شناسه خبر : 102954
شنبه 28 مرداد 1402 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهم ۲۵ درصدی استخدام فرزندان ایثارگران در لرستان تحقق یابد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر لزوم تحقق سهم ۲۵ درصدی استخدام فرزندان ایثارگران در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هبت اله هاشمی امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: ۲۶ مرداد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین حوادث جمهوری اسلامی و یادآور ورود بهترین فرزندان این مملکت بوده که سال‌ها زیر شکنجه رژیم بعث و رژیم صدام در جنگی نامتوازن و نابرابر که تمام ابرقدرت‌های دنیا در یک طرف و نظام جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر ایستاده بودند، است.

وی افزود: فرزندان این مملکت برای حفظ کیان این مرزوبوم در مرزهای ما زحمت کشیدند و جان دادند و به تاسی از بانوی کربلا حضرت زینب (س) در اسارت به سر بردند، کسانی که به تعبیر مقام معظم رهبری الماس‌های درخشان در این عرصه درخشیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه قصه و تاریخ عاشورای امام حسین (ع) با شهادت و اسارت تکمیل می‌شود، شهادت خط مقدم میدان جنگ بود و اسارت تبیین‌کننده شهادت است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه تبیین عاشورا توسط حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) بود، عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی همین اتفاق به تاسی از کربلا صورت گرفت، عاشوراهایی در عملیات مختلف داشتیم و برای تبیین این قضیه نکته‌ای که قابل‌توجه است؛ بحث اسارت بود.

وی عنوان کرد: هر جایی آزاده‌ای هست باید پای سخنان آنها نشست، کسانی که بهترین دوران نوجوانی و جوانی را در اسارت برای حفظ این مکتب اهدا کردند تا امروز شعار انقلاب و انقلاب گری زنده بماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه شهدای غریب ما کسانی هستند که در زندان‌های بعثی در عین اسارت زیر شکنجه به شهادت رسیدند و جنازه آنها همان جا دفن شد، یادآور شد: استان لرستان ۱۶ شهید غریب دارد که در ذیل کنگره شهدای استان طرح «شهدای غریب» معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلام هاشمی، ادامه داد: سهم استان لرستان ۸۴۷ آزاده سرافراز بوده و این الماس‌های درخشان همواره در خط مقدم هستند.

وی با بیان اینکه از وظایف مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و اهتمام به قانون است، اظهار کرد: در قانون ۲۵ درصد سهم استخدام مربوط به فرزندان ایثارگران است و این مهم باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، عنوان کرد: مسئولین در مقابل لحظه‌های اسارت آزادگان و ایثارگری جانبازان، مسئول هستند و باید به جامعه ایثارگر خدمت شود و برای رفع مشکلات آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

منبع: مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi