شناسه خبر : 102782
دوشنبه 23 مرداد 1402 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استاندار تهران: ضرورت ساماندهی گلزار‌های شهدای تهران

فاش نیوز - فخاری گفت: ما باید بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا را به عنوان یک برنامه جاری در نظر بگیریم و در قالب برنامه عمرانی و نگهداری نیز باید پیش‌بینی بودجه داشته باشیم.

کد خبر: ۶۰۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۱ - 14August 2023
 

ساماندهی گلزار‌های شهدا کاری مستمر و جاریست«علیرضا فخاری» استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس و با اشاره به آغاز دوباره کار ساماندهی گلزار‌های شهید تهران به ویژه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و توجه به حساسیت‌های این موضوع اظهار داشت: ما باید بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا را به عنوان یک برنامه جاری در نظر بگیریم و این مهم در دستور کار هم حوزه‌های رسیدگی به امور شهدا که از طریق بنیاد شهید صورت می‌گیرد و هم فرمانداران و شهرداران باشد.

فخاری ادامه داد: بخش مشارکت‌های مردمی متشکل از خانواده شهدا و نیز مردمی که دل در گرو شهدا دارند فعال شود تا گلزار‌های شهدا به عنوان مکانی مقدس مناسب رجوع مردم باشد. در قالب برنامه عمرانی و نگهداری نیز باید پیش بینی بودجه داشته باشیم.

وی در خصوص کار ساماندهی گلزار‌های شهید استان تهران گفت: در جلسات قبل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران گفته شد که تنها کار ساماندهی سه گلزار انجام نشده است که این سه گلزار هم بازسازی شد. برخی گلزار‌ها به لحاظ جغرافیایی و یا عبور و مرور دارای شرایط خاصی هستند، مثلا در معرض سرما و گرمای شدید یا باران و برف قرار دارند که نیازمند توجه بیشتر و بازسازی‌های مستمر قرار می‌گیرند.

فخاری با اشاره به وظیفه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: وظیفه این شورا سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری موضوعات مربوط به ترویج فرهنگ شهید و شهادت است که در قالب‌های مختلف خود را نشان دهد، مثل برنامه‌های فرهنگی، مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی که مرتبط با جایگاه شهدا و ایثار آنان است.

استاندار تهران تاکید کرد: باید این موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد و متولیان امر بنا به نوع مسوولیتی که دارند توجه بیشتر به این موضوع مهم داشته باشند، البته که ماهم کم کاری‌هایی داریم، اما برخی تنها مستمع هستند که تقاضا می‌کنیم به موضوعات ورود کنند و عکس‌العمل و کنش فعال داشته باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi