شناسه خبر : 103249
پنجشنبه 09 شهريور 1402 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانه موزه شهید رجایی بازگشایی شد

فاش نیوز - همزمان با هفته دولت خانه موزه شهید رجایی بازگشایی شد و علاقه مندان می‌توانند هر روزه برای بازدید از این مکان مراجعه کنند.

همزمان با هفته دولت خانه موزه شهید رجایی بازگشایی شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد  دفاع‌پرس، خانه موزه شهید رجایی که مدتی بود به جهت تعمیرات بنا، از دسترس عموم خارج بود، همزمان با هفته دولت بازگشایی شد و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ برای بازدید به این مکان مراجعه کنند.

خانه شهید رجایی در خیابان مجاهدین اسلام شهر تهران قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۷۳ با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۸۳۲ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بنای خانه شهیدرجایی در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده است. این خانه قدیمی به صورت اندرونی، بیرونی با زیر زمین دو طبقه است. اتاق‌های خانه شامل کرسی و پشتی‌های معروف شهید رجایی است.

در موزه شهید رجایی آثار این شهید گرانقدر مانند میز و اتاق کار، وسایل شخصی، محل پذیرایی از میهمانان خارجی و محل زندگی وی را به نمایش گذاشته است.

شهید محمدعلی رجایی ۲۵ خرداد سال ۱۳۱۲ در تهران دیده به جهان گشود و ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ در حالی که به مدت ۲۸ روز، رئیس‌جمهور منتخب مردم بود، به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi