شناسه خبر : 103893
سه شنبه 04 مهر 1402 , 08:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز هفتاد درصد مازندران آسمانی شد

شهید "حبیب الله داوری" از جانبازان و یادگاران مبارزه با جریان طاغوت در زمان پهلوی، در هفته بزرگداشت دفاع مقدس براثر شدت جراحات و پس از گذشت سال ها تحمل آلام مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

فاش نیوز - جانباز سرافراز هفتاد درصد "حبیب الله داوری" از شهر ساری استان مازندران پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از شکنجه های رژیم پهلوی به شهادت رسید.
 
جانباز هفتاد درصد حبیب اله داوری از مازندران به همرزمان شهیدش پیوست

شهید "حبیب الله داوری" از جانبازان و یادگاران مبارزه با جریان طاغوت در زمان پهلوی، در هفته بزرگداشت دفاع مقدس براثر شدت جراحات و پس از گذشت سال ها تحمل آلام مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید حبیب الله داوری که در خانواده ای زحمتکش و مومن دیده به جهان گشود در سال 1357 در جریان مبارزه با رژیم طاغوت دستگیر شد و براثر ضرب و شتم و شکنجه های وارده توسط دژخیمان ساواک از ناحیه چشم و سر بشدت مجروح شد و مدال ایثار و جانبازی را دریافت کرد.

حبیب الله واوری دانش آموزان انقلابی بود که از سال ۱۳۵۶ رابط انقلاب بین شهر‌های قم و مشهد و ساری بود و اعلامیه‌ها را در شهر‌ها پخش می‌کرد که در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۵۷ در حین نماز هنگام پخش اعلامیه‌ها در مسجد، شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت. هنگام برگشت از مسجد و در خیابان فرهنگ ساری، چماق‌داران رژیم با ایشان درگیر و به شدت وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چشمشان به شدت دچار آسیب دید و او را بازداشت کردند و از آنجایی که پدرش سرهنگ شهربانی بود بعد از مدتی وی را از دست عوامل رژیم نجات داد و به علت آسیب وارده به چشم دربیمارستان بوعلی ساری تحت عمل جراحی قرار گرف.

این جانباز انقلاب سپس جهت ادامه درمانه به شهرستان بابل و شیراز اعزام شد و با بهبودی نسبی، با آغاز جنگ تحمیلی، باوجود دید کمی که داشت بر اساس تکلیفی که احساس می کرد عازم جبهه جنگ حق علیه باطل شد لیکن با گذشت زمان، بیشتر بینایی خود را از دست داد و کاملا از هر دو چشم نابینا شد و به حرگه جانبازان بصیر درآمد.

پیکر این جانباز شهیدِ سعید، امروز سه شنبه چهارم مهر ماه از ساعت 10 صبح از مقابل مسجد ابوالفضل (ع) خیابان مدرس ساری تشییع و در گلزار شهدای ملامجدالدین در جوار دیگر شهدای این خطه آرم خواهد گرفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi