شناسه خبر : 103896
یکشنبه 23 مهر 1402 , 17:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا به جنگ ایران با صدامیان دفاع مقدس می‌گوییم؟!

جنگ صدام با ما جنگ برای نابودی هویت ما بود و بین جنگ برای گسترش مرز جغرافیایی و جنگ برای از بین بردن هویت ملی و دینی فرق هست....

فاش نیوز - چرا به جنگ ایران با صدام، دفاع مقدس گفته می شود و دستاوردهای جنگ تحمیلی چه بوده است؟

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با سرکردگی صدام درصدد نابودی  انقلاب و اسلام بودند و ما در جایگاه دفاع از اسلام و آرمان‌هایمان بودیم.

جنگ صدام با ما جنگ برای نابودی هویت ما بود و بین جنگ برای گسترش مرز جغرافیایی و جنگ برای از بین بردن هویت ملی و دینی فرق هست. در جنگ بر سر مرز شاید بشود کوتاه آمد و بعدا مرزها را پس گرفت؛ ولی در جنگ هویتی وقتی شکست خوردید، مرز هم از دست بدهید برایتان اهمیتی نخواهد داشت.

  یک زمان در جنگ موضوع، حمله یک کشور به کشور دیگر است که زیاد به چشم نمی‌آید. اما یک موقع حمله‌ی تمام قدرت‌های تأثیرگذار دنیا با تمام امکانات نظامی به یک کشور با دست خالی است و آن کشور هم در برابر آنها مقاومت می‌کند.

این است که موضوع به چشم می‌آید و شگفتی دنیا را برمی‌انگیزد و باید از آن به دفاعی مقدس یاد کرد.  رزمندگان این جنگ انگار در میدان جنگ نیستند؛ بلکه در کلاس‌های اخلاق و اعتقادات دینی هستند. آنچنان که اخلاق و دینداری را رعایت می‌کنند و شوق شهادت و رسیدن به خدا را دارند. نه تنها اینها باعث شد تا جنگ ما با صدام، دفاع مقدس نام بگیرد، بلکه این جنگ برای ما دستاوردهایی نیز داشت که تقدس آن را بیشتر کرده است.

1 - عظمت و توانمندی خودمان را شناخیم؛ در این جنگ، «ما می‌توانیم» را معنا کردیم و شعار پوچ دشمنان را که می‌گفتند، ما در برابر دشمنان یک روز هم دوام نمی‌آوریم باطل و ثابت کردیم، ما می‌توانیم که در برابر دشمنان پیروز شویم. کارهایی که در دفاع مقدس انجام گرفت دشمنان را به شگفت‌زده کرد؛ مثل، ساخت پل روی رود خروشان اروند در زیر بمبباران دشمن و عبور چندین لشگر از آن. این که می‌گویند انسان در سختی‌ها گوهرش شناخته می‌شود فقط برای افراد نیست؛ بلکه جامعه هم در سختی‌ها گوهرش شناخته می‌شود.

2 - کشور را در برابر حملات احتمالی دشمنان در آینده ایمن‌سازی و واکسینه کرد؛ یعنی کشورهایی که در آینده قصد داشتند به ایران حمله کنند، با دیدن شگفتی‌های دفاع مقدس پشیمان شدند و با خود گفتند، کشوری که با دست خالی در برابر کل دنیا با تمام امکانات ایستاده است، در برابر ما پیروز می‌شود. به این خاطر فقط گفتند گزینه‌ی نظامی روی میز است! اما هرگز آن را از روی میز آن را حرکت ندادند.

3 - قدرت ابتکاری و نوآوری ما شکوفا شد؛ در همان زمان دست به ساخت موشک و هواپیمای بدون سرنشین برای تصویربرداری زدیم.

4 - ظرفیت پیروزی بر قلدرها و قدرت‌های جهان را در خود پیدا کردیم.

5 - در بقیه‌ی میدان‌ها هم توانستیم پیروز شویم؛ وقتی خود را شناختیم که در میدان جنگ و نظامی ما می‌توانیم پیروز شویم، این امید در ما پیدا شد که در بقیه‌ی میدان‌ها مانند علمی، پزشکی، فضایی و موشکی و ...هم می‌توانیم پیروز شویم.

6 - دفاع مقدس مرزهای تفکر و فرهنگ مقاومت را گسترش داد؛ تفکر مقاومت در بسیاری از کشورها از سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و عراق گرفته تا شمال آفریقا و آمریکای لاتین نشأت گرفته از مقاومت و ایثارگری رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است و این مهم‌ترین موفقیت ما در بین کشورهای دنیاست؛ چرا که در همه جای دنیا دفاع از خاک و سرزمین، مقدس شمرده می‌شود و این امر اختصاص به ما ندارد. اما باید بدانیم که این اولین باری است که در 200 سال گذشته در ایران جنگی اتفاق افتاده اما خاکی را از دست نداده‌ایم.

(برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار طلایه‌داران و فعالان حوزه‌های مختلف در 29 شهریور 1402)

|| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
کشوری که نظام اش مقدس هست همه چیز و همه کار و همه امورش مقدس هست ما در سرزمین مقدس هستیم 5631
ایران
برنده جنگ جهانی سوم بود.
با دست خالی و دشمن تا دندان مسلح...!
چرا که جنگ بین ایمان و کفر بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi