد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در یازدهمین جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از دغدغه‌های نمایندگان خبرگان، گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در عرصه داخلی و خارجی ارائه کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی حرم امام رضا‌(ع) و سالگرد رحلت امام بر امیدآفرینی تاکید کردند، همه بخش‌ها موظفند برای ایجاد امید در جامعه تلاش کنند. ما به عنوان دولت این رهنمود رهبری انقلاب را سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات‌مان قرار داده‌ایم چراکه معتقدیم ایجاد امید و نشاط اجتماعی مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را به همراه دارد. رئیسی افزود: با توجه به اینکه هدف دشمن القای یأس و ناامیدی در بین مردم ماست، دولت مصمم است با تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه با این حربه دشمنان مقابله کند و امیدواریم با اقداماتی که در دستور کار ماست و با لطف پروردگار و همت مسئولان و همراهی مردم این امر محقق شود.
در یازدهمین جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری که طبق تبصره ٢ ماده ١۵ آئین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری در فاصله بین اجلاسیه‌های رسمی این مجلس برگزار می‌شود، علاوه‌بر ارائه گزارش اقدامات و موضوعات مورد بررسی در هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های هفتگانه خبرگان رهبری طی ۶ ماه گذشته، طرح برخی مسائل و مشکلات نیز از سوی اعضا در حضور رئیس‌جمهوری که عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری است، انجام شد.
موضوعاتی همچون راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات، مشکلات اقتصادی، معیشتی و توزیع عادلانه ثروت، کنترل نقدینگی و ناترازی بانک‌ها، تسریع در اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، کاهش تورم، گسترش عوامل ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرین در جامعه، ساماندهی فضای مجازی و جلوگیری از بسترهای فسادزا، مسئله عفاف و حجاب و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، رفع تبعیض، تحکیم روابط خارجی به‌ویژه با کشورهای منطقه و همسایگان، بسط عدالت اجتماعی، تبیین دستاوردهای دولت و نظام در این جلسه مطرح شد.
اینستاگرام
سلام ، بزرگترین مشکل کشور وجود مصوبات قانونی در اوایل انقلاب است که فساد اداری را قانونی کرده است و هیچیک از دادگاهها و دستگاههای نظارتی نمیتوانند با وجود چنین مصوبات قانونی فساد را محکوم و مجازات کنند.
میدانیم اوایل انقلاب روسای جمهور و مجلس دچار لغزش های بزرگ و گاهی خیانت شدند که اکنون آنان را فتنه گر معرفی کردند بنابراین در دورانی که کشور درگیر دفاع مقدس و حفظ کیان کشور بود این افراد توانستند مصوبات قانونی را تبدیل به قوانین اجرایی کشور کنند برای مثال نظام فنی و اجرایی کشور در نحوه هزینه بودجه های عمرانی کشور دارای مشکلات اساسی میباشد که اکنون گریبانگیر کسری کلان بودجه عمرانی و نا تمام ماندن پروژه های عمرانی و اقتصاد نا پایدار گردیده است در حالیکه بودجه عمرانی میبایست موتور پیشرفت اقتصاد باشد.
بیاد داریم پرونده های حقوق نجومی در دادگاه رسیدگی شدند و حکم برائت گرفتند زیرا کلیه مفاسد اداری طبق همان مصوبات قانونی بوده که بعنوان قانون رسمی قابل پیگرد قضایی نیست.
مقام معظم رهبری در خصوص تنقیح قوانین بطور مکرر فرمانهای اکید صادر کردند تا اینگونه مصوبات قانونی که مغایر با فساد ستیزی و مبارزه با مفاسد اداری باشد اصلاح و حذف شوند لیکن این فرمان نیز در دولتها و مجالس و قوه قضاییه همچنان بر زمین مانده و اقدامی نشده است فلذا چنانچه اداره کشور با اینگونه قوانین فساد زا و فساد پرور پیش برود دولت و مجلس انقلابی نیز قادر به رفع مشکلات اقتصادی نخواهد بود و وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد چون هر چه درآمدهای کشور بیشتر شود کیسه فساد قانونی نیز بزرگتر خواهد شد. بنابراین چنانچه ابتدا نسبت به اصلاح مشکلات بزرگ کشور اقدام نشود توجه به اینگونه مسائل جزئی و حل کامل آنها نیز راهگشا نخواهد بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi