شناسه خبر : 103414
یکشنبه 19 شهريور 1402 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف براندازان به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال

فاش نیوز - در روزهای اخیر، رضا بهروزی و شهرام ماکویی که هر دو از چهره‌های معروف براندازان و پزشک متخصص هستند، نسبت به دروغ اینترنشنال درباره شکستگی سر مهسا امینی در اثر ضربات شدید، افشاگری کردند.

بعد از فوت مهسا امینی، شبکه اینترنشنال در گزارشی اختصاصی با انتشار یک تصویر سی‌تی اسکن مدعی شد که «سی‌تی اسکن مهسا نشانگر شکستگی جمجمه، خونریزی و ادم مغزی است.»
اینترنشنال و به تبع آن اصلاح‌طلبان، مدعی بودند که این مشکلات، بر اثر «ضربات متعدد بر سر مهسا ایجاد شده است.»
به گزارش فارس، کارشناس اینترنشنال مدعی بود، از آن‌جایی که مهسا امینی به عنوان یک خانم ۲۳ ساله پوکی استخوان نداشت، پس این شکستگی نشان می‌دهد که ضربه خیلی شدید بوده است. اگر قرار باشد در یک فرد ۲۳ ساله که سالم است و هیچ مشکلی ندارد این شکستگی ایجاد شود، باید ضربه خیلی شدید باشد. کارشناسی دیگر از این شبکه، مدعی شد که این‌گونه ضربات، به سرعت عوارض خود را نشان نمی‌دهد! این کارشناس مدعی شد که «از فیلم لحظه فوت مهسا امینی مشخص بود که خانم امینی سردرد داشت.»
به عبارتی دیگر، از آن‌جایی که در فیلم لحظه فوت مهسا امینی به وضوح مشخص بود که هیچ‌گونه برخوردی با او صورت نگرفته است، کارشناس اینترنشنال مدعی بود که این ضربه می‌تواند قبلا [چند ساعت قبل] زده شده باشد و عوارض آن دیرتر بروز کند. نکته جالب آنکه هیچ کدام از این دو کارشناس اینترنشنال، جراح مغز و اعصاب نبودند. حوزه یکی پزشکی هسته‌ای و حوزه دیگری پزشکی اجتماعی بود.
خبرگزاری فارس در همان روز به بررسی ادعای اینترنشنال پرداخت. فارس در گزارش خود تایید کرد که این تصاویر سی‌تی اسکن، متعلق به مهسا امینی است. اما با مشورت پزشکان متخصص مغز و اعصاب و رادیولوژی، مشخص شد که در این تصاویر «هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»  یک متخصص جراحی مغز و اعصاب به فارس گفته بود: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمار در گذشته جراحی در ناحیه سر انجام داده است اما براساس شواهد موجود از روی سی‌تی‌اسکن نمی‌توان فهمید که جراحی دقیقاً مربوط به چند سال قبل است.»
در روزهای اخیر، چهره‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین، به افشاگری علیه ادعای دروغ اینترنشنال مبنی بر ضربات شدید به سر مهسا امینی، پرداختند. «رضا بهروزی» از چهره‌های سرشناس جریان براندازان و از حامیان خاندان پهلوی که خود پزشک مغز و اعصاب است، در توئیتی با انتشار تصویر سی‌تی اسکن آن روزهای مهسا امینی نوشت: «در غبار و هیاهوی یک انقلاب، زمانی که با تمام وجود باور داریم که یک رژیم استبدادی[!] واپسین نفس‌ها را می‌کشد، دیدن حقیقت دشوار است. این داستان در مورد تجربه شخصی‌ام با شبکه ایران اینترنشنال را شاید لازم بود زودتر به هم‌میهنانم می‌گفتم‌. اما دیر گفتن بهتر از هرگز نگفتن است. به زودی می‌گویم. داستان طولانی است.»
بهروزی در توئیتی دیگر توضیح داد که در آن روزها «همه ما تشنه رسانه‌ای بودیم که اخبار داخل ایران را به ما که در خارج بودیم برساند. ایران اینترنشنال در این مورد پیشتاز بود و به سرعت اعتماد ملت را جلب کرد.» وی ادامه داد که به مناسبت نزدیکی به سالگرد مهسا امینی، قصد دارد موضوعی را شرح دهد که «به غیر از پدرم که مثل من پزشک و متخصص مغز و اعصاب است و دو نفر از دوستانم، این موضوع را تا به امروز به کسی نگفته‌ام.»
بهروزی نوشت: «۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) ایران اینترنشنال برش‌هایی از آنچه که ادعا می‌شد سی‌تی اسکن مغز مهسا امینی است و توسط منابع داخلی به طور انحصاری در اختیار این شبکه قرار گرفته بود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. زمانی که تصاویر سی‌تی اسکن مهسا منتشر شد، ایران اینترنشنال ادعا کرد که عکس‌ها توسط متخصصان بررسی شده و آنها شکست جمجمه و تورم مغز را تایید کرده‌اند. حتی خود من هم که فقط دو برش از سی‌تی اسکن را دیده بودم، تصور کردم که تورم مغز ممکن است. سپس چند پزشک به استودیوی ایران اینترنشنال دعوت شدند تا در مورد یافته‌های سی‌تی اسکن مهسا مصاحبه کنند. هیچ کدام متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب نبودند.»
بهروزی ادامه داد: «در اواخر ماه سپتامبر، ایران اینترنشنال با من تماس گرفت تا در مورد سی‌تی اسکن نظر بدهم و مصاحبه کنم. تصویر را با دقت نگاه کردم. سی‌تی اسکن نرمال بود. یک نقص جمجمه مربوط به استخوان تمپورال راست وجود داشت که شبیه محل جراحی قبلی مغز بود. می‌دانستم که پدر مهسا منکر جراحی مغز یا ضربه قبلی به سر مهسا شده بود. تنها نتیجه منطقی این بود که تصاویر متعلق به شخص دیگری بود که با نام مهسا امینی به ایران اینترنشنال ارسال شده بود.»
به طور خلاصه، بهروزی به عنوان یک چهره برانداز و پزشک مغز و اعصاب معتقد بود که تصاویر سی‌تی اسکن منتشر شده از سوی اینترنشنال، نرمال است و هیچ نشانه‌ای از شکستگی ناشی از ضربه شدید به سر وجود ندارد. همچنین معتقد بود که در تصاویر، نشانه‌ای از جراحی قبلی وجود دارد. اما از آنجایی که پدر مهسا امینی این واقعیت را منکر شده بود، بهروزی گمان می‌کرد که این تصاویر اصلا مربوط به مهسا امینی نیست.
شهرام ماکویی، یکی دیگر از چهره‌های جریان برانداز که او نیز پزشک است، به ادامه افشاگری علیه دروغ بزرگ اینترنشنال پرداخت و نوشت: «من هم وقتى این CT را دیدم، هیچ چیز خارق‌العاده‌اى در آن ندیدم و دقیقا همین فکر را کردم که باید متعلق به شخص دیگرى باشد، ولى من هم سکوت کردم، زیرا در آن لحظات و روزهاى بسیار حساس، نمی‌خواستم تولید حاشیه یا دستاویز بکنم که حواس‌ها منحرف بشود.»
این دروغ که به تازگی از سوی براندازان هم رد شده است، تنها دروغ رسانه‌های خارجی به ویژه شبکه اینترنشنال نبوده است. به گزارش مرکز افکارسنجی فارس، این رسانه‌ها در ایام اغتشاشات، تنها در ۴۶ روز، ۳۸۰۰۰ دروغ را به ثبت رساندند.
به عنوان مثالی دیگر، شبکه اینترنشنال در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران، قصد فرار به ونزوئلا را دارند.
دروغ بودن این ادعا، از همان روزها به وضوح مشخص بود زیرا به روشنی مقامات ایرانی در کشور حضور داشتند و حتی یک نفر هم به ونزوئلا پناهنده نشد. این قبیل اخبار دروغ، حتی صدای براندازان و جریان اپوزیسیون خارج نشین و از جمله سالومه سیدنیا مجری شبکه بهائی منوتو را هم درآورده است.
نکته جالب اینکه این مجری ضد ایرانی به تجزیه‌طلب بودن اینترنشنال و نزدیکی اصلاح‌طلبان به آنها معترف است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi