شناسه خبر : 102561
دوشنبه 16 مرداد 1402 , 16:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ائتلاف فتح هشدار داد

خیز آمریکا برای تربیت نسل جدید داعش در عراق

فاش نیوز - یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق از شکست فشارهای آمریکا برای بازگرداندن بی‌قید و شرط عناصر داعشی از اردوگاه الهول سوریه به عراق خبر داد و گفت سرویس‌های اطلاعاتی غرب برای نسل جدید داعش برنامه دارند.

اردوگاهِ مخوفِ الهول، اردوگاه پناهندگی در استان حسکه در شمال سوریه است که آوارگان و بستگانِ داعش در آن نگهداری می‌شوند. اردوگاه الهول بزرگ‌ترین اردوگاه زنان، کودکان و مردان عضو داعش در سوریه و عراق به‌شمار می‌رود؛ و این یعنی گردهمایی تروریست‌های بالقوه و بالفعل. نکته قابل توجه دیگر آن‌که اردوگاه الهول توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا کنترل می‌شود. سال‌ها است که هشدارهای مکرر در مورد خطرات این اردوگاه داده می‌شود، اما تغییری حاصل نشده است. حالا این اردوگاه به «دولتی» در سرزمین چادرهای موقت تبدیل شده است. 
جالب توجه است که وفاداران به داعش سلول‌هایی را در داخل این اردوگاه ایجاد کرده‌اند تا به روشی «نظام‌مندتر» کسانی را که به داعش پشت کرده‌اند، شکنجه کنند!
در همین مورد «عدی عبدالهادی» یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق تأکید کرد فشارهای واشنگتن برای تحقق اهداف خود درخصوص اردوگاه سوری الهول که خانواده‌های عناصر داعشی در آن‌جا به سر می‌برند، شکست خورده است. وی افزود: «اردوگاه الهول یک چالش امنیتی برای عراق به شمار می‌رود چرا که این اردوگاه حاوی هزاران تن از عناصر داعش به همراه خانواده‌هایشان با تابعیت‌های مختلف در نزدیکی مرزهای این کشور قرار دارد.» عبدالهادی همچنین بیان کرد: «سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی از این اردوگاه به عنوان اهرمی برای تحقق هدف اصلی خود یعنی بی‌ثبات کردن عراق و نابود کردن امنیت این کشور استفاده می‌کنند.»
آن‌طور که مهر نوشته است، این مقام ارشد ائتلاف فتح تصریح کرد: «یکی از اهداف آمریکا درخصوص این اردوگاه بازگرداندن کامل تمام خانواده‌های داعشی بدون بررسی‌های امنیتی بود. این کشور همچنین به دنبال ادغام این داعشی‌ها در جامعه عراق بدون کار فرهنگی و فکری و اعتقادی بر روی آنها بود.» عبدالهادی ادامه داد: «بازگشت این خانواده‌های تروریست بسیار نگران‌کننده است به ویژه آن‌که آنها در اردوگاه الهول سوریه شست و شوی مغزی شده‌اند تا تفکرات تروریستی در میان کودکان و نوجوانان آن‎‌ها نهادینه شده و در راستای منویات سرویس‌های اطلاعاتی غربی اقدام کنند.» چندی پیش نیز «جبار عوده»، یکی از رهبران ائتلاف گروه‌های سیاسی شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» تأکید کرده بود که کاخ سفید، نقشه‌های شرورانه‌ای در سر دارد که از طریق آنها می‌خواهد ثبات عراق را هدف قرار دهد. وی اضافه کرده بود: «انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول در سوریه به عراق، باعث ایجاد خطرات امنیتی برای کشورمان می‌شود. آمریکا از ماه‌ها قبل برای بازگرداندن این عناصر تروریست بدون اجرای تحقیقات لازم، فشار می‌آورد.»
«این مکان بهترین‌جا برای تشکیل مجدد داعش است.» این هشداری است که برخی از ناظران و تحلیلگران در مورد این اردوگاه مخوف گفته‌اند، چه آمریکا و غرب به دنبال استفاده از آنان باشند، چه نباشند. حالا که هشدارها در مورد قصد غرب برای استفاده از عناصر اردوگاه الهول مطرح می‌شود، خطر این اردوگاه را باید چندین برابر بیشتر دانست.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi