شناسه خبر : 103752
چهارشنبه 29 شهريور 1402 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار اسیر ایرانی و نگهبان عراقی بعد از ۳۴ سال در اربعین

فاش نیوز - آزاده ایرانی، علیرضا حیدری نسب و ابومحمد، نگهبان اسرا در عراق در اربعین امسال به صورت غیرمنتظره در مبیتی میان منطقه کفل و حله در نزدیکی بغداد با یکدیگر دیدار کردند.

کد خبر: ۶۱۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۱ - 20September 2023
 

دیدار اسیر ایرانی و نگهبان عراقی بعد از ۳۴ سال در اربعینبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نزدیک به ۴۰ هزار ایرانی در دوران دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند و در اردوگاه‌های بعثی سال‌ها در سختی و رنج ناشی از غربت و شکنجه‌های بی امان افسران بعثی به امید آزادی و بازگشت به وطن روزها را سپری کردند. اسرای ایرانی در طول دوران سخت اسارت علاوه بر تحمل شکنجه‌ها و سختی‌های اسارت از این فضا به مثابه دانشگاهی برای رشد فکری و اندیشه‌ای خود استفاده کردند و با وجودی که مرحله‌ای سخت را در زندگی تجربه می‌کردند اما این رشد فکری و معنوی باعث شد همواره به اسارت نگاه خاص و ویژه‌ای داشته باشند. تا آنجا که در سال‌های اخیر و با افزایش سفر ایرانیان برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و مراودات فرهنگی مذهبی دو کشور بارها آزادگان ایرانی را با افسران عراقی دوران اسارت و یا سربازان آن دوران رو به رو کرده است. 

آزاده ایرانی، علیرضا حیدری نسب و ابومحمد، نگهبان اسرا در عراق در اربعین امسال به صورت غیرمنتظره در مبیتی میان منطقه کفل و حله در نزدیکی بغداد با یکدیگر دیدار کردند. این ملاقات در حالی بعد از ۳۴ سال از آزادی اسرا، صورت گرفت که این بار یکی در نقش زائر ایرانی و دیگری در نقش میزبان عراقی جلوه‌گر شده بود.

حیدری نسب خود درباره این اتفاق روایت کرده است: ظرفیت سفر اربعین جهت افزایش وحدت و بصیرت بویژه در میان پیروان اهل بیت (ع) فرصتی فوق‌العاده به نظر می‌آید. در این جهت شایسته است اهالی فکر و فرهنگ جهت غنی سازی این فرصت و استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی کنند.

از اتفاقات نیکوی سفر اربعین امسال بنده، این بود که شب دوم پیاده روی، گذر ما جهت بیتوته به منطقه‌ای مابین حله و کفل افتاد و در آنجا جلسه خوبی برگزار شد. از جمله با یکی از نگهبانان اردوگاه‌های اسارت و خویشاوندانش آشنا شدیم و خانوادگی مهمان آنان بودیم. وی تلاش داشت به نوعی عذرخواهی و جبران مافات کند.

آقای حیدری نسب در ادامه توضیح داده است: البته این فرد نگهبان اردوگاه دوازده، اردوگاهی که من و جمعی از اسرای اواخر جنگ در آن نگهداری می‌شدیم، نبود.

ابومحمد، به گفته خودش، نگهبان اردوگاه‌های قدیمی بود و می‌گفت: من به مدت هشت سال نگهبان اسرای ایرانی در اردوگاه موصل یک و دو بودم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi