شناسه خبر : 103617
یکشنبه 26 شهريور 1402 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حرمت آب

فاش نیوز - هنوز عملیات کربلای ۴ شروع نشده بود که در منطقه ‌ایلام عملیات مشابهی انجام شد. عملیاتی که هم جنبه آموزشی داشت و هم برای شناسایی نیروها بود. فرماندهان گردان و گروهان‌‌ می‌خواستند استقامت نیروها را بسنجند. علیرضا نیز همراه ما می‌آمد، با توجه به گرمی هوای آن روز و‌ اندام تنومندش، ممکن بود زودتر از دیگران به نوشیدن آب احتیاج پیدا کند. هنگام حرکت فرمانده گفت: «بدون اینکه آب همراه داشته باشید حرکت کنید. قمقمه‌ها را همراه نیاورید.» 
در مسیر حرکتمان رودخانه‌ای قرار داشت. در حال عبور از رود بودیم که متوجه علیرضا شدم؛ مسافت زیادی را طی کرده بود و تمام تنش خیس عرق شده بود؛ اما داخل آب نشد!
او از جایی گذشت که بدنش خیس نشود. لحظه‌ای فکر کردم این آب فرات است و به یاد اباعبدالله(ع) و ابوالفضل العباس(ع) افتادم که چگونه تشنگی را تحمل کردند و تشنه لب شهید شدند. علیرضا با این رفتار حرمت آب را نگه داشت.
خاطره‌ای از شهید علیرضا آزمایش
راوی: بهمن قاجار، همرزم شهید
 
*مریم عرفانیان
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi