شناسه خبر : 104052
یکشنبه 09 مهر 1402 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «ضلع یکم» درباره نقش رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس فردا رونمایی می‌شود

فاش نیوز - مراسم رونمایی از کتاب «ضلع یکم» که شامل تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس است، فردا برگزار می‌شود.

کتاب «ضلع یکم» درباره نقش رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس فردا رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، روز یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲، مراسم رونمایی از کتاب «ضلع یکم» با حضور امیرمحمد صانعی، مسئولین ایثارگران و بازنشستگان فراجا، فرماندهان و پیشکسوتان ژاندارمری و عباس حیدری‌مقدم نویسنده کتاب، از ساعت ۸ الی ۱۰:۳۰ صبح در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مجموعه ۳ جلدی که شامل تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دفاع مقدس است بعد از ۳ سال مصاحبه با حدود ۹۰ نفر از رزمندگان و فرماندهان ژاندارمری و تدوین مطالب راویان توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

جلد اول شامل ۴ فصل است، که فصل اول به ژاندارمری تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فصل دوم به نقش ژاندارمری در همراهی با مردم در پیروزی انقلاب، فصل سوم به نقش ژاندارمری در مقابله با غائله ترکمن و دیگر مناطق استان‌های شمالی و فصل چهارم به نقش ژاندارمری در امنیت پایدار شرق کشور پرداخته است.

جلد دوم حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در مناطق مرزی با عراق است. این جلد شامل ۳ فصل، که فصل اول به خاطرات رزمندگان ژاندارمری در ارتباط با تحرکات نظامی ارتش عراق در پاسگاه‌های مرزی قبل از تهاجم رسمی به سرزمین ایران، فصل دوم به نقش گارد ساحلی ژاندارمری در مقابله با تحرکات دشمن در خطوط ساحلی و فصل سوم به خاطرات شفاهی رزمندگان ژاندارمری در مأموریت‌های آفندی و پدافندی در دفاع مقدس می‌پردازد.

جلد سوم این مجموعه نیز شامل ۳ فصل است که در فصل اول خاطرات شفاهی مأموریت‌های ژاندارمری در جبهه شمال‌غرب کشور، فصل دوم به نقش آموزش و دانشجویان دانشکده افسری در دفاع مقدس و فصل سوم به تأمین امنیت پشت جبهه در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi