شناسه خبر : 103173
یکشنبه 05 شهريور 1402 , 16:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرماندار پیشین آلاسکا هشدار داد

اگر از محاکمه ترامپ دست برندارید در آمریکا شاهد جنگ داخلی خواهیم بود

فاش نیوز - فرماندار پیشین آلاسکا هشدار داد اگر پیگرد قانونی دونالد ترامپ در سطح ایالتی و فدرال ادامه یابد، «جنگ داخلی دوم ایالات متحده» حتمی خواهد بود.

از سال 2016 که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به قدرت رسید کلیدواژه جنگ داخلی بارها و بارها از سوی رسانه‌ها، مقامات و حتی کارشناسان برجسته سیاسی این کشور مثل فوکویاما در توصیف تشدید فضای دوقطبی آمریکا به کار برده شده است. طی روزهای اخیر نیز به‌دنبال محاکمه، بازداشت و آزادی ترامپ به قید وثیقه برخی از سیاستمداران این کشور هشدار می‌دهند اصرار بر محاکمه ترامپ طرفداران وی را به خیابان‌ها خواهد کشاند. در همین راستا «سارا پیلین» فرماندار پیشین آلاسکا و نامزد سابق معاونت ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواه گفت: اگر مقام‌های ایالتی و فدرال به پیگرد قانونی «دونالد ترامپ» ادامه دهند، جنگ داخلی دوم آمریکا رخ خواهد داد. «پیلین» به «نیوزمکس» گفت: کسانی که این بازنمایی تحریف‌آمیز را انجام می‌دهند و سیستم عدالت دولایه را ایجاد می‌کنند، می‌خواهم از آنها بپرسم می‌خواهید در جنگ داخلی باشیم؟ زیرا این چیزی است که رخ خواهد داد. این را تحمل نخواهیم کرد. 
به گزارش فارس به نقل از «نیوزمکس» او این اظهارات را هنگامی که ترامپ خود را به زندان شهرستان «فولتون» در جورجیا تسلیم کرد و یک عکس تاریخی از وی منتشر شد، بیان کرد.رسانه‌های آمریکا گزارش دادند از ترامپ عکس بازداشت گرفته شد که از میان چهار پرونده‌ای که علیه او در جریان است، این نخستین‌بار بود که از او عکس گرفته می‌شد. ترامپ دقایقی بعد از ورود به این بازداشتگاه با توجه به توافق برای وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری از زندان آزاد شد. در این توافق مقرر شده ترامپ تا زمانی که برای ارعاب یا تهدید شهود اقدام نکند می‌تواند تا زمان محاکمه آزاد باشد. ترامپ با ۱۳ اتهام در ارتباط با تلاش برای تغییر شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا مواجه است. ۱۸ متحد او از جمله «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک هم در همین ارتباط متهم شده‌اند. 
در مجموع ترامپ ۷۷ ساله با ۹۱ اتهام جنایی تحت چهار کیفرخواست برای سرنگونی انتخابات در سطح ایالتی و فدرال، حفظ اسناد طبقه‌بندی‌شده و پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. او همچنین در یک پرونده آزار جنسی محکوم شد و با تحقیقات درخصوص امور تجاری خود مواجه است. در میان این پرونده‌ها دو پرونده‌ تلاش برای ابطال انتخابات در جورجیا و نگهداری اسناد محرمانه تهدیدی جدی برای ترامپ محسوب می‌شوند و از لحاظ فنی می‌توانند به زندانی شدن او منتهی شوند.
نارضایتی از بایدن
خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ حکایت از آن دارد که اکثر آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را در امور مربوط به مهاجرت، اقتصاد، روابط با چین و روسیه تأیید نمی‌کنند.
به گزارش ایرنا تارنمای هیل با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نوشت: در حالی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در رسیدگی به مسائل اقتصادی، مهاجرتی و روابط با چین و روسیه ناراضی هستند که وی کارزارهای انتخاباتی‌اش را برای یک دوره دیگر حضور در کاخ سفید آغاز کرده است. این نظرسنجی نشان داد که رضایت کلی از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری تا حدی ثابت و به میزان ۴۲ درصد است. این در حالی ‌است که ۵۳ درصد عملکرد او را تایید نمی‌کنند و ۵ درصد نظری ندارند. این نتایج همچنین گویای آن است که کمتر از یک‌سوم شهروندان آمریکایی عملکرد بایدن را در حوزه‌های مربوط به مهاجرت (۳۱ درصد) و رابطه با چین (۳۲ درصد) تایید می‌کنند. این در حالی ‌است که عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در مدیریت اقتصاد و روابط با روسیه فقط مورد قبول ۳۷ درصد از مردم است. از سوی دیگر، میزان تایید عملکرد بایدن در مدیریت اوضاع اوکراین، روابط نژادی و آموزش از پذیرش کلی عملکرد او (به میزان ۴۲ درصد) بالاتر رفته و به ترتیب ۴۷، ۴۶ و ۴۴ درصد است. از هر ۱۰ دموکرات، ۹ نفر عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری را قبول دارند و این نظر مورد تایید فقط ۳ درصد جمهوری‌خواهان است. این امر اختلافات حزبی قابل‌توجه را درخصوص عملکرد بایدن نشان می‌دهد. ۳۹ درصد افراد مستقل نیز نحوه مدیریت بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور را قبول دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi