شناسه خبر : 104264
یکشنبه 16 مهر 1402 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این ننگ هم برای افراطیون مدعی اصلاحات ثبت شد

فاش نیوز - در حالی برخی محافل اصلاح‌طلب ترجیح دادند از کنار اهدای جایزه صلح نوبل به یک عنصر گروهکی با بی‌اعتنایی عبور کنند، برخی محافل دیگر در این طیف، همسو با رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های تروریستی ابراز ذوق‌زدگی کردند.

دیروز آذر منصوری از اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی استقبال کرد که محمدی، از حامیان تحریم ایران است و با برخی گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در ارتباط بوده است. به همین دلیل هم وزیر اطلاعات اسرائیل، به نرگس محمدی تبریک گفته و نوشت: «از شنیدن برنده شدن جایزه صلح نوبل نرگس محمدی خرسند شدم.»
همچنین سرکرده سازمان منافقین و برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب و افرادی مانند عبدالحمید اسماعیل‌زهی، به نرگس محمدی که سابقه اقدام علیه امنیت ملی را هم دارد، تبریک گفتند؛ بلی آن که پاسخ دهند چه ارتباطی میان آنها و رژیم تروریست صهیونیستی وجود دارد؟!
بیانیه استقبال و تبریک رئیس جبهه اصلاحات در حالی است که خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری و به هنگام اهدای جایزه مشابه به شیرین عبادی، از بی‌حجاب حاضر شدن وی در مراسم دریافت جایزه انتقاد کرده و گفته بود: «امیدوارم او کاملا به منافع جهان اسلام و ایران توجه داشته باشد و به هیچ وجه اجازه ندهد که از این موقعیت به دست آمده سوءاستفاده‌ای شود. اعطای این جایزه، ناشی از انگیزه‌های سیاسی است. به عنوان برندگان جایزه صلح نوبل گفت: «اگر برندگان جایزه صلح نوبل در ۴۰ سال گذشته و از جمله اسحاق رابین و شیمون پرز را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که ملاک‌های تعیین‌کننده برای این جایزه ملاک‌های سیاسی بوده‌اند. طبعا دنیای اسلام توقعاتی دارد؛ امروز باید بدانیم که صلح را چه کسانی در دنیا به خطر می‌اندازند و چه کسانی حقوق‌شان در معرض تجاوز است؛ باید دید در فلسطین چه می‌گذرد و تهدیدهایی که علیه ایران می‌شود، چیست؟ امیدواریم هیچ فردی در هیچ موقعیتی اجازه ندهد که از وجود وی علیه مصالح کشور و مسلمانان سوءاستفاده شود».
یادآور می‌شود تقی رحمانی، همسر پاریس‌نشین نرگس محمدی، ضمن اذعان به سیاست‌بازی در واگذاری جایزه، به رادیو فردا گفت: «جایزه نوبل به نرگس به‌عنوان یک نماد و فعال جنبش زن‌، زندگی‌، آزادی داده شده است.» نرگس محمدی به نقل از همسرش در خانواده‌ای بوده که سابقه فعالیت و عضویت در گروهک تروریستی منافقین را داشته‌اند. او به همراه خانواده خود از رامین حسین‌پناهی، (تروریست تجزیه‌طلبی که به عضویت گروه کومله درآمده بود و قصد اقدام تروریستی در ایران داشت)، حمایت کردند. از طرفی دیگر نرگس محمدی اقدام به حمایت از تحریم‌های علیه ایران کرده بود.
در میان نشریات اصلاح‌طلب، برخی از آنها به‌خاطر بی‌اعتباری جایزه سیاسی صلح نوبل، ترجیح دادند اصلا به این خبر نپردازند اما هم‌میهن و اعتماد و شرق به آن پرداختند. در این میان، شرق ذوق‌زدگی به خرج داده و نوشت: اتفاق بزرگی رخ داد و برنده جایزه صلح نوبل از ایران انتخاب شد. نرگس محمدی، فعال سیاسی و فعال حقوق بشر به‌عنوان برنده امسال انتخاب شد. نام او برای همه ایرانیان در گوشه و کنار جهان آشنا‌ست. رئیس کمیته صلح نوبل، نام «نرگس محمدی» را به‌عنوان برنده امسال اعلام کرد و گفت: «جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی به‌دلیل تلاش برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همه اهدا شد. او در مجموع 13 بار دستگیر و پنج‌بار مجرم شناخته شده است.» اعطای جایزه به نرگس محمدی از سنت دیرینه‌ای پیروی می‌کند که در آن کمیته نوبل نروژ جایزه صلح را به کسانی اعطا کرده است که برای پیشبرد عدالت اجتماعی، حقوق بشر و دموکراسی تلاش می‌کنند. اینها پیش‌شرط‌های مهمی برای صلح پایدار هستند».
روزنامه هم‌میهن در خبری با عنوان «جایـزه زنانـه»، به استقبال ماجرا رفت. اما رادیو زمانه وابسته به طیفی از اپوزیسیون مقیم هلند، با نگاهی انتقادی نوشت: «آری به صلح، نه به نوبل. «آری به صلح‌» یک اصل اخلاقی/ اجتماعی ترا‌ـ‌تاریخی است؛ و «نه به نوبل» راهبردی پایدار در مبارزه‌های رهایی‌بخش، تا وقتی که جهان بر مدار سلطه شمال بر جنوب می‌چرخد. احترام به مبارز اما همیشه تا اطلاع ثانوی است. احترام برای شجاعت و پایداری نرگس محمدی در مبارزه بیشتر می‌شد اگر او این جایزه را رد می‌کرد، جایزه‌ای که در فهرست دریافت‌کنندگانش نام جنگ‌سالاران بسیار بدنامی دیده می‌شود.»
اشاره رادیو زمانه به افراد جنایتکاری مانند هنری کیسینجر(بانی جنایات گسترده در شرق آسیا و شیلی)، وودرو ویلسون، تئودور روزولت، مناخیم بگین و اسحاق رابین و شیمون پرز(زمامداران جنایتکار رژیم صهیونیستی) است. هیئت‌مدیره اهدای جایزه صلح نوبل، تمایل کاملا منفعلانه‌ای نسبت به آمریکا دارند، چنان‌که با وجود بیشتری ضربات آمریکا به صلح و امنیت جهانی، شمار زیادی از برندگان جایزه صلح نوبل، آمریکایی بوده‌اند.
نکته قابل تامل دیگر این است که هرگز منتقد و معترض دارای نگاه اپوزیسیون نسبت به نظام‌های آمریکایی یا اروپا را پیدا نمی‌کنید که همانند معارضان شرقی، نامزد جایزه صلح نوبل شود.
از سوی دیگر، «نرگس صفیه محمدی» چه در ایران و چه در اروپا، آن‌قدر ناآشنا و گمنام است که رسانه‌های اروپایی مانند اسکای‌نیوز، به‌جای عکس او، تصویر یک بازیگر ایرانی همنام را به‌عنوان برنده جایزه «صلح نوبل» منتشر کردند!
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi