شناسه خبر : 104252
یکشنبه 16 مهر 1402 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف پیکر مطهر شهید مدافع حرم عراقی در تفحص سوریه

کشف پیکر مطهر شهید مدافع حرم عراقی در تفحص سوریه

فاش نیوز - پیکر مطهر شهید مدافع حرم عراقی بعد از گذشت هفت سال از شهادتش کشف و هویت او شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید مدافع حرم عراقی بعد از گذشت هفت سال از شهادتش کشف و هویت او شناسایی شد. شهید «سیف عبد الکریم عبد خلف اللامی» از رزمندگان سلحشور جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء بود که سال 2016 در سوریه به قافله شهدا پیوست اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الاثر قرار گرفت.

پیکر این شهید مدافع حرم توسط گروه تفحص شهدای ایران، در سوریه کشف شد. رزمنده جوان مقاومت اسلامی منطقه بعد از هفت سال گمنامی به آغوش خانواده در زادگاهش بازگشته و پیکرش تشییع شد. 

شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی , جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء , مدافعان حرم ,

طی سال ها جنگ نیابتی که آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان توسط گروه های سلفی و تکفیری همچون داعش در سوریه به راه انداخته بودند، گروه های مقاومت از ملیت های مختلفی همچون ایران، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان برای دفاع از حرم اهل بیت و به تظلم خواهی مردم  مظلوم این منطقه راهی مبارزه با تکفیری ها شدند و شهدای بسیاری در این جنگ تقدیم راه اسلام شد. یکی از این گروه ها جنبش مقاومت نجبا است.

با تدبیر سردار شهید قاسم سلیمانی سال 1396 گروه تفحص مفقودین در سوریه راه‌اندازی شد و با توجه به اتمام عملیات‌ها و آزادسازی استان‌های مختلف در سوریه، کار شناسایی، تفحص و پیگیری شهدای عزیز با قوت دنبال شد. گروه تفحص کار خود را از محورهای مختلف به ویژه خانطومان و درعا که بخش عمده‌ای از مفقودین در این مناطق به جامانده بودند، شروع کرد. طی تفحص مناطق مختلف سوریه تا کنون تعدادی از  پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم ایرانی، افغانستانی از یگان فاطمیون و به ندرت عراقی پیدا شده اند.

با توجه به تجربه هشت سال دفاع مقدس قبل از اعزام مدافعان حرم ایرانی به سوریه نمونه خون آن‌ها را گرفته و بانک ژنتیک تشکیل شده است. به این وسیله با نمونه‌های استخوان به روش دی ان ای پیکر شهدایمان توسط مرکز ژنتیک نور سپاه انجام می شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi