شناسه خبر : 102863
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید حسن نصرالله:

مقاومت می‌تواند اسرائیل را نابود کند و به عصر حجر برگرداند

فاش نیوز - دبیر کل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ سخنرانی کرد و درباره معجزات این پیروزی حرف زد. سید مقاومت با اشاره به تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها تصریح کرد، مقاومت این توانایی را دارد که اسرائیل را به عصر حجر بازگرداند.

«سیدحسن نصرالله»، دبیر کل محبوب جنبش حزب الله لبنان، شامگاه دوشنبه (23 مرداد؛ 14 اوت) به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ سخنان مهمی ایراد کرد. نصرالله در آغاز با اشاره به این‎که «آمریکا تصمیم گرفته است بار دیگر گروه تروریستی داعش به صحنه بازگردد» گفت: «وظیفه ماست که بر اساس تسلسل زمانی تسلیت بگوییم: شهدای پاکستان که داعش عملیات انتحاری را بر عهده گرفت، حمله داعش به ارتش سوریه و حمله شب گذشته این گروه تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع). به همه بازماندگان این حادثه، شهادت عزیزانشان را تسلیت می‌گویم و برای افراد زخمی نیز شفای عاجل مسئلت دارم.»
ما هم می‌توانیم
دبیر کل حزب الله با تأکید بر این‌که وزیر جنگ دشمن چند روز پیش، در نوار مرزی، تهدید کرده بود که لبنان را به عصر حجر بازخواهد گرداند، گفت: «ما انکار نمی‌کنیم که اسرائیل با تجهیزات خود و آمریکا می‌تواند این کار را انجام دهد. این چیز جدیدی نیست. نکته جدید این است که لبنان و مقاومت می‌توانند چه کاری انجام دهند. فرماندهان و سران دشمن این را به خوبی می‌دانند، ولی فقط به دنبال مانورهای رسانه‌ای هستند که هیچ ارزشی برای ما ندارد. به فرماندهان دشمن می‌گویم که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، شما نیز به عصر حجر بازخواهید گشت.»
محور مقاومت می‌تواند اسرائیل را نابود کند
نصرالله با بیان این‌که حزب الله برای حمله به همه فرودگاه‌های نظامی و غیر نظامی، پایگاه‌های نیروی هوایی، نیروگاه‌های تولید برق و آب، مراکز ارتباطی اصلی، زیرساختها، پالایشگاه‌های اسرائیلی، چند موشک نقطه‌زن نیاز دارد، گفت: «من از برخی از ژنرالهای اسرائیلی شنیدم که امروز موشکهای نقطه‌زنی که می‌توانند به مراکز هسته‌ای و زیرساختهای اسرائیل برسد، بسیار زیاد است. اگر جنگ اسرائیل با همه محور مقاومت باشد، دیگر چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت. فرماندهان دشمن باید بدانند که بازی با مرگ را آغاز کرده‌اند. این تهدیدها ما را نمی‌ترساند. لبنان عناصر قدرتی در اختیار دارد که می‌تواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند.» وی با تأکید بر این‌که مقاومت، بقیه نقاط مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت و سپر واقعی برای حمایت لبنان خواهد بود، عنوان کرد: «امروز دشمن از نظر سیاسی، نظامی، مردمی و روحی، بسیار ضعیف‌تر از سال ۲۰۰۶ است و محور مقاومت، بسیار قوی‌تر از آن زمان شده است.»
قدردان حمایت‌های ایران و سوریه هستیم
وی با بیان این‌که در سال ۲۰۰۶ و در چنین روزی، مردم مناطق مختلف لبنان بدون هیچ توجهی به تهدیدهای صهیونیستها به منازل خود بازگشتند، ادامه داد: «این بازگشت شجاعانه نشانگر ثبات ملت ما و پایبندی به این خاک و گزینه مقاومت است؛ حال تفاوتی ندارد که چه جانفشانی‌هایی باید صورت گیرد. مردم تمامی محاسبات مربوط به جریان ۱۴ مارس (وابسته به غرب) را بر هم زدند؛ زیرا بسیاری تأکید داشتند زمانی که مردم به منازل خود بازگردند و حجم ویرانی را مشاهده کنند، مقاومت را مسئول این مسئله بدانند، ولی آنچه رخ داد، بر عکس بود. مهمترین عنوان امروز، صحنه‌های مردمی بود که به مقاومت و پیروزی در لبنان باور داشتند.» دبیر کل حزب الله با اشاره به این‌که در این جنگ با چشم خود، مصادیق تحقق وعده‌های الهی مشاهده کردیم، افزود: «خداوند را به خاطر کمکهایش شکر می‌گویم. در هر مناسبتی باید از تمام کسانی که در رقم زدن این حماسه، معجزه و اسطوره نقش داشتند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، از جمله مردم، رزمندگان، نهادهای نظامی، شهدا، ایران، سوریه و تمامی کشورهایی که از مقاومت حمایت کردند.»
نقش شهید سلیمانی در جنگ 33 روزه
نصرالله با بیان این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی در این جنگ، در کنار ما قرار داشت و از ما حمایت کرد، خاطر نشان کرد: «در سالهای گذشته بارها تأکید کردیم که پیروزی جنگ ۳۳ روزه، پیروزی الهی و تاریخی بود؛ زیرا با توجه به حجم جنگ و حجم حمایت از اسرائیل و توطئه علیه ما، این پیروزی، تاریخی بود و آثار این جنگ تا مدتها باقی خواهد ماند.» وی با اشاره به اثرات این جنگ در ایجاد معادله بازدارندگی و آگاهی دشمن از میزان قدرت مقاومت، ادامه داد که آنچه سال گذشته در مسئله ترسیم مرزهای دریایی رخ داد هم از نتایج این جنگ بود. اگر این جنگ نبود، این دستاورد هم به دست نمی‌آید. مردم لبنان هم تا چند ماه دیگر خواهند دید که اثرات حفر چاه در میادین گازی آزاد شده، چه میزان خواهد بود. امید ما به میدان «قانا» و سایر میادین موجود در جنوب لبنان است. اگر اتحاد و هماهنگی بین حزب الله و حکومت نبود، این دستاورد حاصل نمی‌شد. این اتحاد یادآور اتحاد در جنگ ۳۳ روزه است.
ضمانت استخراج نفت و گاز لبنان
دبیر کل حزب الله در ادامه به تشکیل صندوق حاکمیتی در لبنان که برای منابع نفتی و گازی این کشور است پرداخت و تصریح کرد: «هدف از این صندوق این بود که همه مردم لبنان از آن استفاده کنند و برای نسلهای آینده نیز باقی بماند. از نمایندگان پارلمان می‌خواهم که این صندوق را وارد کشمکشهای سیاسی خود نکنند؛ زیرا نیاز مبرمی است که این ثروت برای همه مردم باقی بماند. تضمین واقعی برای این‌که لبنان بتواند به حفاری برای استخراج نفت و گاز ادامه دهد، حفظ تمامی عناصر قدرت و معادله طلایی ارتش-مقاومت-ملت به ویژه قدرت مقاومت است؛ زیرا ما در برابر دشمنی قرار داریم که به هیچ توافق یا معاهده‌ای پایبند نیست، حتی اگر آمریکا آن را ضمانت کرده باشد. توافق اسلو شاهد مثال این قضیه است که می‌بینیم دشمن به آن پایبند نیست.»
زوال اسرائیل پس از جنگ 33 روزه
نصرالله با بیان این‌که دشمن باید بفهمد که هر گونه تلاش برای مصادره حقوق مردم لبنان، با واکنش محکمی روبه‌رو خواهد شد، به وضعیت نابسامان رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «هرکس از جنگ 33 روزه وضعیت اسرائیل را تحت نظر داشته باشد، شاهد مسیر نزولی این رژیم در زمینه‌های مختلف خواهد بود. دشمن پس از این جنگ کمیته تشکیل داد تا علل شکست خود را بررسی کند. در داخل ارتش این رژیم هم کمیته‌های زیادی تشکیل شد. نتایج این کمیته‌ها این بود که آیا رژیم صهیونیستی پس از 17 سال توانسته است تأثیرات این جنگ را بر ارتش و مردم خود و در سطوح سیاسی و جبهه داخلی کاهش دهد؟ پاسخ منفی است. با متراکم شدن جنگها پس از این جنگ مانند غزه و رخدادهای امروز کرانه باختری، مسیر صهیونیستها نزولی است.»
مقاومت، جبهه داخلی اسرائیل را وارد جنگ کرده است
وی با اشاره به این‌که مقاومت توانسته است جبهه داخلی اسرائیل را وارد جنگ کند، ادامه داد: «اسرائیل یک عقیده امنیتی داشت مبنی بر سه اصل: بازدارندگی، هشدار و جنگ. پس از سال 2006 عنصر چهارمی را به این اصل اضافه کردند: دفاع و حمایت. این مسئله مربوط به جبهه داخلی آنان است. پس از این تاریخ، راهبردهای دشمن تغییر کرد. ساخت پناهگاه جزء دفاع سلبی و دفع حملات موشکی جزء دفاع ایجابی این رژیم است. به همین دلیل در حال حاضر به دنبال پدافندهای هوایی است که نشانگر شکست وحشتناک آنان است.» دبیر کل حزب الله با تأکید بر این‌که صهیونیستها هر سال مانورهایی برگزار می‌کنند تا به زعم خود، جبهه داخلی را تقویت کنند، خاطر نشان کرد: «آنان به این نتیجه رسیده‌اند که جبهه داخلی آماده جنگ نیست. حلقه مفقوده در جبهه داخلی اسرائیل، بی‌اعتمادی [به فرماندهان نظامی و مسئولان سیاسی] است.اشغالگران حاضر به فداکاری و پذیرش تبعات جنگ نیستند. پس از جنگ 33 روزه، تصویر ارتش شکست ناپذیر اسرائیل از بین رفت. از آن زمان، ضعف و سستی در ارتش این رژیم نفوذ کرد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi