شناسه خبر : 103021
سه شنبه 31 مرداد 1402 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسیران جنگ تحمیلی به نمایش درآمد

عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسیران جنگ تحمیلی به نمایش درآمد

فاش نیوز - نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» پیش از ظهر امروز در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» پیش از ظهر امروز (یکشنبه 29 مرداد) با حضور امیرخلبان محمد صدیق قادری، ناخدا هوشنگ صمدی و سید یاسر ابوترابی - فرزند حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

در این نمایشگاه  که به همت دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری و به مناسبت سی‌وسومین سالروز بازگشت آزادگان به کشور برپا شده، برای نخستین بار، 29 عکس دیده نشده از دوران اسارت و بازگشت آزادگان و 16 نامه از نامه‌های رد وبدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان به نمایش گذاشته شده است.

ساسان ناطق، مدیر دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری درباره برپایی این نمایشگاه گفت: نامه‌ها و عکس‌های زیادی داریم که میان اسرا و خانواده‌هایشان رد و بدل شده است. اما بانک اطلاعاتی ما هنوز کامل نشده است. زیرا به بسیاری از آزادگان دسترسی نداریم و تعدادی از این بزرگواران هم از دنیا رفته‌اند. به همین دلیل از میان عکس‌ها و نامه‌هایی که داشتیم، تعدادی برای این نمایشگاه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

او افزود: نمایشگاه «روایت رهایی» روایتی تصویری و راهی برای مبارزه با فراموشی است تا مردم بدانند آزادگان چه دوران سختی را گذراندند تا به جمع خانواده‌هایشان بازگردند. این عکس‌ها و نامه‌ها به لحاظ روانشناختی هم قابل بررسی است؛ چراکه مباحث بسیار زیبایی در دلشان نهفته و  اسارت، بخش مغفول‌مانده جنگ تحمیلی است.

در جریان افتتاح این نمایشگاه هنری، از ساعت 15 روزهای 29، 30، 31 مرداد و  یکم شهریور، یکی از آزادگان به روایت خاطرات خود از دوران اسارت خواهد پرداخت.

نمایشگاه «روایت رهایی» از 29 مرداد تا 5 شهریور در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi