شناسه خبر : 103883
دوشنبه 03 مهر 1402 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صوت استثنایی از شهید حسن باقری درباره اتحاد مسلمین و جبهه کفر

فاش نیوز - در صوتی کمتر شنیده شده از سخنرانی شهید حسن باقری در عملیات رمضان، می‌شنویم: «جبهه کفر با هم وحدت ندارند، مسلمین هستند که با هم وحدت دارند. ما پشتمان به یک ملت مقاوم است.»

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید حسن باقری یکی از فرماندهان دفاع مقدس است که از دید بسیاری از افراد، مغز متفکر و اعجوبه جبهه‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود. در ادامه نظرات این فرمانده بزرگ اما کم سن و سال دفاع مقدس را درباره «جنگ و شهادت» می‌خوانیم و صدای کم‌تر شنیده شده او که در ۲۸ تیرماه ۱۳۶۱ در بحبوحه عملیات رمضان  و در محور شلمچه ـ زیر ـ بصره سخنرانی کرده را می‌شنویم.

شهید باقری در این سخنرانی می‌گوید: «جبهه کفر با هم وحدت ندارند، مسلمین هستند که با هم وحدت دارند. ما پشتمان به یک ملت مقاوم است.

اصلاً بعد از شهادت حسین بن علی علیه‌السلام، دیگر شهادتی در کار نبود؛ شهادت از صحنه اسلام جمع شد. بعد از کربلا و عاشورا ما دیگر شهادت ندادیم. اگر هم یک سیدی، یک عالمی، یک مبارزی، گوشه کنار یک حرفی می‌زد، می‌گرفتند و خفه‌اش می‌کردند، تمام می‌شد و می‌رفت. 

در جنگ‌های زمان پیغمبر اکرم صل‌الله علیه و آله و سلم بوده که ما شهید داشتیم. بعد از آن دیگر نه جنگ بوده و نه برنامه‌ای؛ حالا تاریخ اسلام تجدید می‌شود. 

کجا سابقه داشته یک امتی، یک شهری مثل تبریز، اصفهان و ...، ۲۰۰ شهید را یک روزه تشییع جنازه کنند، ۳۰ کیلومتر هم طول تشییع کننده‌ها باشد؛ بعد هم در همان جلسه تشییع جنازه هزار نفر را دوباره سوار اتوبوس کنند و بگویند «شما بروید جای این‌ها!»

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi