شناسه خبر : 103248
پنجشنبه 09 شهريور 1402 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از امتیازات اخلاقی بی‌نظیرترین دولتمرد+ فیلم

فاش نیوز - شهید محمدعلی رجایی یکی از ماندگارترین چهره‎های انقلاب اسلامی بود که با شهادتش برگی زرین را در تاریخ سرزمینمان رقم زد.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هفته دولت به مناسبت هشتم شهریور و شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر در دفتر نخست وزیری نام گذاری شده است. انفجاری که به دست یک عامل نفوذی منافقین باعث شد تا این مبارز انقلابی را پس از حدود یک سال از برعهده گرفتن مسوولیت نخست وزیری به خیل شهدا برساند.

روایتی از مرد دولت که بی نظیر بود+فیلم

او پس از مشخص شدن خیانت بنی‌صدر و فرار وی با یک میلیون و ۲۰۰ رای از سوی مردم، به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در تاریخ ۲۹ مرداد ۵۹ به مقام نخست وزیری رسید. رجائی نیز در شمار فعال‌ترین خدمتگزاران جمهوری اسلامی بود که حدود ۹ ماه مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشت و در این مدت تحولاتی در نظام آموزشی رخ داد.

رجایی پیش از انقلاب به واسطه مبارزات انقلابی و به این خاطر کتاب‌هایی که خواهرزاده‌اش در دانشگاه پخش کرده بود، از سوی ساواک شناسایی و دستگیر شد. پس از واقعه ۱۷ شهریور ۵۷ که درگیری بین نیرو‌های انقلابی و طاغوتیان انجام شد، ساواک مجبور شد که جمعی از زندانیان سیاسی از جمله رجایی را آزاد کند. وی پس از آزادی به همراه دیگر انقلابیان مجدد به فعالیت و تلاش پرداخت تا اینکه در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

در ادامه روایتی از زندگی این شهید را می‌بینید.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi