شناسه خبر : 104320
دوشنبه 17 مهر 1402 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادبود شهید «احمدرضا احدی» در ملایر برگزار می‌شود

فاش نیوز - مراسم نکوداشت شهید «احمدرضا احدی» با حضور معاون وزیر علوم و وزارت بهداشت و درمان و چهره‌های برجسته علمی، نظامی، فرهنگی و هنری، فردا، ۳۰ مهرماه در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

شهید احمدرضا احدی

عبد‌الله شجاعی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه نشست هماهنگی برگزاری نکوداشت شهید «احمدرضا احدی» دانشجوی نخبه شهرستان ملایر با حضور مادر بزرگوار این شهید والامقام و مسئولان دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مراسم نکوداشت این شهید والامقام با حضور معاون وزیر علوم و وزارت بهداشت و درمان و چهره‌های برجسته علمی، نظامی، فرهنگی و هنری از جمله جمعی از نویسندگان و کارگردانان برجسته، فردا، ۳۰ مهرماه در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما این است که روز برگزاری نکوداشت شهید احدی، یک همایش علمی در خصوص شهدای دانشجو و جبهه مقاومت با تأکید بر جنبه‌های علمی داشته باشیم، با اشاره به جایگاه برجسته این شهید بزرگوار و قابلیت الگوسازی از وی در سطح ملی و بین‌المللی گفت: وجود این سرمایه‌های انسانی برای بشریت لازم و ضروری است و شهید احدی هم از لحاظ نخبگی و هم از لحاظ افکار، اندیشه و دلنوشته‌هایش ظرفیت مناسبی برای معرفی به جوانان دارد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر اجرای سرود، نمایش تئاتر، توزیع ویژه‌نامه شهید و برگزاری مسابقه ورزشی و مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان را از برنامه‌های این مراسم برشمرد و افزود: از بنیاد نخبگان نیز برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است. یکی از اقدامات مهم در راستای برگزاری همایش، تهیه مستند تلویزیونی از زندگی‌نامه شهید احدی است که از شبکه ملی و استانی پخش خواهد شد و این مستند ۴۷ دقیقه‌ای روز همایش رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مستند شهید احدی، بازیگر و سناریو دارد و بازسازی محیط در آن انجام شده و یک کار فاخر و ماندگار برای معرفی هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی ملایر است، گفت: برای ساخت فیلم سینمایی فاخر در رابطه با این شهید رایزنی‌هایی با برخی از چهره‌های مشهور سینمایی از جمله مسعود جعفری جوزانی انجام شده است و همایش ملی نکوداشت شهید احدی فرصت مناسبی برای نهایی کردن ساخت این فیلم سینمایی است و پیگیر هستیم بتوانیم این مهم را عملی کنیم.

شجاعی با تأکید بر اینکه تلاش ما استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های ملایر برای معرفی شهید به‌عنوان محور این همایش است، افزود: علیرضا کمری، نویسنده کتاب «حرمان هور» و مریم نظرپور نویسنده کتاب «بگو ببارد باران» در رابطه با زندگینامه شهید احدی نیز در این همایش حضور دارند. با اداره‌کل پست استان همدان نیز هماهنگ شده است که در روز برگزاری همایش از تمبر یادبود ویژه شهید احدی و شهید ساکی که ارتباط عمیقی بین این دو شهید رشته پزشکی وجود داشت، رونمایی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر مجموعه کادر بهداشت و درمان، دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان در رشته‌های مختلف نیز در این همایش حضور دارند و تلاش کردیم مخاطبان بیشتری را درگیر کنیم. تمامی مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی این شهرستان مخاطبان ما در همایش ملی نکوداشت شهید احدی هستند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر، ساماندهی گلزار شهدای عاشورا به برکت وجود شهید احدی را از دیگر درخواست‌ها دانست و گفت: پیرو رایزنی‌های انجام شده با شهرداری ملایر، مقرر شد برای معرفی جایگاه هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی، سردیس شهید احدی نیز در نقاط مختلف شهر نصب شود. در همین رابطه مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگینامه شهید احدی را به‌عنوان یکی از برنامه‌های همایش در نظر گرفتیم که جمعیت بیشتری از جامعه دانشجویی در این برنامه حضور داشته باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi