شناسه خبر : 104156
چهارشنبه 12 مهر 1402 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیر نفت خبر داد

تکمیل ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت در ۲ سال‌

فاش نیوز - وزیر نفت اعلام کرد: در دو سال گذشته 20 میلیارد دلار طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید و رشد صنعت نفت در بهار امسال را به 19 و هفت دهم درصد رساند.

به گزارش فارس، جواد اوجی گفت: از ابتدای شروع کار دولت مردمی تاکنون حدود 20 میلیارد دلار از طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی در صنایع نفت و گاز که نیمه‌تمام مانده بود، به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی، طرح‌های پالایشگاهی و جمع‌آوری گازهای مشعل انجام شده که اجرای این طرح‌ها موجب شد طبق اعلام مرکز آمار ایران، رشد صنعت نفت در بهار امسال 19 و هفت دهم درصد شود.
وزیر نفت همچنین در مورد افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان، اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده در این پالایشگاه همگی دارای استاندارد هستند. در این زمینه تولید 13 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه با استاندارد بالا هم آغاز شد. همچنین با اجرای طرح جدید 16 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو پنج به بهره‌برداری رسید و این استاندارد مطابق استاندارد قانون هوای پاک و استانداردهای جهانی است.
وی گفت:‌ برای اجرای طرح‌های پالایشگاه اصفهان 6800 میلیارد تومان به شکل ریالی و 511 میلیون یورو به شکل ارزی سرمایه‌گذاری شده و طرح یادشده به مدت 16 ماه زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید.
وزیر نفت همچنین ادامه داد: با اجرای این طرح 300 تن گوگرد از پالایشگاه جمع‌آوری می‌شود و از آلودگی هوا جلوگیری به عمل می‌آید و در این طرح 1200 نفر مشغول کار می‌شوند.
اوجی بیان کرد: تولید گازوئیل، بنزین و نفت کوره هم با اجرای طرح جدید در پالایشگاه اصفهان با کیفیت و استاندارد روز جهان انجام می‌شود.
او همچنین در مورد طرح کیفی‌‌سازی در پالایشگاه تبریز هم یادآور شد:‌ این طرح در مراحل انتهایی تصفیه محصول قرار دارد و آماده بهره‌برداری می‌شود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi