شناسه خبر : 103686
دوشنبه 27 شهريور 1402 , 16:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش سی ان ان از نفوذ هکر‌های ایران به شرکت‌های ماهواره‌ای و دفاعی آمریکا

فاش نیوز - شرکت مایکروسافت ادعا کرد، هکرهای وابسته به ایران در ماههای گذشته چندین بار شرکت‌های ماهواره‌ای، دفاعی و دارویی را در ایالات متحده هدف حملات سایبری قرار داده‌اند تا به اطلاعات آنها دست پیدا کنند.
به گزارش سی‌ان‌ان، به نقل از مایکروسافت، هکرها از زمستان سال گذشته تاکنون توانسته‌اند به چند ‌ده سازمان از هزاران سازمانی که آنها را هدف قرار داده‌اند، نفوذ کرده و برخی اطلاعات این شرکتها را سرقت کنند.
شرود دی‌گریپو، مدیر «استراتژی اطلاعات تهدید مایکروسافت» می‌گوید: «اگرچه نمی‌شود به طور دقیق فهمید که چرا هکرها به سراغ شرکت‌های ماهواره‌ای، دفاعی و دارو‌سازی رفته‌اند، اما می‌توانیم حدس بزنیم که تحریم‌ها، انگیزه بزرگی برای ایران و جست‌وجوی اسرار تجاری شرکت‌های خارجی بوده است.»
به گفته مایکروسافت، هکرها با حدس زدن گذرواژه‌های رایج، تا زمانی که یکی از آنها کار کند، به حساب‌های ایمیل نفوذ کرده‌اند و در برخی موارد، موفق شدند داده‌ها را از شبکه سرقت کنند.
سی ان ان همچنین اعلام کرد که از نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درخواست اظهار نظر کرده، هرچند می‌داند که دولت ایران معمولاً اتهامات مربوط به هک را رد می‌کند.
مایکروسافت نیز از معرفی شرکتهایی که مورد تهاجم حملات سایبری قرار گرفته‌اند خودداری کرده است.
به گفته سی‌ان‌ان، مقامات ایالات متحده اغلب چین و روسیه را به عنوان کشورهای درجه یک تهدید هکری علیه منافع آمریکا معرفی می‌کنند، اما هکرهای مستقر در ایران را نیز به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن و مخرب بودن همواره در مراتب تهدید بالا قرار می‌دهد.
به گزارش صدای آمریکا، دوشنبه بیستم شهریور هم یک شرکت امنیت سایبری اعلام کرد هکرهای ایرانی موفق به نفوذ به شبکه ۳۲ شرکت اسرائیلی شدند. به گزارش روزنامه «یدیعوت اخرونوت» (وای‌نت)، شرکت «ای‌اس‌ایی‌تی» خبر این رخنه سایبری را اعلام کرده است. طبق این گزارش، هکرها همچنین به یک شرکت در امارات متحده عربی نفوذ کردند.نام این شرکت‌ها منتشر نشده است، اما طبق این گزارش آنها در بخش‌های مختلف از جمله بیمه، پزشکی، صنعت، ارتباطات، فناوری اطلاعات، فناوری‌های پیشرفته، خرده‌فروشی، خودرو، حقوق، خدمات مالی، معماری، و عمران فعال هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi