شناسه خبر : 102555
سه شنبه 17 مرداد 1402 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دادخواهی خانواده‌های قربانیان ترور از سازمان ملل و کشورهای تروریست‌پذیر

گردهمایی خانواده‌های قربانیان ترور و جانبازان ترور نیز طوماری را درباره دادخواهی از سازمان ملل و کشورهای پناه‌دهنده امضا کردند...

فاش نیوز - گردهمایی دادخواهی خانواده‌های قربانیان تروریسم از سازمان ملل و کشورهای پناه‌دهنده در روز پنج‌شنبه برگزار شد.

 

در این گردهمایی که نریمانی، مدیرکل مرکز تشکل های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت و اظهار داشت، دکتر حسن ابوطالبی، استاد دانشگاه و جانباز ترور در ابتدای گردهمایی انجمن بین‌المللی حمایت از قربانیان تروریسم، گفت: ۱۷ هزار نفر از عزیزترین مردم کشورمان به دست جلادان تروریست به شهادت رسیدند؛ سازمان‌های تروریستی که در کشور ما ظهور پیدا کردند، به ۲ قسم تقسیم می‌شوند؛ برخی از آنها سازمان‌هایی بودند که ظاهر دینی به خود گرفته بودند، اما در واقع دینی نبودند.

وی افزود: در کشور ما به عنوان سرزمینی با بستر دینی، این‌گونه سازمان‌ها مضمحل شده و به تاریخ پیوستند؛ این گروه‌ها چه از طریق ترور شخصیت‌های شاخص مانند اعضای حزب جمهوری اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دیگر شهر‌ها و استان‌های کشورمان، ابزار و وسیله سیاسی برای استکبار جهانی بودند.

ابوطالبی در بخشی دیگر اظهار کرد: یکی دیگر از نقش‌های سازمان‌های تروریستی، همکاری آن‌ها با دشمنان ایران و جمهوری اسلامی بود؛ یکی از جنایت‌های آن‌ها در دوره دفاع مقدس ایفای نقش ستون پنجم برای دشمنان بود؛ آن‌ها با بازجویی از اسرا برای دشمنان، خیانت دیگری در حق مردم و کشورمان مرتکب شدند.

این جانباز ترور، تصریح کرد: ملاقات با سران حزب بعث از دیگر خیانت‌های گروهک تروریستی منافقین بود؛ آثار روحی و روانی که جنایت‌ها و خباثت‌های این سازمان برای خانواده‌های ایرانی ایجاد کرد، غیر قابل انکار است؛ سرنوشت خانواده و اطرافیان کسی که از طریق ترور کشته می‌شوند، کاملا تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد؛ در جنایت‌های تروریستی موضوع فردی نیست، بلکه جمعی و ملی است و رسیدگی به این جنایت‌های تروریستی فراتر از رسیدگی به جنایت‌های فردی است. ترور و تروریسم با طبع انسان مخالف است؛ فطرت انسان ترور و تروریسم را محکوم می‌کند، اما واژه ترور ابزار استفاده سیاسی سیاستمداران و مستکبران شده است

.

ابوطالبی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: سازمان‌های تروریستی به خودی خود نمی‌توانند اقدامی علیه بشریت انجام دهند، بلکه حمایت دولت‌ها از این اقدامات است که نقش تسهیل کننده دارد؛ ده‌ها کنوانسیون علیه حمایت از تروریسم وجود دارد که متاسفانه این قوانین بین‌المللی درباره ایران به دلیل ملاحظات موجود، اعمال نمی‌شود.

به گفته این جانباز ترور، خانواده‌های قربانی ترور از نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهند تا عاملین جنایت خصوصا منافقین را به اشد مجازات برساند تا مرهمی بر دل قربانیان ترور و خانواده‌های آنان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: خانواده‌های قربانیان تروریسم همچنین از وزارت خارجه می‌خواهند که با دیپلماسی فعال با کشور‌هایی که از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند، برخورد کرده و آن‌ها را از ادامه چنین کاری منصرف کند.

مهدی صیاد شیرازی، فرزند شهید صیاد شیرازی از شهدای ترور کشورمان، دیگر سخنران این نشست بود

.

وی گفت: از خصوصیات شهید صیاد شیرازی که بر همگان و همرزمان وی بسیار مشخص است؛ ایمان، شجاعت، تقوا، ولایتمداری و فعال بودن هستند؛ روحیه فرماندهی شهید صیاد شیرازی در عملیات‌های دفاع مقدس بسیار زبانزد بود و این امر به ویژه در عملیات مرصاد قابل مشاهده است.

فرزند شهید صیاد شیرازی، افزود: شهید صیاد در طول فعالیت‌های خود با همه توان و هستی خود در راه انقلاب فعالیت کرد؛ نقش شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد بسیار کلیدی بود.

وی در بخشی دیگر اظهار کرد: پرونده ترور پدرم که از زمان شهادتش باز شد، مانند پرونده بسیاری از شهدای ترور همچنان مفتوح است؛ در حال حاضر پرونده شمار زیادی از شهدای ترور در کشور ما مفتوح است؛ برخی از این ترور‌ها مرتبط با فضای بین‌الملل است؛ لازم است که در این زمینه‌ها دادخواهی تا حصول نتیجه انجام شود.

مرادی، مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان ترور نیز سخنران بعدی گردهمایی دادخواهی خانواده‌های قربانیان تروریسم از سازمان ملل و کشور‌های پناه‌دهنده بود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن حمایت از قربانیان ترور، اظهار کرد: از رئیس محترم قوه قضاییه جهت اقدام برای التیام این زخم کهنه تشکر می‌کنیم؛ انجمن قربانیان ترور ضمن قدردانی از این اقدام، محاکمه و استرداد عاملان این جنایت را خواستار است.

مرادی همچنین ضمن تشکر از اقدام ریاست قوه قضاییه به دلیل رسیدگی به پرونده اعضای منافقین، تاکید کرد: ما خواستار محاکمه همه این افراد هستیم.

بصیری، مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست، گفت: هیچ گوش شنوایی وجود ندارد که حرف حق را بشنود و اکنون جمهوری اسلامی این کار را انجام می‌دهد.

در پایان این گردهمایی خانواده‌های قربانیان ترور و جانبازان ترور نیز طوماری را درباره دادخواهی از سازمان ملل و کشورهای پناه‌دهنده امضا کردند.

گفتنی است در این گردهمایی دکتر نریمانی، مدیرکل مرکز تشکل های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت و برای هرگونه همکاری با دستکاه حاکمیتی اعلام آمادگی کرد.

مأموریت سپاری به تشکل­ هایی که دارای مقام مشورتی می­ باشند جهت مقابله و آگاهی سازی در حوزه بین المللی دارای اهمیت ویژه می­ باشد. با توجه به توسعه جغرافیایی تروریسم پیشگیری و نهاد سازی جهت مقابله و رویارویی با این هیولای استکبار ضروری می ­باشد که این امر به خوبی توسط تشکل­ های شاهد و ایثارگر امکان پذیر می­ باشد.

|| گزارش از علیرضارجائی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi